Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prosta tablica rozdzielcza - zapraszam!!!

04 Sie 2006 11:31 14280 8
  • Poziom 10  
    Witam serdecznie wszystkich odwiedzających.
    Jestem początkującym elektrykiem i chciałbym zaczerpnąć porady:
    Nigdy nie łączyłem tablicy rozdzielczej więc proszę pokierujcie mnie troche, mianowicie. Chcę założyć w pawilonie handlowym instalacje (mały pawilon 10m2). Jak narazie wisi tam tylko kabel. Chciałbym zamontować licznik a za nim małe zabezpieczenie tzn. oddzielny obwód na gniazda i oświetlenie no i chyba powinna być fr-ka. Myślę że na gniazda B16 wystarczy a na światło b10. Co do fr-ki to nie mam pojęcia czy powiina ona wystąpić a jeśli tak to proszę o jakiś symbol. Proszę Was o pomoc jak należałoby to prawidłowo podłączyć. Jeśli dobrze poczytałem to do licznika powinienem podłączyć faze wejscie i wyjscie oraz nautralny wejscie i wyjcie natomiast nie wiem co zrobić z przewodem PE. Czy powinien isc on poza licznikiem odrazu do tablicy. Prosze o jakis schemacik bądź dobre wytłumaczenie (co z czym i gdzie ma iść) Jak wspomniałem jestem początkujący ale za to jak najbardziej zamiłowany w instalacjach elektrycznych.
    Pozdrawiam wszystkich i dziękuję z góry za nauke.
  • Poziom 10  
    Witam samo podłączenie licznika wykonywane jest przez pracowników zakładu energetycznego, jeśli licznik ma być pod licznikiem mozesz to zrobić sam , przewód PN żółto-źelony możesz podłączyć bezpośrednio pod tablicę rozdzielczą , ten przewód nie bierze udziału w pomiarze energi przez licznik, pn wkorzystywany jest np. przy zabezpieczeniach różnicowo -prądowych (i o co chodzi z fr-ka)
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Myślę że wystarczy Ci takie coś jak na rysunku poniżej.Mam nadzieję że jest to dla Ciebie czytelne.FR-ki nie prponuję.Możesz natomiast dać przed licznikiem S-kę(narysowana przerywaną linią)