Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mazda 626 brak ładowania aku

fredo56 05 Oct 2006 20:55 7734 10
  • #1
    fredo56
    Level 10  
    Witam
    Mazda 626 hatchback 1.8 benzyna 93r
    Początkowo (tylko czasmi) po uruchomieniu paliła się lampka braku ładowania i lampka poniżej (nie wiem nawet co ona oznacza), coś jakby brak świateł. Ładowania rzeczywiście nie było.
    Pomagało (ale nie zawsze) dodanie gazu, wtedy ładowanie zaskakiwało i wszystko było OK. Można było jechać 100km i ładowanie cały czas było (na wolnych obrotach też).
    Bywło OK kilka dni, po czym znowu nie było, ale następnego dnia znów było itd.

    Teraz palą się obie lampki i ładowania faktycznie nie ma. Dodawanie gazu nic nie daje. Gruby przwód na alternatorze ma plus z akumulatora, jeden cienki też.
    Nie wiem, czy rozbierać alternator (szczotki ?), czy też to coś zupełnie innego.
    Zastanawia mnie paląca się druga kontrolka (braku świateł ?), co ona ma wspólnego z ładowaniem i co to wogóle oznacza ? Jak zaskoczy ładowanie to ta kontrolka też gaśnie

    Czekam na pomysły
    Pozdrawiam
  • #2
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    obstawiam regulator napięcia
  • #3
    fredo56
    Level 10  
    Czy dobrze rozumuję, że jeśli pali się lamka braku ładowania, to szczotki uzwojenia wzbudzającego (czyli wirnika) są OK ?
    No i co oznacza ta druga kontrolka ?
  • #4
    maciej123
    Level 24  
    fredo56 wrote:
    szczotki uzwojenia wzbudzającego (czyli wirnika) są OK ?
    No i co oznacza ta druga kontrolka ?


    Czy są ok. czy nie to najpierw musisz rozebrać, to chyba oczywiste.
    A kontrolka? dołącz zdjęcie bo narazie to chyba nikt nie kojarzy o co Ci chodzi, może chodzić o kontrolkę sygnalizującą spalenie jakieś żarówki.
  • #5
    fredo56
    Level 10  
    Quote:
    Czy są ok. czy nie to najpierw musisz rozebrać, to chyba oczywiste.
    A kontrolka? dołącz zdjęcie bo narazie to chyba nikt nie kojarzy o co Ci chodzi, może chodzić o kontrolkę sygnalizującą spalenie jakieś żarówki.


    1. Wydaje mi się, że kontrolka braku ładowania pali się (w stanie spoczynku) jak płynie prąd z + aku, przez tą kontrolkę, przez wirnik (szczotki) i dalej przez regulator napięcia do masy. Czyli jeśli szczotki są zużyte, to ta droga jest zamknięta. Może się mylę ?

    2. Kontrolka braku ładowania, pod nią kontrolka braku ciśnienia oleju i pod nią właśnie ta. Rzeczywiście wygląda jak sygnalizacja spalenia żarówki, ale dlaczego gaśnie jak pojawi się ładowanie ? Co ma jedno do drugiego ? Akumulator nowy, napięcie 12,6V.
  • #6
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    odpowiedź na 1 pyt. masz rację
    a jakiego koloru ta kontrolka? możesz jakieś zdjęcie wrzucić bo chciałbym zobaczyć jak to wygląda
  • #7
    fredo56
    Level 10  
    Quote:
    a jakiego koloru ta kontrolka?

    Niestety nie mam czym zrobić zdjęcia. Kolor czerwony, wygląda jak świecąca lampa. Pójdę zobaczyć dokładnie i narysuję.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Tak to wygląda:
    Mazda 626 brak ładowania aku
    Czerwone tło.
  • #8
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    no to faktycznie wygląda na kontrolkę od przepalonej żarówki
  • #9
    fredo56
    Level 10  
    To dlaczego pali się jak nie ma ładowania, a jak już jest to gaśnie ?
    Dodam jeszcze, że ładowanie aku z prostownika (około 14V na aku) i odpalenie silnika nie powoduje zgaszenia tej kontrolki. Jak ładowanie zaskoczy, kontrolka gaśnie.
    Co ma piernik do wiatraka ?
  • #10
    maxmax77
    Level 23  
    witam w mazda 626 tak jest u mnie paliła się jeszcze od abs i był padnięty regulator napięcia zabudowany w alternatorze jak masz tam silnik 2.o to powodzenia w jego wyciągnięciu. :)
  • #11
    fredo56
    Level 10  
    Usterka zdiagnozowana i naprawiona.
    Okazał się 'zimny' (może lepiej zaśniedziały) lut na jednej z końcówek uzwojenia stojana w alternatorze.
    Gdyby nie problemy z wyjęciem alternatora (silnik 1.8 16V, ale pewnie podobnie jak w 2.0), to cała reszta to "pikuś".

    Dzięki wszystkim za zainteresowanie.