Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Deimic One - Szkolenia
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mikrokontrolery, procesory POMOCY!

2kec 25 Cze 2003 19:11 2227 16
  • #1 25 Cze 2003 19:11
    2kec
    Poziom 14  

Witam. Jestem początkującym elektronikiem i chciałbym się zapoznać z metodą programowania mikrokontrolerów, procesorów itd. Gdzie zacząć, a przede wszystkim od czego, w szczególności interesują mnie układy serii ST7. Pocmocne mi będą wszelkie linki, dokumentacje cokolwiek, jestem żądny wiedzy. :(

0 16
  • Deimic One - Szkolenia
  • #2 25 Cze 2003 22:59
    dioda5
    Poziom 15  

a moze zacznij od '51 to chyba prostsza architektura, mozesz sie pobawic w
    "bascomie8051", prosty kompilator do 51. Duzo opisu w EDW i EP. Moze na ich stronach też bedzie.

0
  • #3 26 Cze 2003 01:34
    infinity
    Specjalista od telefonów

Swego czasu bawiłem sie Pecelem(jesto mikrokoputer edukacyjny z klawiaturą oraz wyswietlaczem LCD)
    Szeroko opisywany w EDW - skany dotyczące Pecela masz pod adresem:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=55144

Pecel zbudowany jest na mikroprocku Atmela, programować można go Bascomem AVR (tak popularnym w ostatnich czasach, w tych skanach jest również kilka słow o Bascomie.

0
  • #4 29 Cze 2003 21:18
    ACULA
    Poziom 34  

Ja proponuję zacząć od małego atmelka 2051 lub PIC16f84a programatory do nich są bardzo proste a program pisze się w C lub asemblerze. Potem proponuję przerzucić się na dużego atmela 8252
    www.lancos.com (programator pic)

--------------
    dragonking :arrow: nie 8252 zamiast 8251??

0
  • Deimic One - Szkolenia
  • #5 08 Paź 2003 18:26
    Dragonking
    Poziom 13  

osobiście polecam 2051 bądź 8251 (troszke droższy,ale bardzo użyteczny)
    i oczywiście bascom 8051

0
  • #6 10 Paź 2003 08:22
    blabo
    Poziom 11