Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Omega 2,5 TDS - Kody błędów

-=[OLO]=- 17 Wrz 2006 16:12 17901 14
  • #1 17 Wrz 2006 16:12
    -=[OLO]=-
    Poziom 24  

    Witam

    Jak odczytać kody błędów w Oplu Omega 2,5 TDS ?
    Wiem że trzeba zewrzeć jakieś dwa piny i odczytywać numerki z migającej lampki CHECK.

    Nie wiem które to mają być piny i jak już będe znał numerki to jest jakaś tabela do odczytywania błędów ? Jeśli tak to gdzie ją znaleźć ?

    0 14
  • #3 17 Wrz 2006 19:27
    -=[OLO]=-
    Poziom 24  

    Dzięki ale pod linkiem który podałeś nie ma za wiele konkretów
    (np. zewrzeć piny A i B w złączu diagnostycznym)
    Skąd mam wiedzieć który jest A a który B, C itd. ?

    0
  • #5 17 Wrz 2006 20:28
    -=[OLO]=-
    Poziom 24  

    To zupełnie bez sensu u mnie piny 5 i 6 są puste nie ma co zwierać. To jest gniazdo diagnostyczne od astry.

    Cytat:
    a opis kodów dla 2,5tds jest tutaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=34393


    Pod tym adresem jest tylko kilka kodów.

    I proszę nie wstawiajcie mi więcej linków. Przeczytałem już wszystkie tematy na tym forum w których było coś na ten temat i niczego konkretnego nie znalazłem.

    Jeśli ktoś to robił i wie jak to się robi to niech napisze, a nie odsyłajcie mnie do stron na których są jakieś szczątkowe informacje i do tego nie koniecznie prawdziwe.

    0
  • Pomocny post
    #6 17 Wrz 2006 20:46
    damkoz
    Poziom 19  

    KODY USTEREK moduł sterujący DDE 2.1 silnik U25TD, X25TD

    12- rozpoczęcie procedury sprawdzania
    14- czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie do masy P30
    15- czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie z napięciem lub przerwa P30
    16- czujnik temperatury paliwa ( w pompie wtryskowej P68 ) zwarcie do masy
    17- czujnik temperatury paliwa ( w pompie wtryskowej P68 ) zwarcie z napięciem lub przerwa
    19- czujnik prędkości obrotowej silnika P51 nieprawidłowy sygnał
    21- czujnik położenia pedału przyspieszenia P 67 napięcie powyżej 4,61 V
    23- czujnik położenia pedału przyspieszenia P 67 nieprawidłowe działanie
    24- nadajnik prędkości jazdy, dystans czujnik częstotliwości, blokada rozruchu K118 lub moduł ABS U 4.8
    31- czujnik prędkości wału korbowego P51 przerwa w obwodzie
    34- obieg startu wtrysku - czujnik ruchu iglicy P66, zawór elektromagnetyczny-regulacja wtrysku Y20
    37- obieg prądowy łącznika światła hamulcowego S8
    39- system alarmowy przeciwwłamaniowy odcina paliwo
    41- czujnik ciśnienia doładowania P65 zwarcie do masy lub przerwa
    42- czujnik ciśnienia doładowania P65 napięcie powyżej 4,9 V zwarcie z napięciem
    43- ciśnienie doładowania niewłaściwe dla biegu jałowego
    44- ciśnienie doładowania za duże lub za małe
    48- napięcie instalacji układu, za małe napięcie z akumulatora
    49- przekaźnik czasu wstępnego grzania silnika K25
    54- zawór odcinający paliwo Y5 zwarcie na masę
    55- awaria jednostki sterującej lub komórek pamięci EEPROM K70
    61- obieg objętości wtrysku P68 dotyczy końcówki 1, 2, 39, 14, 21 na K70
    64- obieg objętości wtrysku - mechanizm nastawczy pompy P68 dotyczy końcówki 1, 2, 39, 14, 21 na K70
    65- czujnik temperatury S58 modułu sterującego K70
    72- sygnał usterki z modułu sterującego, skrzynia automatyczna w trybie awaryjnym
    73- temperatura powietrza doładowującego za wysoka napięcie poniżej 333mV, zwarcie na masę
    74- temperatura powietrza doładowującego za niska, napięcie powyżej 4,98V - zwarcie z napięciem lub przerwa
    81- obieg startu wtrysku, czujnik sensora ruchu iglicy P66 zwarcie do masy lub przerwa
    82- obieg startu wtrysku, różnica w sygnale obrotów wału P51 i iglicy wtrysku P66, zapamiętane w następstwie - brakujące wtryski, mała ilość paliwa, uszkodzony zawór odcinający paliwa Y5,uszkodzony mechanizm nastawczy pompy i uszkodzony czujnik ilości wtrysku.
    83- obieg prądowy blokady rozruchu, funkcja blokady rozruchu działa nieprawidłowo lub dezaktywowana, miga kontrolka silnika, odłącza pompę paliwa
    84- obieg prądowy blokady rozruchu, moduł sterujący silnika nie rozpoznaje "sygnału imo" z blokady rozruchu, miga kontrolka silnika, odłącza pompę paliwa,
    85- obieg prądowy blokady rozruchu, moduł sterujący silnika nie rozpoznaje "sygnału imo" z blokady rozruchu, miga kontrolka silnika, odłącza pompę paliwa
    87- przepływomierz powietrza P44, zwarcie
    88- przepływomierz powietrza P44, zwarcie do masy lub przerwa
    89- przepływomierz powietrza P44, nieprawidłowe funkcjonowanie
    91- tempomat za małe napięcie, zwarcie na masę
    92- tempomat za duże napięcie, powyżej 4,7V - zwarcie lub przerwa w obwodzie lub pojazdy bez tempomatu
    95- uszkodzenie jednego lub więcej stopni w modle sterującym, zwarcie w obwodzie prądowym, towarzyszy temu usterka 34 i 49
    96- zawór recyrkulacji spalin Y18
    97- brak adaptacji pompy wtrysku

    -1
  • #8 17 Wrz 2006 22:25
    howard12
    Poziom 10  

    Witam. Czy jest jakis sposób wykasowania błędów z komputera, bez wizyty w stacji ASO i podłączania auta do czytnika?:?:

    0
  • #9 17 Wrz 2006 22:43
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 18 Wrz 2006 09:09
    -=[OLO]=-
    Poziom 24  

    Dzięki damkoz, właśnie o to chodziło :D Gdybyś tylko jeszcze napisał jak wydobyć usterki z samochodu to było by super.

    goldwinger :arrow: to chyba nie jest to gniazdo, u mnie w samochodzie ma 16 styków a to twoje tylko 10.

    0
  • #11 18 Wrz 2006 09:34
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    pisałeś o zwieraniu pinów a i b dlatego zamieściłem to gniazdo ale w twoim przypadku to właśnie piny 5 i 6 lub 6 zewrzeć do masy to to samo.

    Zwierasz te dwa piny włączasz zapłon i liczysz ilość błyśnięć kontrolki, kody 4-cyfrowe np. 10 mignięć, 1 pauza, 1 mignięcie, 1 pauza, 3 mignięcia, 1 pauza i 10 mignięć to kod 0130
    Pozdrawiam

    0
  • #12 18 Wrz 2006 12:00
    -=[OLO]=-
    Poziom 24  

    NO to teraz już nic nie rozumiem :| Kody podane przez damkoz są dwu a nie cztero cyfrowe (gdzie można znaleźć te 4-ro cyfrowe?), a u mnie piny 5 i 6 są puste (nie ma czego zwierać) postaram się zrobić foto gniazda i wstawić.

    0
  • #13 18 Wrz 2006 15:08
    damkoz
    Poziom 19  

    w migowych są kody 2 cyfrowe - na tech1 są chyba 4 cyfrowe.

    0