Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

układ czasowy na 6V

09 Sie 2006 12:50 2430 4
  • Poziom 10  
    Witam! Mam problem, który dla kolegów będzie chyba banalny do rozwiązania. Jestem prawie zupełnie zielony, a w wyszukiwarce nie znalazłem tego co potrzebuję. Potrzebuje schematu (jak najprostrzego)włącznika czasowego, który dostanie napiecie 5-6V na ok 2sek, włączy przekaźnik po ok 1 sek. na 1 sek. i wyłączy się. Właściwie i tak się wyłączy, bo zaniknie wtedy włąsnie napiecie zasilające. I całość będzie czekać na następny impuls napiecia, by zadziałać tak samo. Zamiast przekaźnika mógłby być mały silniczek na 4V z przekładnią i sprzęgiełkiem przeciążeniowym. Układ ma być zastosowany do "dociskania" spustu aparatu cyfrowego po wczesniejszym wciśnięciu go do pierwszego oporu, gdy to ustawiają sie ostrość i ekspozycja. Proszę o schemat a nie o pomysł, nie wiedziałbym jak go przelać na płytkę :)
    Z góry dziekuję
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 27  
    Witam!

Proponuję coś sklecić na klasycznym układzie "czasowym" NE555...
    Tutaj znajdziesz kilka schematów (na dole strony) wyłączników czasowych (czas ustawia się potencjometrem)...

http://www.elektroda.net/pomoce/ne555.html

Pozdrawiam!
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 10