Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

wentylatory chłodnicy Peugeot 405

22 Sie 2006 22:34 3276 13
  • Poziom 10  
    Auto Peugeot 405 1.9D 94r. 2 wentylatory chłodnicy dwu biegowe, najpierw miałem z nimi taki problem iż nie włączały sie wcale, pomogła wymiana włącznika wkręcanego w chłodnice teraz znów pojawił się taki problem iż po zgaszeniu auta wentylatory się wyłączają (jeżeli silnik jest nagrzany) po włączeniu zapłonu znów chodzą a wcześniej chodziły także po zgaszeniu silnika przez jakiś cza dopuki temperatury nie zbiły. W czym tkwi problem i jak go rozwiązać?
    Z góry dziękuje
  • Poziom 14  
    rozumiem ze auto jest wyposazone w hak bo tylko wtedy w 1.9 d wymagano 2 wentylatorow a co do ich uruchomiania 1bieg 92 stopnie a drugi 97 jesli wym wyl termiczny a wczesniej z racji jego uszkodzenia kozystales tylko z drugiego biegu to mogly chodzic po wylaczeniu silnika a teraz 1 bieg zalatwia temat lub w miedzyczasie wymieniles plyn chlodnice itp i poprawiles zdolnosc schladzania silnika mysle ze troche wyjasnilem nara
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    to chyba w instalacji coś zostało przerobione czy tylko wymieniłeś włącznik?
  • Poziom 25  
    Jeśli to jest wersjka gaźnikowa to w okolicach gaźnika może być dodatkowy termiczny włącznik wentylatrów.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Cytat:
    Auto Peugeot 405 1.9D

    chyba wersja niegaźnikowa:D
  • Poziom 10  
    sprawa wygląda tak auto nagrzane do 93 stopni - dawniej jak je gasiłem to wentylatory chodziły dotąd aż nie schłodziły płynu w chłodnicy, teraz przy tej samej temperaturze po zgaszeniu silnika (odcięciu zapłonu) wentylatory się wyłączają a przy włączeniu zapłonu działają dalej
  • Poziom 13  
    Witam ,sprawdź przekaznik wentylatora . Pozdrawiam.
  • Poziom 12  
    ja w swojej 405 1.9D miałem cały czas tak, że jak zgasiłem silnik to one się wyłączały i wydawało mi się to normalne.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    czujnik zapewne steruje masą czyli dopuki temp. nie spadnie to jest włączony czyli wychodzi że znika + dojdź po przewodzie dokąd idzie i będzie wiadomo ale jeżeli nic nie było przerabiane to jest to bardzo dziwne
  • Poziom 10  
    @Nik xxl
    gdzie znajdują sie te przekaźniki wentylatora - nie mam żadnych inrtukcji ciężko bedzie znależć

    @goldwinger
    nic nie było porzerabiane stało się to nagle samo z siebie
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nik xxl napisał:
    Witam ,sprawdź przekaznik wentylatora . Pozdrawiam.

    a gdzie tam jest jakiś przekaźnik, jeszcze nie spotkałem w obwodzie wentylatora chłodnicy w żadnym aucie przekaźnika

    chyba że mało widziałem lub ty mówisz o włączniku wręconym w chłodnicę

    Cytat:
    ja w swojej 405 1.9D miałem cały czas tak, że jak zgasiłem silnik to one się wyłączały i wydawało mi się to normalne.

    może tak ma być w niektórych autach tak jest np. corsa B
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    elektrit napisał:
    zazwyczaj przekaźniki w peu były zaraz koło wentylatorów,za plastikową nakładką
    Swoją drogą w 405 jest szereg różnych rozwiązań w tym temacie,i średniozorientowany nie poradzi sobie.

    czyli jednak mało widziałem. Nik xxl zwracam honor mój błąd
    Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    po analizie stwierdzam ze albo plus na cewki przekaznikow zostal zmieniony albo plus na styki robocze .uklad sklada sie z 3 przekaznikow umieszczonych symetrycznie miedzy wentylatorami w ich gornej cczesci i zasilane ze skrzynki czarnej w okolicach akumulatora . opis pinow przekaznikow 1 sterowanie z wlacznika termicznego masa, 2 plus cewki , 3 plus roboczy, 5 wyjscie plusa po zalaczeniu na wentylator nara