Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Omega 2,5 td '96 - brak mocy

11 Wrz 2006 14:58 13925 24
  • Poziom 10  
    Moja omega straciła moc byłem u mechanika ale nie może połączyć się z komputerem zczytałem kody będów wyszło mi 12 15 41 92 96 proszę o pomoc w odczytaniu kodów Opel Omega 2,5td 96r CD
  • Poziom 11  
    15-czujnik temp płynu.41 czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym-sprawdż wężyk a jak bedzie szczelny to zmień czujnik 92 włącznik tempomatu 96 system recyrkulacji spalin.na moje to tylko wężyk.działaj
  • Poziom 10  
    Wymieniłem czujnik ciśnienia doładowania i nie ma poprawy w przyspieszaniu wężyki wymienione na nowe jeżeli macie jakieś sugestie to piszcie
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    zczytałem ponownie kody i wyszło 12,15,88,92,96,a takie porady jak podał ''elektrit''nic mi nie mówią czekam na propozycje
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    odłączyłem wtykę od przeływki i można już nim jeżdzić, nie wiem co z tą przepływką
  • Poziom 11  
    "nie wiem co z tą przepływką"

    Do wymiany.
  • Poziom 10  
    Że do wymiany to ja wiem ale odłączenie jakiegokolwiek urządzenia w tym silniku wiąże się z jakimiś konsekwencjami, a wtym przypadku jest odwrotnie
  • Poziom 10  
    Jeżdżę teraz z odłączonym przepływomierzem i narazie samochód jeżdzi bez problemu już kilka dni może ktoś się oriętuje co tu jest grane
  • Poziom 11  
    Witam ja też mam problem z Omegą B 2,5 td. Silnik jest bardzo trudno odpalić, a jak odpali to mocno kopci czarnym dymem i prawie natychmiast gaśnie. Sprawdzałem w nim: rozrząd, świece , ciśnienie, wtryskiwacze, komputer, turbinę, wydech : pompa wtryskowa była na sprawdzeniu, ustawili dawkę paliwa i twierdzą że jest dobra, komputer wyświetla tylko kody 12 i 92, czyli w zasadzie tempomat(bo go nie ma). Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł to jest grane z tym samochodem, to prosiłbym o pomoc.:?:
  • Poziom 11  
    W sprawie powyżej Omegi w końcu doszedłem co jej dolegało, fachowiec który wymieniał rozrząd założył stary (lub wadliwy) ślizg do łańcuszka rozrządu. Skończyło się tylko na wymianie rozrządu i regeneracji głowicy.:D
  • Poziom 10  
    Pozwolę sobie odgrzać topic. Także mam Omegę 2.5td. Podczas przyspieszania i zmiany biegów zapala się chceck na chwilkę, po czym samochód w ogóle nie reaguje na pedał gazu. Po wciśnięciu pedału sprzęgła lub odjęciu gazu i ponownego dodania wszystko wraca do normy. Szlag mnie już trafia, bo co mechanik to inna diagnoza. Podłączany był komp, ale nie mógł się połączyć ze sterownikiem w samochodzie. Mechanicy (nie w PL) po jeżdżeniu ok.2godziny stwierdzili że to sprzęgło do wymiany. Odjęli jakiś czujnik przy pedale i miało być ok, aż do wymiany. Okazało się, że jest dalej to samo :/ Jeszcze inni mechanicy twierdzą że to przepływka, lub pompa siada. Sam sczytałem błędy na migacza : 12(ok), 19, 64, 82, 92. Z tego co wiem 92 można sobie odpuścić (auto nie posiada tempomatu). Pozostałe błędy to brak sygnału z czujników. Czy to jest przyczyna tego chwilowego stawania samochodu? Dodam, że po załączeniu turbiny auto nie przygasa. Dzieje się to tylko na niższych obrotach do 2.5tys. Pomóżcie please, bo zbankrutuje w końcu. Każdy mechanik wymieniałby pół samochodu, a i tak dalej to samo. Sprzęgło będę robił, ale mechanicy w PL, jak i ja twierdzę że sprzęgło jest w porządku.
    Już nie wiem co robić.
  • Poziom 35  
    ten błąd związany niby z tempomatem to może być czujnik wciśnięcia sprzęgła (który jest używany równeż do tempomatu). Nie mam pewności czy w tym silniku czasem nie ma jakiejś kombinacji ograniczającej moc silnika gdy sprzęgło jest wciśnięte. Popatrz na schematy i zrób z tym czujnikiem porządek albo zmostkuj tak żeby symulował "sprzęglo puszczone".

    Najlepiej by było skasować stare błędy i zrobić odczyt parametrów bierzącyh w chwili wystąpienia usterki... Bez solidnej diagnozy nie ma co wymieniać części "na pałę"
  • Poziom 11  
    A u mnie przy błędzie 92 pisze "Błąd tempomatu lub jego brak" czyli to sobie odpuści, 19 - czujnik prędkości obrotowej silnika, nieprawidłowy sygnał; 64 - obieg objętości wtrysku; 82 obieg startu wtrysku, różnica w sygnale obrotów wału i iglicy wtrysku.
    Nie chce cię straszyć ale rzeczywiście może siedzieć pompa wtryskowa ale ja na twoim miejscu sprawdziłbym jeszcze ustawienie rozrządu. Miałem podobny przypadek samochód najpierw zaczął słabnąć potem zapaliła się lampka kontrolna silnika, wykazywał część tych samych błędów, a przyczyną był wyrobiony napinacz łańcuszka rozrządu, łańcuszek przeskakiwał po zębach.
  • Poziom 16  
    Witam. Szukałem na forum ale nie znalazłem nic na temat zaworu upustowego turbiny. Mam omegę b z 94r z silnikiem 2,5 td i zauważyłem że zawór upustowy w żaden sposób nie reaguje na pracę silnika. Co może być tego przyczyną? I jeszcze przy prędkości od 110 km/h do 160 przy puszczaniu gazu gdy schodzi z prędkości strasznie szarpie silnikiem a zarazem całym samochodem. Czy to poduszki?
  • Poziom 33  
    Zawór upustowy na postoju się nie ruszy. Ciśnienie otwarcia 0,65 bar. Szarpanie to niechybnie zabrudzony nastawnik.
  • Poziom 16  
    nastawnik czyli?

    Dodano po 44 [sekundy]:

    Ta kosta na pompie?
  • Poziom 33  
    Opel Omega 2,5 td '96 - brak mocy
    Tak to wygląda. Ale się chyba pomyliłem z diagnozą, bo u Ciebie jest pewnie MES, więc wytarte ścieszki.
  • Poziom 33  
    Pali dużo gdy jest żle ustawiony nastawnik i na dokładkę wyciągnięty łańcuch. Większość warsztatów nie potrafi tego silnika zdjagnozować i tak rodzą się legendy.
  • Poziom 16  
    A ten zawór upustówy jakbym go ręką chciał ruszyć to zareaguje czy będzie coś trzymało go? I po czym poznać czy jest jeszcze sprawny?
  • Poziom 33  
    Napisałem, że 0,65 otwiera się, więc podaj takie ciśnienie na jego tłok i obserwuj. Poza tym jak jest zacięty to zapali lampkę od świec, bo zobaczy przeładowanie i zmniejszy moc drastycznie.
  • Poziom 16  
    Zawór na postoju na pełnych obrotach nic nie reaguje na rolkach przy obciążeniu też nie a nic na zegarach się nie święci poza abs z powodu braku przekaźnika.
  • Poziom 33  
    Ty masz starszą wersję, więc masz zamiast przepływomierza czujnik ciśnienia. Zobacz po prostu w parametrach bieżących jakie jest ciśnienie, czy nie przekracza 0,7 bara i tyle.