Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
MetalWorkMetalWork
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Lista błędów silnika OPEL

26 Oct 2003 14:16 116933 23
  • Level 11  
    posiadam wykaz usterek sygnalizowanych przez lampkę kontrolną silnika Samochodów Opel Vectra (od września 1988 do września 1995) i Calibra (od lutego 1990 do sierpnia 1997)
    Attachments:
  • MetalWorkMetalWork
  • Level 14  
    Moglbys podeslac mi kody bledow do Opla Calibry z 96 roku. Silnik 2,5l benzyna. Na wyswietlaczu w srodku mam PR06. Od czego mi to wyskoczylo?
  • Level 14  
    przyda sie to napewno nie jednej osobie
    GRATULACJE za umieszczenie kodów
  • Level 28  
    A czy ktos posiada kody usterek ABS do tego samochodu? Jak to wywolac i czy wogole sie da?
  • Service technician RTV
    Witam szczęśliwych użytkowników marki Opel
    Kody błędów bardzo przydatne - BRAWO
    Ponieważ jestem użytkownikiem Vectry A chciałbym Wam polecić forum poświęcone temu modelowi auta. Jest tam dużo o mechanice ale też sporo o elektronice i elektryce.

    vectra-unlimited.7net.pl

    Naprawdę warto!!!
  • MetalWorkMetalWork
  • Level 13  
    witam-opel omega b jest w benzynie i dieslu -jaki masz silnik? pierwsze znaki podaj .zewrzec a-b
  • Level 17  
    kto poszukuje kodów do kadetta to zapraszam na stronę http://nstach.w.interia.pl/ są tam kody błędu, opis niektórych podzespołów, sposoby lokalizacji itp. Niebawem będzie porgramik ( obecnie mini demo) pomagający rozszyfrować kod i pomóc przy lokalizacji usterki.
  • Level 11  
    W mojej vectrze mam taki problem iż nieważne czy silnik jest zimny czt ciepły bez jakiejś reguły zapala się kontrolka check engine i chwile potem gaśnie. po wyłączeniu i włączeniu zapłonu jest ok.
  • Level 10  
    hej wam mam do was wielką prośbę mozecie mi podesłać listę kodów do opla calibry 92 rok 2 litry 8V bedę bardzo wdzieczny, mam taki problem jak przekrece stacyjke nie zapala sie check engine wogole:( i auto nie odpala ani na gazie ani na benzynie i nie ma wogole iskry:(( co sie dzieje wiecie moze? bardzo bym prosił o tą listę kodów do CALIBRY pozdrawiam tuning24(malpa)tlen.pl
  • Level 20  
    @autobugga
    :) prosze znajdz mi opis kodu 92 w mojej omci B TDS. :d:d:d
  • Level 14  
    Macie może do omy A 89r. 2.0 silnik C20NE
  • Service technician RTV
    Silnik C20NE był stosowany w Vectrze A, kody powinny być takie same, jeżeli masz ABS to w tym roczniku nie było samodiagnozy(ABSu) a szkoda.
  • Level 10  
    Czytam i czytam i nic:) Szukam odpowiedzi na pytanie:
    Jak lub czym zczytać kody błedów w omedze b 2.0 16v
    Jak te kody interpretować - chodzi o liste których jest w tym temacie kilka ale nie wiem która powie mi cos o moim autku.
    Jak na razie domyslam sie ze kody błedów moge odczytać tylko poprzez TECHA. Chyba ze sie myle.
  • Level 11  
    UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym

    010 - Kody błędów nie zaprogramowane
    012 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów
    013 - Sonda lambda - brak sygnału
    014 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie
    015 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie
    016 - Czujnik spalania stukowego
    017 - Czujnik spalania stukowego 2 (v6)
    018 - System regulacji spalania stukowego (ECU)
    019 - Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał
    021 - Czujnik położenia przepustnicy - zbyt wysokie napięcie
    022 - Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie
    023 - Czujnik spalania stukowego - uszkodzienie
    024 - Czujnik przebytej drogi - brak impulsów
    025 - Wtryskiwacz 1 - zbyt wysokie napięcie
    026 - Wtryskiwacz 2 - zbyt wysokie napięcie
    027 - Wtryskiwacz 3 - zbyt wysokie napięcie
    028 - Wtryskiwacz 4 - zbyt wysokie napięcie
    029 - Przekaźnik pompy paliwa - zbyt niskie napięcie
    031 - Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie)
    032 - Przekaźnik pompy paliwa - zbyt wysokie napięcie
    033 - Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt wysokie napięcie
    034 - Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt niskie napięcie
    035 - Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków
    038 - Sonda lambda - zbyt niskie napięcie regulacji
    039 - Sonda lambda - zbyt wysokie napięcie regulacji
    041 - Przewód EST-B (2/3) - zbyt wysokie napięcie
    042 - Przewód EST-A (1/4) - zbyt wysokie napięcie lub brak impulsów z układu zapłonowego (w przypadku pozostałych silników)
    043 - Układ recyrkulacji spalin EGR (XEV)
    044 - Sonda lambda - uboga mieszanka
    045 - Sonda lambda - bogata mieszanka
    047 - Zawór recyrkulacji spalin EGR (XEV)
    048 - Zbyt niskie napięcie zasilania
    049 - Zbyt wysokie napięcie zasilania
    051 - Uszkodzona pamięć urządzenia sterującego ECU
    052 - Stopień wyjściowy lapmki kontrolnej silnika - zbyt wysokie napięcie
    053 - Stopień wyjściowy przekaźnika pompy - zbyt niskie napięcie
    054 - Stopień wyjściowy przekaźnika pompy - zbyt wysokie napięcie
    055 - Uszkodzone urządzenie sterujące ECU
    056 - Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie
    057 - Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt niskie napięcie
    061 - Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt niskie napięcie
    062 - Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt wysokie napięcie
    063 - Przewód EST-B (2/3) - zbyt niskie napięcie
    064 - Przewód EST-A (1/4) - zbyt niskie napięcie
    065 - Potencjometr biegu jałowego - zbyt niskie napięcie
    066 - Potencjometr biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie
    067 - Czujnik położenia przepustnicy - nie otwiera się wyłącznik biegu jałowego
    069 - Czujnik temperatury powietrza - zbyt niskie napięcie
    071 - Czujnik temperatury powietrza - zbyt wysokie napięcie
    072 - Czujnik położenia przepustnicy - nie otwiera się wyłącznik pełnego obciążenia
    073 - Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie
    074 - Przepływomierz powietrza - zbyt wysokie napięcie
    075 - Kontrola momentu obrotowego - zbyt niskie napięcie
    076 - Kontrola momentu obrotowego - zbyt wysokie napięcie
    079 - Ogranicznik mocy ETC (ang. Electronic Traction Control) - zbyt niskie napięcie
    081 - Wtryskiwacz 1 - zbyt niskie napięcie
    082 - Wtryskiwacz 2 - zbyt niskie napięcie
    083 - Wtryskiwacz 3 - zbyt niskie napięcie
    084 - Wtryskiwacz 4 - zbyt niskie napięcie
    085 - Wtryskiwacz 5 - zbyt niskie napięcie
    086 - Wtryskiwacz 6 - zbyt niskie napięcie V6
    087 - Przekaźnik sprężarki klimatyzacji - zbyt niskie napięcie
    088 - Przekaźnik sprężarki klimatyzacji - zbyt wysokie napięcie
    092 - Uszkodzony czujnik położenia wałków rozrządu XEV
    093 - Czujnik Halla - zbyt niskie napięcie
    094 - Czujnik Halla - zbyt wysokie napięcie
    095 - Hot start valve - zbyt niskie napięcie
    096 - Hot start valve - zbyt wysokie napięcie
    097 - Sygnał urządzenia sterującego ETC - zbyt wysokie napięcie (sygnał kontroli trakcji)
    113 - Sterowanie ciśnienia doładowania - zbyt wysokie ciśnienie doładowania
    114 - Bieg jałowy ciśnienia doładowania - powyżej wartości maximum
    115 - Pełne obciążenie turbosprężarki - poniżej wartości minimum
    116 - Ciśnienie doładowania - powyżej wartości maximum
    117 - Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania [Wastegate] - zbyt niskie napięcie
    118 - Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania [Wastegate]- zbyt wysokie napięcie
    119 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - zasięg / moc
    121 - Sonda lambda 2 - mieszanka zbyt uboga
    122 - Sonda lambda 2 - mieszanka zbyt bogata
    123 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 1 - zablokowany
    124 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zablokowany
    125 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - poniżej wartości minimum
    126 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - powyżej wartości maximum
    129 - Recyrkulacja spalin - zbyt niskie napięcie
    131 - Recyrkulacja spalin - zbyt wysokie napięcie
    132 - Recyrkulacja spalin - błędny sygnał
    133 - Recyrkulacja spalin 2 - zbyt wysokie napięcie
    133 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zbyt niskie napięcie
    134 - Recyrkulacja spalin 2 - zbyt niskie napięcie
    134 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zbyt wysokie napięcie
    135 - Zaburzenie pracy silnika - lampka kontrolna - zbyt niskie napięcie
    136 - Urządzenie sterujące
    137 - Obudowa urządzenia sterującego - zbyt wysoka temperatura
    138 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - zbyt niskie napięcie
    139 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - zbyt wysokie napięcie
    143 - Immobilizer - brak/zły sygnał
    144 - Immobilizer - brak sygnału
    145 - Immobilizer - zły sygnał

    ABS pinów A i K w złączu diagnostycznym

    12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów
    16 - Zawór elektromagnetyczny przedniego lewego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu
    17 - Zawór elektromagnetyczny przedniego prawego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu
    18 - Zawór elektromagnetyczny tylnego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu
    19 - Przekaźnik zaworu - napięcie zasilania<5V w czasie>20ms
    25 - Prędkość kół zębatych - nieodpowiednia ilość zębów lub wymiar koła
    35 - Przekaźnik pompy - uszkodzony przekaźnik lub obwód przekaźnika
    37 - Włącznik świateł STOP - uszkodzenie włącznika lub w obwodzie włącznika
    39 - Czujnik przedniego lewego koła - brak lub słaby impuls z czujnika
    41 - Czujnik przedniego lewego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
    42 - Czujnik przedniego prawego koła - brak lub słaby impuls z czujnika
    43 - Czujnik przedniego prawego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
    44 - Czujnik tylnego lewego koła - brak lub słaby impuls z czujnika
    45 - Czujnik tylnego lewego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
    46 - Czujnik tylnego prawego koła - brak lub słaby sygnał z czujnika
    47 - Czujnik tylnego prawego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
    48 - Zasilanie pojazdu - napięcie zasilania niższe niż 9,4V
    55 - Sterownik - uszkodzenie sterownika
    56 - Linia transmisji danych - za niskie napięcie

    AUTOMAT zwarcie pinów A i C w złączu diagnostycznym

    12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów
    17 - Elektromagnes 1-2 / 3-4 - za niskie napięcie
    21 - Potencjometr przepustnicy - za wysokie napięcie
    22 - Potencjometr przepustnicy - za niskie napięcie
    25 - Zawór elektromagnetyczny 1-2/3-4 - za wysokie napięcie
    26 - Zawór elektromagnetyczny 2-3 - za niskie napięcie
    28 - Zawór elektromagnetyczny 2-3 - za wysokie napięcie
    29 - Moment obrotowy przekładni MV - za niskie napięcie
    31 - Obroty wejść.-poza skrzynią - brak sygnału
    32 - Zawór ciśnienia przekładni MV - za niskie napięcie
    33 - Zawór ciśnienia przekładni MV - za wysokie napięcie
    34 - Zawór hamulca taśmowego - za wysokie napięcie
    35 - Zawór hamulca taśmowego - za niskie napięcie
    36 - Moment obrotowy przekładni MV - za wysokie napięcie
    39 - Obroty wyjść. - poza skrzynią - brak sygnału
    41 - Przekładnia silnik / skrzynia - uszkodzenie hydrauliki
    43 - Połaczenie z masa pojazdu - brak lub słabe połączenie
    46 - Włącznik cofania - uszkodzenie włącznika
    48 - Zasilanie pojazdu - za niskie napięcie < 9V
    49 - Zasilanie pojazdu - za wysokie napięcie >16V
    51 - Sterownik - uszkodzenie sterownika
    56 - Dźwignia zmiany biegów - złe utawienie
    65 - Czujnik temperatury oleju w skrzyni - za wysokie napięcie
    66 - Czujnik temperatury oleju w skrzyni - za niskie napięcie
    77 - Przełącznik KICKDOWN - za niskie napięcie
    82 - Dźwignia zmiany biegów - brak możliwości określenia położenia
    83 - Moment obrotowy przekładni - za wysokie napięcie
  • Level 10  
    sprawdzałem błędy w Astrze F 1997r silnik 16SZR i uzyskałem 4 cyfrowe usterki - 10 2 3 10 (10 razy zapaliła się lampka check control potem 2, 3 i 10)i 10 1 1 5 w internecie znalazłem tylko 2 cyfrowe błędy i manuala według którego po zwarciu odpowiednich pinów w złączu diagnostycznym i włączeniu zapłonu w pierwszej kolejności otrzymam kod 1 2 (12)powtórzony 3 krotnie który oznacza rozpoczęcie diagnostyki lub brak błędów a dopiero potem błędy które będą właśnie 2 cyfrowe. A mi od razu wyskoczył błąd 10 2 3 10 (przypuszczam że jest to błąd 0230) a potem 10 1 1 5 (0115?). zrobiłem coś nie tak? co oznaczają w/w błędy. mm złącze diagnostyczne 16 pinowe zwarłem pin 5 i 6.
  • Level 11  
    0230-przekaźnik pompy paliwa, 0115-czujnik temperatury silnika
  • Level 12  
    Nic z tego nie rozumiem. zwarłem A i B i u mnie powtarza sie cykl: 212124444446565651. i niewiem oco chodzi. omega 2,0i lpg 89r.
  • Level 10  
    Każdy kod podaje 3-krotnie a 12 to rozpoczęcie diagnozy więc masz błędy: 44 Sonda lambda - uboga mieszanka
    oraz:
    65 Potencjometr biegu jałowego - zbyt niskie napięcie
    Pozdrawiam!
  • Level 11  
    odczytałem kod 25 - Prędkość kół zębatych - nieodpowiednia ilość zębów lub wymiar koła. o co chodzi? w którym kole lub co to oznacza


    opel vectra a 1,6


    z góry dzięki