Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z rozrusznikiem - maluch

28 Sie 2006 18:55 2148 7
  • Poziom 10  
    Znowu mam problem z tym rozrusznikiem. Gdy przekręcam kluczyk to tyka, myślałem że automat się zepsuł, ale gdy rozrusznik wyciągłem i go sprawdziłem w imadle - tak samo podłonczony jak w samochodzie - to wszystko było ok, automat działa rozrusznik tez, a jak założyłem z powrotem znowu to samo (raz na cztery razy zaskoczy). Czy ktoś mi podpowie co jest grane? Może wina kabli? Automat rok temu wymieniany.
  • Poziom 12  
    Witam
    Sugestie poparte pięcioletnim doświadczeniem: Zobacz czy wszystko jest ok z kablem zasilającym rozrusznik - ten najgrubszy idący od rozrusznika przez kanał bezpośrednio do akumulatora. Sprawdź jakość i czystość styków na tym kablu. Sprawdź Podłączenie masy od akumulatora do nadwozia, oraz masy silnika do nadwozia. W jakim stanie jest akumulator? Czy nie masz problemów ze słacbo naładowanym akumulatorem pomimo że jeździsz? Skoro na stole wszystko było ok, to wina musi być po stronie instalacji w samochodzie.
  • Poziom 18  
    Witam.Prawdopodobnie masz wyrobione tulejki na wirniku.Przy braku obciążenia rozrusznik kręci natomiast w samochodzie przy obciążeniu silnikiem
    wirnik ociera o stojan.Pozdrawiam Waldec
  • Poziom 10  
    waldec napisał:
    Witam.Prawdopodobnie masz wyrobione tulejki na wirniku.Przy braku obciążenia rozrusznik kręci natomiast w samochodzie przy obciążeniu silnikiem
    wirnik ociera o stojan.Pozdrawiam Waldec


    Tulejki tez wymieniałem w zeszłym roku (na jesień) - chodzi o te dwie? (na początku i końcu wirnika)???
    Sprawdzę jeszcze ten kabel, bo coś mi się wydaje że to może być to.
  • Poziom 11  
    Witam Koledzy podpowiedzieli ja bym jeszcze proponowal sprawdzić obwod zalączenia rozrusznika od stacyjki do elektromagnesu przy rozruszniku najprosciej z kanalu zdjąć konektorek na elektromagnesie i pobudzic kawalkiem przewodu elektromagnes lącząc gruby przewod ze stykiem konektorka Jezeli rozrusznik kręci prawidlowo to moze byc cos ze stykiem przy wylączniku zaplonu kostce od stacyjki lub zasniedzialy konektorek przy elektromagnesie rozrusznika Kostke od stacyjki latwo rozpoznac po grubosci przewodow są grubsze jak na pozostalych kostkach Wazny jest wspornik rozrusznika od strony szczotek nie nalezy go likwidowac bo on zapewnia stabilne mocowanie Zycze sukcesow pozdrawiam waclaw17
  • Poziom 17  
    sprawdz czy elektromagnes przekazuje napiecie do rozrusznika prawdopodobnie z jakiegos powodu elektromagnes nie wciaga rdzenia do konca sprawdz w nim oba uzwojenia wciagajace i podtrzymujace. sprawdz tez czy masz szczeliny miedzy wycinkami komutatora i czy szczotki dobrze dolegaja.
  • Poziom 28  
    Jezeli elektryka jest ok tulejki wymienione szczotki dolegają rozrusznik jst dobrze złozony to przyjrzyj sie zębą bendiksa czy nie sazuzyte od czoła, są one tam jak by zaostrone i sprawdź wianek na kole zamachowym czy nie jest zużyty
  • Poziom 10  
    przeczyściłem styki na aku, na kablach i problem znikł:D , ale jest jeszcze jeden (ach ten maluch:| ) związany również z rozrusznikiem, otóż jak jest zimny silnik to kręci fajnie, ale jak jest ciepły, po dłuższej jeździe gdy zgaszę silnik i znowu chcę uruchomić to rozrusznik kręci tak jakby aku był rozładowany(ciężko), dopiero gdy poczekam z 2 minuty to znowu kręci fajnie, nie wiem co jest grane:?: Ładowanie akumulatora jest ok.