Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

passat b5 98 AFN po wymianie przeplywki brak mocy

yarecky3 13 Sie 2006 16:14 28228 26
  • #1 13 Sie 2006 16:14
    yarecky3
    Poziom 15  

    Witam.
    Mam taki to problem, ze najpierw pokazal mi sie blad n146 nastawnik dawki. Wlalem plyn do czyszczenia ukladow wtryskowych i mu przeszlo od razu. Pewnie byl zabrudzony. Ale kilka godzin pozniej stracil moc. Vag pokazal, ze to przeplywka. Wartosc z 3 okna bloku 003 (wartosc jaka powinna byc jak wynika z mojej wiedzy) byla stala dla calego zakresu obrotow i wynosila 1500 mg/R.
    po wymianie przeplywki wszystko bylo ok. Zrobilem 450km, osiagi wrocily do normy (predkosc przed wymiana max 165 km/h po wymianie ponad 200).
    Przeplywomierz kupiony w aso irlandia oryginalny bosh.
    nastepnego ranka problem.
    wsiadam odpalam, bez problemow, wyjezdzam spod domu a tu .... brak mocy. pedal w deche a tu 2000 obr nie moge osiagnac. staje na poboczu, luz, przygazowka i ok. wraca wszystko.
    nastepny postoj, po wylaczonym silniku i znowu to samo.
    po podlaczeniu do komputera otrzymuje blad przeplywki.
    odczytuje dane z bloku 003 i mam (okienko 3) po uruchomieniu silnika 5 mg/R troszke gazu i zmienia sie na 0. Wieksza przygazowka i wskakuje wartosc 550mg/R i tak juz do wylaczenia silnika.
    wartosc w oknie 2 zmienia sie wraz z obrotami - normalnie chyba.
    ponizej zalaczam zrzut vag scope'a.

    passat b5 98 AFN po wymianie przeplywki brak mocy

    Jak sobie z tym poradzic? czy to mozliwe aby nowa przeplywka padla?
    dodam tylko ze filtr powietrza jest nowy, dobrze zalozony.
    Zmierzylem napiecia na wtyczce do przeplywomierza: pin 2+3 i 2+masa U=14V, 4+3 i 4+masa U=5V. czyli tak jak powinno byc.
    Czy aso daje gwarancje na sama czesc? jak sam zakladam? czy nie ma na co liczyc?
    pozdrawiam DJ

    0 26
  • #2 13 Sie 2006 17:03
    wojtas74
    Poziom 10  

    odłącz przepływke i zrób próbe bez niej jeśli to przepływomierz to będzie lepiej.wartość powietrza bedzie brał komp z wyuczonej mapy.

    -1
  • #3 13 Sie 2006 17:11
    prog1
    Poziom 12  

    Jaki to błąd? a te 550 to włąsnie wartość wyuczona
    cos mi sie wydaje że błąd dotyczy zwarci ado plusa czy tak?

    0
  • #4 13 Sie 2006 17:39
    yarecky3
    Poziom 15  

    blad to 00553 mass air sensor.
    mozesz cos wiecej o tym zwarciu?
    w sumie to ide do auta i sprawdze z przeplywka i bez.
    A co do wartosci wyuczonej to dlaczego przez caly zakres obrotow jest 550? nawet na luzie?
    pozdrawiam dj

    Dodano po 22 [minuty]:

    wlasnie bylem sprawdzic cos w samochodzie i...
    wartosci w bloku 003 sa takie same przy podlaczonym przeplywomierzu jak i przy odlaczonym. wartosc mapowana sie zmienia w zaleznosci od obrotow (poz 2) przy 3000 obr jest ok 850 mg/R a wartosc aktualna (poz 3) caly czas 550 mg/R bez znaczenia czy to przeplywka podlaczona czy nie.
    o co tu chodzi? po wlaczeniu silnika jest 5mg/R przygazowka i 550 tak do konca.
    poza tym czuc roznice w jezdzie po odlaczeniu przeplywki auto jest slabsze, ale wartosci jak pisalem nie zmienne.
    ??????
    czyzby jakies zwarcie?

    Dodano po 57 [sekundy]:

    na kanale 010 oczywiscie masa zasysanego powietrza - 550 mg/R

    0
  • #5 13 Sie 2006 21:19
    firdy
    Poziom 21  

    Kupiłeś chyba walniętą przepływke. Kiedyś kupiłem 2 i obie walnięte nówki z BOSCHA. Po tygodniu reklamacja została uznana co za szczęście.
    Pozdrawiam

    -1
  • #6 13 Sie 2006 21:46
    jajasiu
    Poziom 16  

    Sprawdz dokładnie kable przy wtyczce przepływomierza.

    0
  • #7 13 Sie 2006 22:27
    yarecky3
    Poziom 15  

    kable sprawdzone, napiecia sa i zwarc nie ma.
    czy ta wartosc 550mg/R to jest wartosc, ktora mowi, ze .... co mowi? ze przeplywka ma teraz tylko dwa stany? zamkniety i otwarty? tylko, ze wchodzi w ten "otwarty"?
    czyli w tej chwili komputer daje mi max dawke paliwa? czy tak?
    jesli tak to powinien kopcic. a tak nie jest.
    jutro oczywiscie ide do aso sprobowac ja wymienic.
    zobaczymy.
    ale chcialbym miec pewnosc ze ta jest na 100 walnieta.
    w koncu chwile dzialala dobrze.
    pozdrawiam DJ
    passat b5 98 AFN po wymianie przeplywki brak mocy

    1
  • #8 14 Sie 2006 17:49
    jajasiu
    Poziom 16  

    Zapis wartości mierzonych ktory przedstawiłeś przeprowadzony został na obrotach biegu jałowego i rozbierzność między wartością zadaną a aktualną masy powietrza może wynikać z długotrwałej pracy silnika na biegu jałowym (sterowanie EGR) lub niedrożności układu EGR.Jeżeli chcesz sprawdzić przepływomierz na postoju to w wartościach mierzonych
    08 grupa wskazań 00 ostatnia pozycja to przepływomierz -przy gwałtownym wprowadzeniu silnika na maksymalne obroty powinna osiągnąć (chwilowo) conajmniej 215do 255.W czasie jazdy test na 3 biegu
    przy obr 1500 depnąć do osiągnięcia 3000 obr w grupie wskazań 10 wartości powinny się pinna wynosić 800 do 1150.Na koniec praktyczna uwaga -jeżeli podejżewasz przepływomierz to przejedz się ze zdjętą wtyczką ,jeżeli będzie żywszy to wymień przepływomierz.

    1
  • #9 14 Sie 2006 23:08
    yarecky3
    Poziom 15  

    jajasiu
    wspomnielem chyba, moze niezrozumiale.
    wartosc powietrza jest caly czas 550mg/R tylko po uruchomieniu silnika do momentu przygazowania jest 5 mg.
    moge jechac i 300 km/h a i tak bedzie 550.
    Wyczytalem w elsie ze to jest wartosc, ktora komputer pobiera z mapy wyuczonej gdy jest problem z przeplywomierzem.
    i na jutro ASO w Cork mi go sprowadzi i wymieni na gwarancji (przeplywomierz) bo sytuacja jest taka, ze to nowy padl po kilku godzinach.
    Mam nadzieje, ze po podlaczeniu nowego wszystko powroci (wnioskuje ze tak bedzie).
    Dodam tylko, ze else mam od kilku dni stad moje gdybanie w tej sprawie.
    Poza tym sytuacja ta daje sporo doswiadczenia.
    pozdrawiam DJ

    w sumie co powinno byc jeszcze napisane to to, ze jak odlacze przeplywke to wartosci sie nie zmieniaja (550mg/R) przez caly zakres obrotow a samochod jest zmulony odczuwalnie.
    mam nadzieje, ze to taka dziwna usterka przeplywki.
    pozdrawiam jeszcze raz.

    i tak jeszcze dodam, ze na 3 biegu to troche trudno - to automat :)))
    pozdr DJ

    0
  • #10 15 Sie 2006 13:31
    yarecky3
    Poziom 15  

    A wiec juz po problemie. Mam nadzieje ze na dluzej niz po pierwszej przeplywce. ASO wymienila przeplywke na nowa i wszystko bangla.
    W zalaczniku zamieszczam log z kanalu 003,010 i 011 dla tych co chca porownac jakie sa dane z nowiutka przeplywka.
    Plik "poukladany na kolumny" wszystko czytelne.
    w wierszu 340 dane przy obrotach ok 3000.

    Pozdrawiam DJ

    0
  • #11 13 Lis 2009 16:45
    Dr.Zepsuj
    Poziom 20  

    Przepływka w tym silniku służy w zasadzie do sterowania zaworem egr. Jeżeli wszystko jest sprawne ECU tak steruje zaworem egr aby wskazanie przepływomierza zbliżyło sie do wymaganych 280mg/str. Przy zablokowanym kanale egr wartość ta powinna wynosić na wolnych obrotach 480mg/str. Wartość 550 to tryb awaryjny. Można podać sygnał z pinu 4 do pin 5 wtyki wiązki przepływomierza poprzez diodę krzemową, przepływki nie podłączać, i auto będzie pracowało normalnie, do tego trochę lepiej się zbierając. Wartość sygnału do ecu będzie stała na jakimś tam poziomie - około 1100 mg/str, ale mu to w niczym nie przeszkadza. Mankamentem tego jest że jeśli turbo niedomaga może przydymić. Przy sprawnym układzie turbo - zawór n75 nic takiego się nie dzieje.

    Moderowany przez robokop:

    Gdzie takie herezje wykładają? Ultimatum: Albo podeprze się kolega w tym momencie stosowną literaturą, potwierdzającą zaznaczone na czerwono stwierdzenie, albo zostaną wyciągnięte konsekwencje za wprowadzanie w błąd i pisanie nie na temat.

    0
  • #12 13 Lis 2009 17:04
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 16 Lis 2009 00:08
    Dr.Zepsuj
    Poziom 20  

    Sam sie zbanuj, owik. Jak nie masz pojecia co robi dokladnie ecu z sygnalem przeplywki w tym akurat silniku to sie nie udzielaj. Jak nie wierzysz zrob co napisalem, przejedz sie, wloz nowa przeplywke, powtorz czynnosc. Zycze powodzenia w obserwowaniu roznicy w pracy silnika.

    Dodano po 23 [minuty]:

    Nie mowie ze przeplywka nie ma wplywu na dawkowanie itd. Ma. Ale program w tym ECU jest tak napisany jak jest, i po zrobieniu tego co sugerowalem zadnych bledow w ecu nie znajdziesz, a silnik bedzie jechal. A jezeli nie wierzysz w moj tekst z egr - prosze, prosty eksperyment. Odkrec sruby od czujnika przeplywki, Podlacz vaga czy co tam masz. Przekrecaj czujnik w lewo tak dlugo az odczyt z przeplywki zejdzie ponizej nominalu - 280. ustaw na styk na 280. A potem sobie zobacz co robi egr.... Otoz NIC NIE ROBI. Dlaczego?... No to juz masz podpowiedz jak poradzic sobie z bledami egr w autach z PD. Auto tak ustawione bedzie mialo najprawdopodobniej laga na turbinie, oraz troche lepszy WOT. Ustawienie przeplywu na 350 przy zblokowanym egr likwiduje laga. wartosc 380 to graniczna od ktorej ecu w silniku PD wyrzuci blad egr. Na VP nie wyrzuci wcale. Wartosc przy ktorej ECU wyrzuci blad przeplywki jest powyzej 1250. W zakresie 850-1100 pracuje normalnie. Ponizej 280 natychmiastowy blad. Literatura sie nie podepre, zwyczajnie metoda prob i bledow systematycznie rozgryzlem ten silnik.

    Dodano po 11 [minuty]:

    "Przepływka w tym silniku służy w zasadzie do sterowania zaworem egr" - Do tego wlasnie ECU potrzebuje dokladne odczyty z przeplywki z zakresu 280 do 480mg/str. Do sterowania zaworem EGR. Od 480 do 850 dawka paliwa na pompie, ale jezeli ustawic na sztywno np. na 900 niewiele sie w dawkach pozmienia. Jezeli ktos ma checi mozna dac sztywna dawke np. 1100, i ustawiajac vagiem spoczynkowa dawke wtrysku i ewentualnie lekko przesuwajac nastawnik na pompie( kiedy turbno jest leniwe) dostac calkowicie poprawnie dzialajace tdi, bez bledow itd. I jadace lepiej jak na nowym, zawodnym przeplywomierzu. Oczywiscie EGR nie bedzie pracowal, ale to akurat tuaj zaleta a nie wada - nie zalepi sie kolektor i przedluzy czas zycia kierownic na turbinie. A gdyby ktos pytal - owe kierownice i zaworki n75 tez skutecznie naprawiam. Podobno sie nie da. Da sie.

    Dodano po 8 [minuty]:

    passat b5 98 AFN po wymianie przeplywki brak mocy
    Wiem ze to herezja. Ale dziala. Pracuje nad ulepszona wersja tego.

    Dodano po 16 [minuty]:

    passat b5 98 AFN po wymianie przeplywki brak mocy

    0
  • #14 16 Lis 2009 08:19
    fil2006
    Poziom 26  

    zepsuj ma racje panowie mądralińscy :-} przepływomierz jest tylko i wylącznie do kontroli zaworów egr ,a że po uszkodzeniu auto traci moc to jewst efekt związany z czystością spalin

    Dodano po 6 [minuty]:

    ale przesadzasz też z Tymi pracami panie zepsuj ,nie poprawiaj niemców,wartości egr możesz zmienić w adaptacji aby nie było zanieczyszczenia kol ssącego ani kierownicy w turbinie ale nie przejdzie auto testów spalin i nie masz prawa jezdzić po drogach eu ,to ze zbiera się syf w kol ssącym i w turbinach jest normalnym zjawiskiem i nie jest to żaden problem dlatego to sprawa kompromisu coś za coś ,czystość spalin w normach a kol i zawór egr zasyfiony i do wymiany po jakimś czasie

    Dodano po 58 [sekundy]:

    albo do umycia w krajach biednych :-}

    Dodano po 2 [minuty]:

    kolega robokop tez uwaza ze zjadł wszystkie rozumy

    Dodano po 1 [minuty]:

    zadzwoń do boscha panie robokop do warszawy tam panu wytłumaczą do czego jest przepłwomierz stworzony

    0
  • #15 16 Lis 2009 11:49
    robokop
    Moderator Samochody

    Jakbym gdzieś już to czytał

    Code:

    sprobowaem jeszcze manewru z przeplywka. wychodzi to z boschem. nalezy przekreic czujnik w lewo, badajac przeplyw przy odcietym egr. bedzie spadac, jak sie dostanie 300 jest prawie nominal. co ciekawe po wyjechaniu i porownaniu wartosci nominalnej z podana przez maf wychodzi bardzo dokladna zbieznosc. do tego przy WOT pokazuje o 10% wiecej, jak ustawiona normalnie, slowem, auto przy bucie w podlodze lepiej jedzie. wada tego jest LAG skubany, pojawia sie nie wiadomo czemu. jak ustawic na 370 to znika, ja jednakze musze obcinac moment, wiec problem sie poglebia. ustawilem normalnie ze wzgledu na laga. jezeli ktos nie ma klopotu ze sprzeglem i moze dac pelen moment, mod godny uwagi.

    jezeli ktos z pd ma klopot z egr, to jezeli zejdzie przy bloknietym zaworze ponizej 370, blad egr nie wyskoczy, bo ecu widzi ze egr dziala. a dziala to tak, ze ecu dopuszcza spalliny do dolotu tak dlugo, az na przeplywce dostanie zalozony nominal, czyli 280. czyli jak sie da z przeplywki obracajac ja mniejsze wskazanie, to efekt taki jak przy dzialajacym egr. obracac przeciwnie do wskazowek zegara. trzeba potem troche podpilowac krawedzie czujnika przplywki, aby dalo sie przykrecic.
    http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=61426&page=4

    0
  • #16 16 Lis 2009 12:10
    yaaro
    Poziom 33  

    Dr.Zepsuj napisał:
    Sam sie zbanuj, owik. Jak nie masz pojecia co robi dokladnie ecu z sygnalem przeplywki w tym akurat silniku to sie nie udzielaj. Jak nie wierzysz zrob co napisalem, przejedz sie, wloz nowa przeplywke, powtorz czynnosc. Zycze powodzenia w obserwowaniu roznicy w pracy silnika.

    Dodano po 23 [minuty]:

    Nie mowie ze przeplywka nie ma wplywu na dawkowanie itd. Ma. Ale program w tym ECU jest tak napisany jak jest, i po zrobieniu tego co sugerowalem zadnych bledow w ecu nie znajdziesz, a silnik bedzie jechal. A jezeli nie wierzysz w moj tekst z egr - prosze, prosty eksperyment. Odkrec sruby od czujnika przeplywki, Podlacz vaga czy co tam masz. Przekrecaj czujnik w lewo tak dlugo az odczyt z przeplywki zejdzie ponizej nominalu - 280. ustaw na styk na 280. A potem sobie zobacz co robi egr.... Otoz NIC NIE ROBI. Dlaczego?... No to juz masz podpowiedz jak poradzic sobie z bledami egr w autach z PD. Auto tak ustawione bedzie mialo najprawdopodobniej laga na turbinie, oraz troche lepszy WOT. Ustawienie przeplywu na 350 przy zblokowanym egr likwiduje laga. wartosc 380 to graniczna od ktorej ecu w silniku PD wyrzuci blad egr. Na VP nie wyrzuci wcale. Wartosc przy ktorej ECU wyrzuci blad przeplywki jest powyzej 1250. W zakresie 850-1100 pracuje normalnie. Ponizej 280 natychmiastowy blad. Literatura sie nie podepre, zwyczajnie metoda prob i bledow systematycznie rozgryzlem ten silnik.

    Dodano po 11 [minuty]:

    "Przepływka w tym silniku służy w zasadzie do sterowania zaworem egr" - Do tego wlasnie ECU potrzebuje dokladne odczyty z przeplywki z zakresu 280 do 480mg/str. Do sterowania zaworem EGR. Od 480 do 850 dawka paliwa na pompie, ale jezeli ustawic na sztywno np. na 900 niewiele sie w dawkach pozmienia. Jezeli ktos ma checi mozna dac sztywna dawke np. 1100, i ustawiajac vagiem spoczynkowa dawke wtrysku i ewentualnie lekko przesuwajac nastawnik na pompie( kiedy turbno jest leniwe) dostac calkowicie poprawnie dzialajace tdi, bez bledow itd. I jadace lepiej jak na nowym, zawodnym przeplywomierzu. Oczywiscie EGR nie bedzie pracowal, ale to akurat tuaj zaleta a nie wada - nie zalepi sie kolektor i przedluzy czas zycia kierownic na turbinie. A gdyby ktos pytal - owe kierownice i zaworki n75 tez skutecznie naprawiam. Podobno sie nie da. Da sie.

    Dodano po 8 [minuty]:

    passat b5 98 AFN po wymianie przeplywki brak mocy
    Wiem ze to herezja. Ale dziala. Pracuje nad ulepszona wersja tego.

    Dodano po 16 [minuty]:

    passat b5 98 AFN po wymianie przeplywki brak mocy



    Brawo chłopaki brawo, to jeszcze napisać trzeba o wyczyszczeniu krokowego.

    A więc ma taki silnik w swoim aucie i co się stanie jak zatkam egr. Powiem NIC.
    A przepływka pokazuje dla ecu ile poleciało powietrza i ecu kalkuluje ile ma dać nafty do tej masy powietrza temu są problemy z mocą lub dymieniem na czarno jak jest dziura w doładowaniu. W silnikach PD ecu ma zapisane wartości przepływu i na podstawie tego kalkuluje błąd egr jak się zatka bo widzi że zbyt wiele powietrza leci do silnika.

    1
  • #17 16 Lis 2009 14:11
    brandy-p
    Poziom 31  

    Poniważ zostałem poproszony o wypowiedź w tym temacie(co mi schlebia) powiem co wiem.
    przepływomierz służy do mierzenia masy powietrza i według tej (oczywiście nie tylko) informacji dozuje zarówno paliwo jak i ilość gazów wylotowych. Więc panowie wykreślcie ze swoich wypowiedzi słowo "tylko" i wszyscy macie rację :-) . Peace

    0
  • #18 16 Lis 2009 23:08
    robokop
    Moderator Samochody

    Dr.Zepsuj, hamowanie zaliczałeś z wszystkimi swoimi przeróbkami ?

    0
  • #19 16 Lis 2009 23:53
    fil2006
    Poziom 26  

    Przepływka oblicza mase powietrza, jasna sprawa ,ale jak egr się otworzy to ta masa się automatycznie zmniejsza i na tej podstawie jest obliczana ilość zasysanych spalin do kolektora ssącego przez ecu bo to najlepsza droga tak uznali ci co to stworzyli ,sprawa dawki paliwa jest 2 -rzędnym zadaniem przepływki .

    Dodano po 2 [minuty]:

    a te wasze wykresy to wogole po co ,jazda próbna 3 bieg 3 tyś obrotów i sprawdzić ile daje wartości ,od 800 do około 1000

    0
  • #20 16 Lis 2009 23:53
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #21 16 Lis 2009 23:54
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Przepływka nie oblicza ilości powietrza tylko ją mierzy kolego fil2006.

    0
  • #22 17 Lis 2009 00:02
    fil2006
    Poziom 26  

    no

    Dodano po 4 [minuty]:

    nie mam ale takie posty tutaj macie ,normalna masakra pisać o czymś co ktoś dawno opracował , napisał mu gość ze wartość zastępcza i ma racje ,niech zmieni na nową i po problemie a tutaj jest zbyt wielu filozofów i jakieś jeszcze prace opisują bez sensu nad przepływkami eksperymenty debilne.

    Dodano po 2 [minuty]:

    i kasuje bo robie 5 spraw na raz ,fachowość niektórych gości na tym forum mnie śmieszy i dlatego się wtrącam .

    0
  • #23 17 Lis 2009 06:48
    brandy-p
    Poziom 31  

    fil2006 napisał:
    Przepływka oblicza mase powietrza, jasna sprawa ,ale jak egr się otworzy to ta masa się automatycznie zmniejsza...


    Fil2006. Zawór egr sam się nie otwiera, steruje nim ecu i wg. mnie ów ecu robi to na podstawie info z przepływki, ilości paliwa, obciążenia silnika i pewnie kilku innych czynników.

    0
  • #24 20 Lis 2009 03:12
    Dr.Zepsuj
    Poziom 20  

    wszystkie przeróbki, plus mod wtrysku sterujacego - RC na przewodzie zwiekszajace wyprzedzenie z obrotami, do tego żmudna regulacja dlugosci sztangi na turbinie, bo albo mialem laga albo overboosty. I mi sie przez 3 dni rozjezdzalo po naprawie n75, ale po tym jak sie ulozyl juz bardzo dlugo jest oki. W tej chwili mam zalozona normalna przeplywke bo tamta przerabiam, chce zeby mi dawala pewne zmiany, takie jak chce (chodzi o wyeliminowanie dymienia zanim pocisnie turbo, reszta bez zmian) oraz zestaw diod na pompie zastapilem wlasnej konstrukcji boxem, zreszta tez z diodami ale sterowanymi, ktorym mam wplyw na przebieg momentu obrotowego (no za bardzo mielilo kolami z dolu wiec zdjalem troche moment, maksymalny mam od 3000) i uzalezniajacymi zmiany od temperatury i czasu od wlaczenia silnika (kobieta jezdzi tez tym autem).
    U kumpla odkrylem takie fajne urzadzenie do mierzenia cisnienia poczatku wtrysku wtryskiwaczy, szukam koncowek 0,216, bo podkladki regulacyjne juz mam. Ogólnie temat przepływek mnie denerwuje, bo padły mi juz 3, koledze 2, a po podciagnięciu mocy silnika tam chyba grzałki nie wyrabiają. I robiłem eksperyment - podłączyłem pierburga zamiast boscha, i nawet działa. I taki pierburg od CDi merca tez działa. Gdyby mi sie udalo zrobic te przeplywke dam znac, moznaby sie siatki z niej pozbyc i kraty, na oko to hamuje z 1/4 powietrza na wlocie. Siatka jest niezbedna do rozbijania wody, kiedys wyjalem to momentalnie przeplywka umarla.

    Dodano po 10 [minuty]:

    U mnie dioda w przeplywce nie dymi. Nie ma w ogole praktycznie roznicy czy jest dioda czy normalna przeplywka. Egr zaslepiony. Mysle ze to kwestia poustawiania wszystkiego.

    0
  • #25 20 Lis 2009 17:27
    brandy-p
    Poziom 31  

    Bez urazy, życze aby kiedyś przyszło Ci naprawiać auto po takim doktorze.
    Pozdrawiam.

    0
  • #26 20 Lis 2009 18:13
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #27 08 Mar 2018 23:52
    Gwizturbiny
    Poziom 1  

    Mam pytanko jak masz podpientom kostke do przeplywomieza ? Napienica albo jak mialses na orginalnej przeplywce

    0
  Szukaj w 5mln produktów