Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Centralny zamek - opel astra

Arusek 14 Paź 2006 21:21 5201 8
  • #1 14 Paź 2006 21:21
    Arusek
    Poziom 14  

    Witam.
    Czy ktos moglby mi pomoc w zrozumieniu zasady dzialania centralnego zamka..
    chialbym zrobic "auto lock". mam schemat instalacji i jedna rzecz mnie zastanawia.
    modul K37 "urzadzenie sterujace,centralna blokada drzwi"
    szczerze niemam pojecia gdzie zasterowac masa lub 12V aby zamknac lub otworzyc centralny zamek.
    czy to jest miejsce gdzie schodza sie 3 diody prostownicze?..i w zaleznosci od podania napięcia. dwa przekazniki wewnetrzne zmieniaja pozycje styków i tym samym zmieniaja biegunowosc na silnikach od napedu zamka?

    0 8
  • #2 14 Paź 2006 21:34
    mos5
    Poziom 24  

    Co rozumiesz przez "auto lock" i jaka to astra drogi kolego?

    0
  • #3 14 Paź 2006 21:56
    Arusek
    Poziom 14  

    To moze ogolnie cos wiecej napisze :)
    Opel Astra - F-CC 1.6 kat 1996r

    Opracowuje sterownik na uP.
    1. sterownie automatyczne klimatyzacja. mam manualna
    2. powiadomienie poprzez GSM - alarm itp
    3. sterowanie zamykaniem i otwieraniem centralnego zamka przy uruchomieniu zapłonu i wyłączeniu. jak to jest w pewnych funkcjach alarmów. oraz mozliwosc otwarcie drzwi lub zamkniecia jednym przyciskiem bedac rowniez w samochodzie.

    i z reszta nie ma problemu tylko niewiem jak dobrac sie do sterowania centralnym zamkiem.
    Pozdrawiam

    Dodano po 7 [minuty]:

    to moze jeszcze dwa pytanka odbiegajace od tematu.:)

    1. nie rozbieralem jeszcze pulpitu od sterowania pokretlem mieszalnika cieplego i zimnego powietrza. czy dam rady od drugiej strony podłączyc servo.narazie regulacje temp mam tylko sama proedkoscia wentylatora a chcialbym jeszcze sterowac mieszalnikiem powietrza.
    2. jak najszybciej znalezc przewody od czujników drzwiowych. i czy dobrze rozumiem ze przy otwarciu drzwi nastepuje zwarcie do masy łącznika?
    Nie mam kompletnych schematów i nigdzie nie znalazłem tych łączników.:(
    Pozdrawiam

    0
  • #4 14 Paź 2006 21:59
    norbert.s.

    VIP Zasłużony dla elektroda

    brązowo-biały otwórz,brązowo-czerwony zamknij,sterowanie impulsem masy,przewody do zlokalizowania w boczku-progu kierowcy,lub jeżeli wolisz przy module zamka centralnego za osłoną boczku pasażera,czujnik drzwiowy podaje masę na przewód koloru szarego[wszystkie cztery połączone równolegle],ale tak się zastanawiam,czemu najpierw nie poczytasz dokładnie forum,bo to co ci napisałem jest już parokrotnie wałkowane i nie wiem po co pytasz trochę jak dziecko np.jak najszybciej znaleźć przewód od krańcówki-przecież to chyba logiczne,że na upartego wystarczy taki wyłącznik krańcowy odkręcić i kable masz na wierzchu,wykaż trochę inwencji.

    0
  • #5 14 Paź 2006 22:20
    Arusek
    Poziom 14  

    Hej.
    Dzieki. probowalem szukac na forum ale przy moim necie 56kb na modemie to troszke lipnie wygladalo.a przy tylu postach według słów kluczowych to bym siedzial i siedzial.
    dzieki za informacje :)
    a co do inwencji?? to moje pierwsza tego typu ingerencja w samochod.i czasem mam jeszcze obawy przed grzebaniem i odkrecaniem wszystkiego w aucie..:)
    Pozdrawiam

    Dodano po 2 [minuty]:

    PS
    czy przy wiekszosci urzadzen w samochodach roznych marek sa zachowane kolory przewodów itp?

    0
  • #7 14 Paź 2006 22:36
    Arusek
    Poziom 14  

    Ok znalazlem na schemacie..dzieki wielkie.
    rozumiem ze zwarcie jednej z dwóch koncówek moze byc na stale i ten impuls sterujacy "w moim bloczku 0.75 s" jest generowany automatycznie jednorazowo. czyli wystarczy podłączyc przekaznik przełączny.

    Dodano po 7 [minuty]:

    oj tam .. rozne rzeczy sie juz robilo..wiercilo sie otwory pod silnik krokowy w oknach plastikach :) i bylo sterowanie okna w zaleznosci od temp w pokoju :). to teraz czas na sterowanie klima. i simensem c35i :)..w nowym samochodzie bym sie nie bawil a w 10latku to juz mozna sie powygłupiac w rozsądnych granicach:) a ze zaczynam dopiero przygode z motoryzacja więc wiesz.... :)
    Pozdrawiam

    0
  • #8 14 Paź 2006 22:41
    mos5
    Poziom 24  

    Trudno zrozumieć o jakich końcowkach myślisz.Jesli o sterowaniu c.z. to nie zwieraj przewodów sterujących swoim sterownikiem na stałe.Mają to być impulsy masy.Po zadziałaniu "auto lock-u" zablokujesz działanie c.z. a zdarza się otwierać drzwi przy uruchomionym silniku!

    0
  • #9 14 Paź 2006 22:57
    Arusek
    Poziom 14  

    nie nie..bez obaw..wiem ze glupotą byłoby jakbym przypuscmy .
    autoalarm miał wlaczona opcje "autolock" ktora przy włączonym zapłonie zamyka zamki a ja pozniej np bym oddzielnym sterownikiem otworzyl i spowrotem zamknal centralny i miał zmasowana koncówke do zamykania a tu autoalarm chciałby po wyłączeniu zapłony otworzyc zamki i podałby na druga koncowke tez mase...no coz..:) ciekawe co by bylo?
    Tu nie ma takiego problemu poniewaz autoalarm steruje centralnym zamkiem przy włączaniu i wyłączaniu alarmu..a juz będąc w samochodzie mam alarm przeciez wyłączony i obsługa zamków spada na mikrokontroler.
    Jesli ktos bedzie zainteresowany projektem to po ukonczeniu moge podeslac schematy itp ale najpierw sprawdze na swoim samochodzie :)
    jesli wszystko sie uda napewno zamieszcze posta.
    otwieraja sie rozne ciekawe mozliwosci i co wazne niedużym kosztem.

    0