Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nadajnik i odbiornik radiowy. Prosze o jakiś schemacik.

09 Wrz 2006 16:32 2457 7
  • Poziom 15  
    Chciałbym zbudować zadlnie sterowanie na podczerwień. Dokładnie chodzi mi o sterowanie do formółki którą właśnie buduje. Chciałbym żeby podczerwień miała conajmiej 4 kanały ( przóy wsteczny lewo prawo ) więcej też może być. Chciałbym żeby układ nie posiadał procesorów programowanych - na tych nie znam się za bardzo i nie umie programować ich.
    Na początku napisałem że chciałbym zbudować ale nie mam schematu czy mógłbym prosić kogoś o schemacik?? O czym mam pamiętać przy budowie tego układu??
  • Pomocny post
    Pomocny dla użytkowników
    Jeżeli to ma być na podczerwień, to bedzie działało podobnie jak pilot do TV. Jak sam wiesz, piloty sa rózne. Często trzeba skierować dość dokładnie pilot na odbiornik, aby pewnie zadziałał. Dawniej były piloty "mocniejsze", bo miały np.2 lub nawet 4 diody nadawcze i zasilane były baterią 9V. Taki pilot działał nawet jak skierowało się go w przeciwną strone niż stał telewizor.
    Za takim "mocniejszym" musisz sie rozglądać, a w samochodziku dioda odbiorcza powinna być gdzieś na górze, aby to działanie było jeszcze pewniejsze. Najlepiej jeszcze aby ta dioda była za soczewką, ciemną lub z filtrem. W starych telewizorach można takie coś znaleźć. Co do schematu, to najprościej byłoby użyć jakiś gotowych układów nadajnika i odbiornika, np. MC1024 i MC1025. Do nich było zasilanie 9V i właśnie więcej diod nadawczych (chodzi o pilota). To były proste układy do polskich telewizorów z serii Neptun itp.
    http://alfa.iele.polsl.gliwice.pl/elenota/others/mc1024_1025.pdf
    Niestety nie wiem jak to się będzie miało do sterowania, tzn. czy można jednocześnie wciskać dwa przyciski, ale chyba nie.
  • Poziom 16  
    Sterowanie z podczerwieni czegoś co się porusza to ryzykowna zabawa.