Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

126p(maluch) ogólny tuning-porady, linki itp :)

masteriusz 02 Kwi 2008 13:50 50667 49
  • #1 02 Kwi 2008 13:50
    masteriusz
    Poziom 21  

    Witam,

    Szukam materiałów o tuningu fiata 126p (poczciwego maluszka) znalazłem kilka tematów na elektrodzie gdzie są linki do stron o tuningu ale mi raczej chodzi o własne doświadczenia i propozycje.

    Między innymi chodzi mi o:
    -zmiane tapicerki-jaki materiał, gdzie kupic, jak to robic?
    -czy da sie pomalować malucha w domowym zaciszu?? (jak i czym?)
    -tuning silnika... jakie efekty dają poszczególne modernizacje?? (stoczenie koła zamachowego, tuning gaznika itp...)
    -czy da sie zrobic elektryczne szyby w maluchu i inne bajerki??
    -wasze tuningowane maluch, wasze porady propozycje


    Proszę o sensowne wypowiedzi:) zachęcam posiadaczy maluchów do pokazania swoich cacek :D:D

    Pozdrawiam

  • #2 08 Kwi 2008 21:51
    Kodzak000
    Poziom 9  

    Powiedz mi jakiego masz maluszka po FL czy przed FL bo mam komplet prawie nowych białych kloszy na tył i na przód migacze wiec jak cos to sie odezwij
    Ogólnie wszystko sie da zrobić samemu w domowym zaciszu trzeba mieć tylko trochę wolnego czasu no i chęci a przede wszystkim $$
    Pogladaj i popytaj na forach Fiacika 126p

  • #3 11 Kwi 2008 06:31
    masteriusz
    Poziom 21  

    Witam,

    Mam maluszka po FL z 1997 roku ;];] narazie szukam pomysłu i punktu odniesienia ;] ale jak będe potrzebował częsci napewno dam znac ;]

    mam jeszcze pytanie, czy taki zamwk centralny nadaje sie do malucha?? oraz czy mogę otwierająćkluczykiem jedne drzwi automatycznie otworzyć drugie?? (tak jak w nowoczesnych samochodach)
    http://moto.allegro.pl/item8654054_centralny_zamek_2drzwi_przepiekne_piloty_jakosc_.html

    Pozdrawiam

    P.S. Szukam schematu instalacja do eleganta 97r (wersja bez "mechanicznego"aparatu zapłonowego).

    Moderowany przez _PREDATOR_20:02 13.04.2008:

    Tu nie jest Allegro bis!
    :arrow: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=3733177#3733177
    Następne będzie ostrzeżenie!
    Regulamin:
    10.11 zamieszczanie odsyłaczy do materiałów o charakterze krótkotrwałym, których aktualność po określonym czasie wygasa, takich jak wszelkie linki do aukcji, ofert promocyjnych, wyprzedaży i itp.

  • #4 11 Kwi 2008 14:51
    kordiasz
    Poziom 12  

    ja bym obnizył głowice ok.1mm zrobił lepsze krzywki wałka rozrządu i pomyslał nad wymiana gaznika to jakis efekt bys już miał

  • #5 12 Kwi 2008 09:19
    masteriusz
    Poziom 21  

    Witam,

    Kwestie Tuningu silnika zostały ciekawie opisane na poniższych stronach;] ale jest pewna sprzeczność. Na jednej pisze żeby wywiercić otwory w dnie "puszki" gdzie znajduje się filtr powietrze oraz przyciąć rurkę wewnątrz pokrywy dmuchawy... Natomiast w internecie (gdzieś na google) znalazłem informacje ze mamy się zdecydować tylko na jedną z tych opcji ponieważ silnik będzie pracował niepoprawnie.. jaka jest prawda??

    http://fiat126p.pl/index.php?action=tuning



    Czy może Ktoś odpowiedzieć na moje pytanie dotyczące zamka z poprzedniego postu??

    Pozdrawiam

  • #6 12 Kwi 2008 21:22
    kordiasz
    Poziom 12  

    nie powiem na stówe ale powinno sie tak dać ponieważ z centralka jest puszka ktora odpowiada za otwieranie i zamykanie drzwi tylko czy bedzie jak zamontować siłowiniki

  • #7 13 Kwi 2008 11:16
    masteriusz
    Poziom 21  

    miejsce będzie po zamknięciu szyby będzie ciasno bardzo ale da rade;]
    jeszcze mam pytanie odnośnie samego zamka... Na allegro jest mnóstwo zamków w cenach około 60-130zł na co zwracać uwagę przy kupni zamka? czym różnią się zamki za 60 od tych za 100zł??

    następne pytanie: Przyciemnianie szyb Kupiłem w Niemczech folie (taki zestaw folia i jakies bajery "pomagające" przy montażu) podobno profesjonalna. ale nigdzie nie ma instrukcji montazu. Jak sie zabrac do tego?

    Pozdrawiam

    P.S. znalazłem schemat mojego maluszka :D ale nie mam legendy:/
    Czy ma ktoś opis do tego schematu??
    126p(maluch) ogólny tuning-porady, linki itp :)

  • #8 13 Kwi 2008 16:49
    kordiasz
    Poziom 12  

    Szybe czyscic z foli to nie problem rozpuszczalnik, beznyzna ekstrakcyja, delikatna gabka i szmatka i cierpliwosc :)

    A folie zakladasz : Odtluszczasz szybe i prawdopodobnie zraszasz ja woda przykladasz folie lewa strona i wycinasz. W ten sposob masz na przeciwne okno ladnie docieta folie (bo sa symetryczne). Mozesz przylozyc strona klejaca (oczywiscie jeszcze nie obdarta z zabezpieczenia przed klejem) i tez dociac docelowo do szyby, na ktorej pracujesz.

    Nastepnie szybe zraszasz prawdopodobnie rozpuszczalnikiem i odklejasz tyl z folii i klej na folii tez zraszasz rozpuszczalnikiem (napisalem prawdopodobnie bo nie jestem pewiein czy to np nie jest benzyna ekstrakcyjna czy jeszcze inne gowno) Najlepiej zraszac taka papka - zraszaczaem do kwiatow co recznie cisnienie robisz w butli (takie pomaranczowe sprzedaja w hipermarketach).

    Jak juz przylozysz folie na szybe to bierzesz jakas skrobaczke do szyb czy cos w ten desen - wazne - owijasz szmatka i wyciszkasz plyn spod folii. Jak starannie wycisniesz wszystko to uruchamiasz opalarke i nagrzewasz folie. Po calym zabiegu moga byc smugi pod folia, przez 1-2 dni, ktore ustapia - wyparuja.

    Tyle teorii :) zycze owocne pracy.

  • #9 13 Kwi 2008 20:57
    masteriusz
    Poziom 21  

    Bardzo pomocny instruktarz;]

    co do zamka zapytam jeszcze samego sprzedawce;]

    Ponawiam prozbe o opis schematu instalacji bądz nowy opisany schemat :)

    mam następne pytanie :

    chcę wygłuszyć komorę silnika i jakim mam uzyc mat bitumicznych??
    (zwykła czy z folią alu. , miękka czy twarda)

  • #10 21 Kwi 2008 23:08
    lenin10
    Poziom 18  

    potrzebujesz centralnego zamka z dwoma siłownikami typu master - z 5 przewodami. Łatwiej się zakłada siłowniki z obrotowymi główkami. Jak masz już kupować to kup odrazu w komplecie z alarmem - wydatek o 10 zł większy niż zakup centralengo zamka na pilota. Ogólnie rzecz biorąc to bierz jaknajtańszy centralny zamek bo one wszystkie są podobnej jakości. Nie mówie że są złe ponieważ w jednym aucie już drugoii rok taki tani zamek z allegro działa.

  • #11 22 Kwi 2008 17:05
    masteriusz
    Poziom 21  

    a czy taki zamek mogę otwierać kluczykiem? i jak działa taki alarm? chodzi mi o rodzaj czujnika ponieważ tradycyjne czujki montowane przy przedniej szybie mnie nie interesują wolę czujiek w drzwiach działający na rozbicie szyby i otwarcie drzwi...

    mam rozumiec ze wszystki zamki z allegro są podobnej jakości itp?

  • #12 23 Kwi 2008 13:42
    lenin10
    Poziom 18  

    Ja miałem tak że na pilocie były 2 przyciski - jeden do otwierania drugi do zamykania (podczas otwierania lub zamykania zamka z pilota zawsze się włączał lub wyłączał alarm), można było otworzyć drzwi z kluczyka, ale alarm został nadal włączony a gdy zamkniesz drzwi kluczykiem alarm się nie włącza. Gdy wciskasz oby dwa przyciski jednocześnie to centralny się zamyka i alarm się włącza ( lub centralny otwiera i alarm wyłącza). Ten alarm jest wyzwalany masą czyli podłączany był do tych przycisków co są w drzwiach - tzn od oświetlenia wnętrza( jak otworzysz drzwi to alarm wyje). z instrukcji wyniakło że można dołączyć jeszcze jeden czujnik np na wstrżąsy, podczerwień czy uderzeniowy.

  • #13 23 Kwi 2008 21:15
    masteriusz
    Poziom 21  

    Cos takie mnie interesuje ;] możesz powiedziec jaki masz tam zamek z alarmem ? model? mozna go znalesc na allegro?

    pozdrawiam

  • #14 26 Kwi 2008 16:45
    weryfany
    Poziom 24  

    ALARM I CENTRALNY

    Ja mam malucha i sam montowałem centralny + alarm
    Centralny - jak najtańszy ok 40 zł (im taniej tym lepiej dla naszej kieszeni - siłowniki w każdym są takie same a czy sie obraca główka czy nie nie ma znaczenia. Bo montujesz tylko raz. Obracane nie zawsze są lepsze.
    Ja kupiłem oddzielnie na wypadek jak by alarm w przyszłości był bardziej wypaśny (co w praktyce już zrobiłem). Od alarmu zależy jakie czujniki są w komplecie (o ile wogóle są) ja mam taki że mogę dokupić jeszcze czujnik ultradźwiękowy. Wstrząsowy w tej chwili jest już standardem



    ELEKTRYCZNE SZYBY

    Musimy zdobyć stare silniki od poloneza starego typu, mechanizm do podnoszenia szyb (taki sam jak w maluchu). No ale trzeba sie zabawić w spawacza, oraz wykazać sie znajomością elektryki) + troszeczke pomyśłowości. U mnie działa, dam w niedziele wieczorem kilka fot i filmików.


    MALOWANIE

    No na pewno pistolet i sprężarka do malowania bez tego ani rusz.
    Farba akryl lub jak ma sie prezentować to jakiś może metalik :D
    I miejsce do malowania najlepiej bez kurzu... (ja w garażu malowałem
    ). Przed malowaniem zwilżyć podłogę w pomieszczeniu aby kurz sie nie unosił i najważniejsze LAKIERNIK taki co by nie spaprał malowania. U mnie wystarczyło 0.9L bazy + lakier (lakieru minimum 3 warstwy ale lepiej więcej położyć w razie polerki będzie co ścierać polerką bez obaw o baze).


    TUNING SILNIKA

    Na pewno chodzi o większą moc = większe spalanie
    z toczone koło żeby sie lepiej "wkręcał i przyśpieszał" czy warto sam nie wiem trzeba po z toczeniu wyważyć to koło zamachowe. Na pewno każda zmiana skróci żywot silnika. Myślę że lepiej se dać spokój w tym kierunku.
    Mój ma standard i przejechane 110 tyś (tak 110 tyś nie ma pomyłki) w standardzie. Styl jazdy ala sportowy lepiej obrotami kręcić niż go dusić.


    INNE

    zamontować se lub ulepszyć to co już jest:
    - wskaźnik temperatury,
    - wskaźnik napięcia,
    -obrotomierz (taki z dużego fiata - maleńka modyfikacja i działa na 2 cylindry)
    - ąutomatyczny włącznik świateł mijania
    - zmiana standardowych żarówek lub halogenów (model H4) z 55/60W na 90/100W - większa moc = więcej światła -> większe bezpieczeństwo ze względu na lepszą widoczność.
    - odciążyć włącznik świateł przekaźnikami od razu zobaczymy jaśniejsze światło.

    U mnie to co wyżej mam na co dzień i teraz bez tego żyć sie nie da :D

    W niedziele wieczorem dam troszeczke fotek mego kaszlaka.

    A jaki rocznik Twego przestępstwa technicznego :?:

  • #15 26 Kwi 2008 23:26
    lenin10
    Poziom 18  

    brałem z allegro - tak jak powiedział weryfany brałem najtańszy zestaw z alarmem na 4 drzwi - bardziej się opłaca niż na 2 drzwi bo o 10 zł droższy a dostajemy 2 siłowniki

  • #16 26 Kwi 2008 23:40
    masteriusz
    Poziom 21  

    Witam,
    weryfany moje Porsche to 97r elx (elegant)

    co do twoich porad... silnik chyba zostawie seryjny poza zmianą filtru powietrza innych dysz (juz są ;]) i chyba świece dam inne to wszystko ;]

    co do tuningu to chcę go pomalować niebieska perła... ale nie znam sie kompletnie na malowaniu:/ jedyna rzecz jaką malowałem był mój motorower :D wyszedł całkiem fajnie ale największa powieszchnia to bak :P a w maluchu boje sie ze spieprze cos np.: na dachu:/ ile mnei wyjdzie malowanie??


    lenin10 mówisz ze lepiej 4 drzwiowe.. a co z centralka jak podepnę tylko 2 siłowniki?? nie zwariuje?

    Mam jeszcze pytanie odnośnie zderzaków i progów... bo szukam gdzie mogę kupic.. ii..
    na allegro echo:/ znalazłem jeden zestaw za 152zł (chyba) nie za ciekawy:/
    i znalazłem jedną firmę zajmującą sie profesjonalnym tuningiem i oni chcą za surowy zderzak 299zł a za próg 199:/ co prwda wyglądają niesamowicie ale to za duzo:/ gdzie jeszcze mogęszukac częsci tuningowych do maluszka?


    pozdrawiam

  • #17 27 Kwi 2008 23:45
    lenin10
    Poziom 18  

    Centralka nie zwariuje, nawet jak będzie z jednym siłownikiem to nic jej sie nie stanie.
    Zderzaki z allegro spbie odpuść - niechcesz prżecież zrobić jakiegoś wieś tuninga. Pomaluj seryjne zderzaki w kolor auta a dpo przedniego zaloz hokej od zwykłego golfa 3 (nie żadnego gti czy gt). Do malucha to pasuje. Do teo obniż autko no i załóż jakieś sensowniejsze felgi - mogą być rekiny albo jakieś inne 13 z delikatnym rantem - np od poloneza albo zwykłe felgi od cc sportinga. Ostatecznie możesz założyć dystanse od poloneza borewicza na tył żeby to lepiej wyglądało. Z modyfikacji silnikato może jakiś inny tłumik.
    Jeśli niechcesz palstiku to poszukaj metalowych chromowanych zderzaków i felg szprychowyh od poldka, a w nich wypoleruj rant (niezapominając o glebie) - będzie ładnie i tanio.

  • #19 28 Kwi 2008 09:58
    terpio
    Poziom 16  

    Jestem ciekaw czy ktoś zwrócił uwagę na króciec wlotu powietrza do gaźnika. Detal ten zanajduje się pod obudową filtra wewnątrz blaszanej obudowy dmuchawy, ma wielkość bodajże 20 groszówki:cry:opory dolotu).
    Robilem to wiele lat temu, obciąłem poprostu ta część w ten sposób, że pozstał tylko "chwyt" powietrza o dużym przekroju.

  • #20 28 Kwi 2008 10:48
    Witold5
    Poziom 30  

    Witam.
    Ja w swoim (rocznik 1995) zamontowałem jeszcze kontrolkę ssania. W komorze silnika przy dźwigni ssania zamontowałem mikrowyłącznik. Przed tym usprawnieniem często jeździłem na ssaniu, a z kontrolką to się nie zdarzyło.

  • #21 28 Kwi 2008 17:59
    masteriusz
    Poziom 21  

    Witam,
    terpio o jakim kruciec ci chodzi?? bo nie wiem gdzie mozę się tam znajdowac??

    Witold5 moj maluszek ma fabryczny sygnalizator ssania ;] (1997r) swieci sie kontrolka na desce rozdzielczej i sobie piszczy ;]

    co do elektrycznych szyb jak połączyć silnik z mechanizmem otwierania??

    Pozdrawiam

  • #22 02 Maj 2008 09:03
    krzysztof07.02.87
    Poziom 12  

    Chodzi mu pewnie o dolot powietrza do filtra w puszcze z wentylatora- poprawia się tam dolot robiąc sporo otworów w dnie puszki wiertłem np 10 mm.

    Widzę ze są jeszcze pasjonaci 126p :D A z malca idzie naprawdę sporo zrobić i nie mówię o wsi tylko naprawdę zadawalającym efekcie - stylistycznym i mechanicznym :D sam ganiam już 3 lata malcem w weekendy bo astra do zwykły dupowóz na co dzień do pracy który nie sprawia tyle frajdy :|

    Może kogoś zainteresuje to co zrobiłem w swoim bo jest na polskiej jezdzie :D http://polskajazda.pl/Samochody/Fiat/126/5956

  • #24 02 Maj 2008 22:10
    masteriusz
    Poziom 21  

    krzysztof07.02.87 - Powiedz mi jakie felgi i jakie opony pasują do maluszka bez przerabiania zawieszenia itp?? najlepiej alu bo ją lżejsze i ładniej wyglądają :)

    co do tuningu... można łatwo obniżyć resor ?? ponieważ z tego co czytałem to trzeba zanosic do zakładu kowalskiego cos przekuwać itp... nie mozna łatwiej??

    sprawa następna szukam pomysłu na doprowadzenie powietrza do rury wentylatora ponieważ ten "kanał" pod tylnąpółką jest wykorzystany jako buda na głośniki:D ja mam 2 patenty:
    1. przymocować rurę na dystansie prosto do kratki wlotu powietrza...
    2. zrobic specjalny wlot ktory będzie łapał powietrze z pod auta... takie lotki które będą kierowac powietrze przelatujące pod autem do wentylatora.. jest t u 1 ale... w tym rozwiązani do układu chłodzącego a zarazem do filtru powietrza i dalej będzie dostawała sie woda:/ a w zimę będzie masakra:/

    Co sądzicie o tych pomysłach i jakie macie swoje ?

    Pozdrawiam

  • #25 03 Maj 2008 15:47
    trance84
    Poziom 28  

    Rure montujesz na adaptorze do bocznego wlotu ale musisz to usczelnići zapewnić maksymalny dolot powietrza jak przedtem na dwóch wlotach.
    I tu jest największy problem bo możesz bobika przegrzać podając mu mało powietrza.
    Jeżdżenie na otwartej klapie mija się z celem bo jest jeszcze gorzej powietrze kotłuje się w komorze.robili testy z termometrem cyfrowym i tak jest.

    Ja w moim mam zrobioną własnoręcznie półkę do malucha zajmuje prawie 3/4 wysokości szyby tylnej ale widzę do tyłu jak cofam.
    Gra rewelacyjnie pod radiem a jek wepnę pod wzmak to jest odlot.(choć nie tak jak miłem JBL 1204BP (bandpass=OGROMNY BASS) szybe z tyłu mi wycisło na szczęście na postoju :D:D:D )

    Może znajde troche czsu to wrzuce fotki mojego bobika.

  • #26 08 Maj 2008 12:46
    porsz
    Poziom 2  

    Mam wielką prośbę, szukam na necie schematów, rysunków silnika do fiata 126 el. Jeśli macie linka do podrzućcie, albo meilem.

  • #27 08 Maj 2008 16:21
    trance84
    Poziom 28  

    A poco ci to ??

    Weź pierwsza lepsza książkę pokroju Sam naprawiam wydanictwa WKŁ

    Tam jest pełno rysunków silnika z fiata

  • #29 09 Maj 2008 20:45
    trance84
    Poziom 28  

    Co do twojego najlepszego tunningu to nie jest najlepszy pomysł.

    To dopiero początek.
    I to że wywiercisz tam parę dziurek o średnicy 10 mm nie spowoduje że powietrze będzie zimniejsze no bo jak jeżeli nie ma intercoolera zamontowanego i turbiny aby dostało ciśnienia.

    Jedynie polepszysz mu dolot dostanie trochę wiecej powietrza.

    Szybciej i mniej roboty jest kupić zwykły filtr powietrza wyciąć w nim dno i zamontować zamiast tłumika szmerów ssania.

    To jest między kolankiem z filtra a kolankiem gaźnika.

    Uzyskasz podobny efekt bo w momencie wciśnięcia gazu do oporu silnik szybciej dostanie powietrze niż z dmuchamy która jest zabudowana i w tym celu wierci się te dziury w dnie puszki.

    A jak już polepszysz ten dolot to warto popieścić gaźnik wypolerować go na lustro naostrzyć rozpulacze.
    Tak samo zająć się wydechem bo skoro wiecej powietrza to i szybciej trzeba go wyrzycić z silnika.

    Sam mam przeprowadzone parę modyfikacji w swoim maluchu i bez problemu ciagnie 120 km/h na prostej drodze bez planowania głowicy lżejszych kół zamachowych i zmian w rozrządzie.
    Wszystko domowymi sposobami i prawie za darmo.
    Wystarczy trochę chęci i czasu....

  • #30 10 Maj 2008 17:29
    masteriusz
    Poziom 21  

    jakie polecasz modyfikacje gaznika poza dolotem (filtr zamiast tłumika szmerów) jak i co polerować??
    chcę kupi sportowy tłumik z allegro oczywiście z ATESTEM ;)


    Pozdrawiam