logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Identyfikacja anteny ze zdjęcia i schemat budowy, materiały, częstotliwość

master18 05 Sie 2006 19:16 10046 8
REKLAMA
  • #1 2883863
    master18
    Poziom 12  
    Kto wie jaka to antena i gdzie znaleźć jej schemat budowy i z czego jest zrobiona oraz jak wyliczyć częstotliwość jej nadawania?
    Tylko nie zadawajćie skąplikowanych pytań bo to nie dla mnie, z radiotechniki jestem akurat zielony.

Identyfikacja anteny ze zdjęcia i schemat budowy, materiały, częstotliwość
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 2883884
    kriss51
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 482
    to dipol półfalowy z transformatorem gamma,to dość typowe dopasowanie.niestety z fotki nie umie stwierdzić na jaką czestotliwośc jest ta antena zrobiona,bo nie znam jej wymiarów.może wiesz do jakiego radia jest ta antena podłączona.
  • REKLAMA
  • #3 2883960
    master18
    Poziom 12  
    Mój znajomy chce zbudować taką do swojej częstotliwości konkretnie to 95.1 MHz a wiecie może gdzie znajdę budowę takiej anteny jakiś adres stronki
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #5 2884155
    norbert cbr1
    Poziom 14  
    Ocena: 13
    kolego długosci tego dipola mozesz policzyci ze wzoru 300:(czestotliwosci):2=długosci dipola
    na tym prowizorycznym rysunku masz przykładowy wygląd dipola. Antena dipolowa w polaryzaci pionowej ma charakterystyke dokulna a w polaryzaci poziomemj wykazuje własciwosci kierunkowe
    Załączniki:
    • Identyfikacja anteny ze zdjęcia i schemat budowy, materiały, częstotliwość dipol.JPG (7.67 KB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
  • #6 2884174
    kriss51
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 482
    ten link co mu podałem ma wzory do obliczenia.
  • #7 2884274
    master18
    Poziom 12  
    Ok o to mi właśnie chodziło wielkie dzięki wam za pomoc
  • REKLAMA
  • #8 2884393
    guliweros