logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Automatyka, programowanie. Jak się tego nauczyć? Od czego zacząć?

robert_mal 19 Paź 2006 09:57 3179 5
  • #1 3131461
    robert_mal
    Poziom 10  
    Ocena: 1
    Witam.Właśnie siedze sobie na praktykach w duzym zakładzie zautymatyzowanym i czuje ze to jest to automatyka mnie pociaga i czuje ze to jest bardzo interesujace .No ale tak jestem w 3 klasie technikum i zabardzo to nic nieiwem chciałbym aby ktos mi pomógł od czego zaczac jak sie tego wszystkiego nauczyc, ropozynwanie róznych elementów automatyki np falowniki pzrekazniki itp tyle wiem ale chciałbym wiecej wiedziec wog ołe jak to wyglada itp druga rzecz to nauka programowanie jak sie nauczyc prosze bardzo o pomoc jakies informacje na temat automatyki programowania generalnoe to wszystko od podstaw z góry dziekuje
  • #2 3132593
    kleki
    Poziom 28  
    Ocena: 142
    Jak zaczynasz z automatyką, nie ograniczasz się do PLC to zacznik od jakiegoś podręcznika dla elektryków. W szafie zazwyczaj jest kupa "esów" i tym podobnych wynalazków. Dowiesz się też, co robi stycznik, termik...
    Jak chcesz się orientować w aparatach, czujnikach - załatw sobie bezpłatny katalog np. OEM Automatic. Jest tam sporo ciekawych informacji.
    Później - uparte czytanie schematu elektrycznego i pneumatyki - bardzo ważne. Trzeba umieć znaleść sygnały.
    Do samych PLC - możesz przejść się do przedstawicielstwa Siemensa i poprosić o podręcznik do logo. Kiedyś dawali za darmo np. na targach. Moeller też da literaturkę za darmo (przekaźniki programwalne Easy). Sporo o sterownikach General Electric (np. Fanuc) masz na stronie Astora, o DTR-ki do falowników Danfoss też są na stronce.
    W razie co pytaj na PW.

pzdr
  • #4 3133069
    kleki
    Poziom 28  
    Ocena: 142
    PW to priv.
    Pod postem masz
    "offline" "profil" "pw" "email" "gg" itp.