mmarek1 wrote: Mam stary suwak Moellera i przy rozruchu bezpośrednim dobrany jest kabel 95 lub 120 w zależności jakie stosujemy zabezpieczenie. Ale wydaje mi się że przy pracy z falownikiem można zastosować cieńszy przewód. ......
Nie sądze aby bła potrzeba stosowania grubszego przewodu.
Na "suwaku" możemy wyliczyć przekroje przy zastosowaniu bezpośredniego rozruchu silnika.
Falownik jednak daje nam płynny rozruch a poza tym zwykle każdy z nich posiada ograniczenie prądowe, które w przypadku tego silnika możemy ustawić na Imax= 1.2 * In
Oczywiście zakładam, ze nie jest to jakiś silnik z dużą dynamika pracy i z hamowaniem dynamicznym jak to bywa w typowych napędach serwo.
No i ... jak większość chyba zakładamy, ze jest to silnik 3 fazowy a nie DC (takie moce też są spotykane - sam mam u siebie motorek DC 186kW).
Pisze to bo .... różnie to bywa z "nazewnictwem" napędów.
Pozdrawiam !
Marek