Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

C klasa problem z nawiewem

goldwinger 25 Wrz 2006 17:28 3904 16
  • #1 25 Wrz 2006 17:28
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Witam.
    Mam następujący problem, mianowicie w mercedesie c 180 nie działa nawiew na żadnym biegu silnik dmuchawy sprawny
    Sterowanie tym silnikiem idzie przez układ znajdujący się za pokrętłami nawiewu, z tego modułu do sterowania idą dwa przewody (szaro czerwony i biało różowy) te przewody idą do jak się domyślam regulatora obrotów który jest przykręcony do radiatora przy silniku.
    Moim zdaniem ten regulator jest uszkodzony. Wychodzą z tego 4 przewody czerwony, brązowy, niebieski i żółty. Niebieski idzie do silnika brązowy to masa, żółty i czerony do sterownika (żółty połączony z biało różowym a czerwony z szaro czerwonym) Na przewodzie żółtym pojawia się napięcie podczas przełączania pokrętła od nawiewu od 1 do ponad 7V a na wyjściu tego badziewia czyli na niebieskim nie ma nic.
    Moim zdaniem powinno podawać masę z brązowego na niebieski wtedy wiatrak by pracował a tak nie jest.
    Proszę teraz niech mi ktoś powie czy ja dobrze myślę jak nie to niech mnie poprawi i powie jak to działa i ewentualnie jak sprawdzić czy to cudo przy silniku jest sprawne
    Pozdrawiam

  • #2 25 Wrz 2006 18:10
    mario1982
    Poziom 15  

    a czy na tym jak to nazwałeś badziewiu jest bezpiecznik termiczny...takie cóś podobne do opornika.........

  • #3 25 Wrz 2006 18:20
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    nie nie ma żadnego zabezpieczenia
    jest to wielkości połowy pudełka od zapałek (może troszkę większe) i ma cztery końcówki do których podlutowane są przewody podobne trochę do mostka prostowiczego tyle że czarne
    Postaram się o zdjęcie na jutro

  • #4 25 Wrz 2006 19:59
    mario1982
    Poziom 15  

    ok zrób foto..............

  • #5 25 Wrz 2006 20:33
    Usunięty
  • #6 25 Wrz 2006 20:42
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    tak o to chodzi
    no że też zapomniałem napisać że to bosch

  • #7 25 Wrz 2006 21:00
    Usunięty
  • #8 25 Wrz 2006 21:29
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    coś tu się nie zgadza pomijając kolory przewodów to u mnie jeden idzie bezpośrednio do silnika (niebieski) drugi + na stałe (czerwony) sterowanie (żółty) i masa (brązowy).
    I teraz tak masa jest, plus na stałe jest sterowanie jest (o ile wartość napięcia od 1 do 7,5V jest poprawna) nie wiem do czego jest ten czwarty też czerwony tyle że we wtyczce już jest szaro czerwony (od wtyczki do sterownika)
    wygląda to tak kostka mniej więcej 2x3 cm patrząc z jednej strony 4 końcówki z przewodami (lutowane nie na wsuwki czy kostki) z drugiej strony część metalowa która styka się z radiatorem. Przykręcone jest to na dwa wkręty.
    Ps.
    Jak to sprawdzić czy dobre?

  • Pomocny post
    #9 25 Wrz 2006 21:34
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Napięcia sterujące są poprawne. Wg mnie padł regulator. (one tak mają)

  • #10 25 Wrz 2006 21:35
    Usunięty
  • #11 25 Wrz 2006 22:16
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    rocznika nie podałem bo nie znam a auto nie u mnie stoi bo potrzebne by do pracy gość dojeżdżał jutro podam rocznik ale to już raczej nie będzie ważne.
    elektrit co do tej ceny którą podałeś to mnie podali taką podwojoną
    Macie panowie jakiś pomysł co z tym zrobić aby to działało jakiś układ zastępczy do tego bardzo byłbym wdzięczny bo na szrocie nie idzie tego dostać

  • Pomocny post
    #12 25 Wrz 2006 22:22
    Usunięty
  • #13 25 Wrz 2006 22:28
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    i tu mnie zaskoczyłeś pytaniem bo nie jestem pewny ale chyba półautomatyczna

    Poratujcie schematem bo będe musiał robić jakąś konstrukcję pomysłu własnego a byłoby dobrze zrobić coś co jest sprawdzone i działa
    Pozdrawiam

  • #14 26 Wrz 2006 13:01
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    rocznik to 94
    mogę mieć ten regulator z takiego samego merca tyle że rocznik 95 i tam podobno jest inny 3-przewodowy a nie 4 jak w moim przypadku
    czy ktoś wie coś na ten temat czy będzie to pasowało

    Proszę nie karać za post pod postem zależy mi na rozwiązaniu problemu
    Pozdrawiam

  • #15 26 Wrz 2006 13:16
    Usunięty
  • #16 26 Wrz 2006 13:19
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    no dobra ale czy da radę podstawić ten 3-przewodowy?

  • #17 29 Wrz 2006 19:20
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    no to tak dziękuje panowie za pomoc.
    nadal nie wiem czy ten 3-przewodowy by pasował ale usterka usunięta regulator nowy i wsio działa jak należy
    Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam
    Temat zamykam

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME