Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Usterka centralnego zamka- fiat

irek81 20 Paź 2006 14:46 4541 15
  • #1 20 Paź 2006 14:46
    irek81
    Poziom 13  

    Witam!
    Mam problem z centralnym zamkiem w moim samochodzie (Fiat Coupe 2.0 16v). Moje auto seryjnie jest wyposażone w centralny zamek zamykający dwoje drzwi na kluczyk (brak zdalnego sterowania). Zakupiłem zestaw z allegro ( centalka z pilotem). Zamontowałem, wpinając się w odpowiednie przewody. Po podłączeniu zgodnie z instrukcją sterownika wszystko funkcjonowało prawidłowo. Chciałem jeszcze zrobić automatyczne domykanie szyb. Po zastosowaniu jednej z konfiguracji podłączeń, wykonałem próbę zamknięcia auta, lecz kierunkowskazy zaświeciły się ciągłym światłem na ok 5 - 8 sekund. W sterowniku spalił się rezystor modułu komfort (odpowiedzialnego za domykanie szyb). Wymontowałem sterownik zdalnego sterowania, który nadal działa prawidłowo, bo załącza styki wewnętrzne. Natomiast uszkodził się centralny zamek w samochodzie

    Stan obecny jest następujący :
    1. Centralny zamek nie zamyka i nie otwiera po włożeniu kluczyka od strony kierowcy.
    2. Centralny zamek zamyka od strony pasażera ale natychmiast otwiera i tak musze powtarzać zamykanie prawych drzwi cztery razy do momentu autowyłącznia się centralnego zamka (autowyłączenia - opcja była seryjnie) i dopiero wtedy mogęcałkowicie zamknąć autko.
    3. Centralny zamek zamyka drzwi i otwiera w momęcie zamknięcia go od środka przyciskiem bespieczeństwa (czy jak się to nazywa).

    Przekaźnik (orginalan centralka zamka fiat jest dobra, sprawdziłem u faceta od centralnych zamków)

    Proszę o pomoc tu na forum lub na maila irek81(malpa)interia.pl
    Wszystkim dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam
    Irek81

    0 15
  • #2 20 Paź 2006 15:02
    polo
    Poziom 14  

    Prawdopodobnie zawrte styki w przełaczniku drzwi kierowcy

    1
  • #3 20 Paź 2006 15:43
    252257
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 20 Paź 2006 15:53
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    A nie podłączyłeś przypadkiem silników szyb pod wyjścia sterujace, czyli niskoprądowe? Bo jeśli masz tylko centralkę z wyjsciem do sterowanie modułu komfortu, to musisz jeszcze taki moduł zastosować. Podłączenie silników szyb, które pobierają znaczny prąd, bezpośrednio do wyjść stetrujących, może skutkować uszkodzeniem modułu radiowego.
    PS. Zamieść rozpiskę (fotki) modułu, który zakupiłeś i narysuj, jak to podłączyłeś.

    0
  • #5 20 Paź 2006 17:51
    irek81
    Poziom 13  

    A więc sprawa wygląda następująco: NIe odłączając orginalnej centrali fiata zwierałem przewody i tak:
    1. Zwarcie niebieskiego przewodu do masy (w momencie obu drzwi zamkniętych) powoduje zamknięcie zamka ale od razu natychmiastowe jego otwarcie. Natomiast gdy zewre ten sam przewód (niebieski) do masy i drzwi pasażera są otwarte wtedy zamyka zamek drzwi kierowcy. Gdy ten przewód przytrzymam dłużej zwarty do masy wtedy otworzy zamek drzwi kierowcy. Ten sam efekt jest przy przyciskaniu przycisku wewnątrz pojazdu ( przy obu drzwiach zamkniętych zamyka ale po chwili otwiera, a po otwarciu drzwi pasażera zamyka prawidłowo ale tylko drzwi kierowcy, gdy przycisnę jeszcze raz przytrzymam dłużej ten przycisk - wtedy otworzy drzwi kierowcy.
    2. Gdy zwieram biały przewód do masy nie dzieje się nic, niezależnie od momentu (czy drzwi kierowcy są zamknięte, czy otwarte) - może jest sterowany plusem?

    Centralka zdalnego sterowania jest odłączona całkowicie, a kupiłem ją na allegro i działała dobrze. Oto ona: http://moto.allegro.pl/item133251029_uniwersalny_sterownik_zamka_centralnego_na_pilota.html
    Tam jest też dokładny opis.
    Btw. W tej chwili już nie chce domykania szyb tylko żeby działał ten centralny zamek.:cry:
    Pozdrawim i dziękuję za pomoc.
    irek81

    0
  • #6 20 Paź 2006 17:57
    irek81
    Poziom 13  

    Błażej napisał:
    A nie podłączyłeś przypadkiem silników szyb pod wyjścia sterujace, czyli niskoprądowe? Bo jeśli masz tylko centralkę z wyjsciem do sterowanie modułu komfortu, to musisz jeszcze taki moduł zastosować. Podłączenie silników szyb, które pobierają znaczny prąd, bezpośrednio do wyjść stetrujących, może skutkować uszkodzeniem modułu radiowego.
    PS. Zamieść rozpiskę (fotki) modułu, który zakupiłeś i narysuj, jak to podłączyłeś.


    Tak chyba zrobiłem. tylko że na wyjściu ze sterownika komfort podłączyłem żarówkę 21w a drugi jej koniec gdzieś do plusa, co spowodowało przepalenie mikro rezystorka wewnątrz - to nie jest problem mogę to naprawić. To było głupie. :oops: Tylko dlaczego padł centralny... :?

    0
  • #7 20 Paź 2006 18:14
    252257
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 20 Paź 2006 19:53
    irek81
    Poziom 13  

    Przepraszam zaraz skoryguję

    Dodano po 33 [minuty]:

    Przy próbie wysterowania bezpośrednio przy centralce (po odłączeniu przewodów białego i niebieskiego) gdy zwieram do masy jedno (tam gdzie był niebieski) zamyka i pozostaje zamknięty gdy jednocześnie dotknę drugą końcówkę centralki do masy ( tu gdzie był wpięty przewód biały) otwiera zamek i pozostaje otwarty, potem odłączam tę pierwszą, gdy dotknę ponownie zamknie i wtedy puszczam tą drugą i tak na zmianę otwiera i zamyka więc tu wszystko wydaje się ok.Pozdrawim i przepraszam za pomyłkę...:?

    0
  • #9 20 Paź 2006 20:18
    252257
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 20 Paź 2006 23:00
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, to najpierw zdemontuj ten radiosterownik i postaraj się uruchomić oryginalny układ sterownika z kluczyka. Doprowadź stan początkowy do porządku!
    Bo jakoś nie przemawia do mnie hipoteza nagłego uszkodzenia mastera przy zakładaniu sterownika. Jest to możliwe, jeśli przepuściłeś przypadkowo przez mastera jakiś duży prąd (zgrzanie styków) ale moim zdaniem jest mocno naciągane.
    Prawdopodobnie masz źle podpięty ten dodatkowy sterownik. Bo przed podpięciem go na przewody STERUJĄCE istniejącego oryginalnego sterownika, musisz przekonfigurować ten radiowy do pracy: sterowanie impulsami "-" (trzecia konfiguracja zworek od góry). Bo jeśli masz go ustawionego na sterowanie siłownikami, to nie dziwię się, że sieje, bo przynajmniej na jednym wyjściu jest cały czas masa (tym radiosterwnikiem masz zrobić sobie trzeciego mastera, z którego podajesz impulsy masy na wejścia sterujące oryginalnego sterownika).
    Spalony rezystorek może oznaczać uszkodzenie gdzieś głębiej w sterowniku i np. występowanie przez cały czas jakiegoś poziomu na którymś wyjściu.
    Ten sterownik posiada jedynie wyjście sterujące do systemu "komfort". Potrzebujesz jeszcze właściwy sterownik szyb elektrycznych.

    0
  • #11 21 Paź 2006 11:45
    irek81
    Poziom 13  

    Radio sterownik jest całkiem odłączony i już go nie używam od momentu awarii. Co do jego konfigóracji to używałem drugiej ale do zamykania i otwierania używałem przewodów niebieski i zielony (wyjścia do strowania siłownika lub konfigórowanie do innych trybów pracy - patrz instrukcja.pdf) - otwierało i zamykało.
    Wydaje mi sięże problem leży w drzwiach kierowcy bo po włożeniu kluczyka i przekrceniu nie steruje centralnym, w przeciwieństwie do drzwi pasażera- tam jest sterowanie (ale od razu otwiera).
    Mam tylko dziwne wątpliwości : jak sterowałem wczoraj bezpośrednio centralką (orginalną fiata) to po przyłączeniu masy do sterownika w miejsce niebieskiego przewodu zamykało autko, lecz musiałem trzymaćten przewód, bo gdy puściłem to od razu otwierało. Tak samo było gdy do drugiego dołączyłem masę, jak puściłem to też od razu było słychać ruch centralnego zamka. Czyli aby auto pozostało zamknięte na zamykające wejście centralki musi być podana cały czas masa, a aby otwarte to na wyjście też cały czas masa. Co będzie ze sterownikiem radiowym , czy on podaje cały czas masę np. w przypadku zamknięcia??Sorry za to głupie pytanie, po prostu chcę wiedzieć czy to będzie działać. Chcę zamontować ten zdalny ale najpierw chciałbym przywrócić stan z przed awarii.
    Dziękuję i pozdrawiam
    Irek81

    Dodano po 1 [godziny] 19 [minuty]:

    Upewniłem się że sterownik radiowy steruje minusami. Podłączyłem go w miejsce tych dwóch przewodów białego i niebieskiego. Gdy nacisnę przycisk zamykania na pilocie zamknie i od razu otwiera i zamyka i otwiera (sam powtarza tę czynność trzy czy cztery razy i po tym następuje autoodłączenie centralki (muszę odpinać od niej zasilanie - resetując ją) , tak samo jest gdy naciskam na pilocie przycisk zamykający. Czyli to co odkryłem wcześniej zwierając styki centralki do masy.
    Co jest grane? Wygląda na to że te swiche przy zamknięciu lub otwarciu podają cały czas masę na jedno z wyjść centralki ? Już sam nie wiem czyba muszę rozebrać drzwi kierowcy.

    0
  • #12 21 Paź 2006 14:24
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Po pierwsze: konfigUracji.
    Fajną masz metodę sprawdzania sterownika. A nie da się tego sprawdzić bez podłączania do auta. Na przykład takim urządzeniem jak miernik...
    Chyba nie wiesz jak działa "logika" centralnego zamka. Po krótce:
    w zamkach są przełączniki, które przełączają masę raz na jedno wyjście, raz na drugie, w zależności od tego, czy zamek jest otwarty, czy zamknięty. Ale do wysterowania zamka wystarczą same impulsy masy. Dlatego wyjścia sterujące z modułów dopina sie do przewodów STERUJĄCYCH oryginalnej instalacji. Natomiast na siłowniki idą przewody, na których w stanie spoczynku jest cały czas masa. I tylko w momencie sterowania siłownikiem raz na jednym, raz na drugim przewodzie pojawia się +, przy czym na drugim jest cały czas masa (zobacz jak wygląda sterownik na dwóch przekaźnikach do sterowania centralnym, np. z firmy amt). I jak podłączysz źle skonfigurowany sterownik z istniejącym sterownikiem, to masz cyrki.
    Jeśli używałeś drugiej wersji, to zgodnie z opisem, jest tam sterowanie PLUSAMI. A ty potrzebujesz MASĄ. Jest różnica!
    A z twojego opisu wynika, że w tej chwili przełączniki w drzwiach pracują przeciwnie. Ciąłeś jakieś kable? Może masz czeski błąd i obróciłeś przewody sterujące w jednych drzwiach. Nie trzeba od razu rozbierać tapicerki. Instalacja powinna dać się rozłączyć w przelotce drzwiowej lub zaraz koło przelotki wewnątrz auta.
    PS. Widzę, że nie za bardzo orientujesz się w tym, co robisz. Może jednak lepiej udać się do fachowca i dać mu zarobić na chleb. Bo ty robisz wszystko na czuja metodą uda się/ nie uda. A nie jest to rozsądne w autach z elektroniką... Obyś czegoś nie zwalił do końca.

    0
  • #13 21 Paź 2006 16:26
    irek81
    Poziom 13  

    Naprawione. Rozebrałem tapicerkę drzwi i jak się potem okazało słusznie bo winny był ten stycznik w którym blaszka nie dociskała przełączniczka. Podgiąłem ją delikatnie, upewniłem się że będzie działać i złożyłem wszystko. Założyłem centralkę zdalnego sterowania (zmieniając ją na konfigurację nr 3) i podpiąłem w miejsca gdzie podpiąłem ją owego pechowego dnia. Zamyka i otwiera na kluczyk i na pilota. Czyli jednym słowem wszystko działa. Dam sobie siana z modułem domykania szyb.
    Jedno mnie tylko zastanawia, jeżeli zamek jest sterowany minusem, to dlaczego przedtem też to działało na konfiguracji nr 2.
    Wnioski:
    Awaria nie była spowodowana moją ingerencją, po prostu plasticzek dociskający blaszkę dotarł się na wskutek częstych prób otwierania i zamykania zamka.
    P.S. Ta a propo fachofca... to byłem i po rozmowie z nim stwierdził że sobie poradzę sam.
    Przyznam, że nie wiedziałem wiele na temat centralnych zamków, aż do teraz...Więc na coś się ta awaria przydała...;)
    Wszystkim serdecznie dziękuję za pomoc i oczywiście za cierpliwość, bo właśnie cierpliwości przy odpowiadaniu na moje posty chyba potrzebowaliście najbardziej...
    Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję
    Irek81

    0
  • #14 21 Paź 2006 20:19
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Miałeś dość drogi sprzęt treningowy. Ale skoro się udało, to może teraz czas na moduł domykania szyb...

    0
  • #15 21 Paź 2006 20:31
    252257
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 19 Lut 2007 11:15
    irek81
    Poziom 13  

    Problem został rozwiązany - wszystko działa, a le po pewnym czasie stało się to samo tylko że po drugiej stronie - rozebrałem i podgiąłem blaszkę w przełączniku i teraz jest już dobrze.
    Wnioskuję, że musiałem jakimś sposobem przepuścić duży prąd przez te masterki - co spowodowało ich uszkodzenie. Na moje szczęście ich temperatura nie doszła do temp wrzenia ;)

    Wszystkim serdecznie dziękuję za pomoc w rozwikłaniu mojego problemu.
    Pozdrawiam
    Irek81

    0