Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Lancia Y

Paco1 22 Oct 2006 09:58 5348 13
  • #1
    Paco1
    Level 11  
    Gdzie w Lancii Y 1999rok znajduje się wyłącznik bezwładnościowy pompy paliwa.
    Proszę o pomoc.
  • Helpful post
    #2
    art_b
    Level 13  
    Pa lewej stronie siedzenia kierowcy,gumowa pokrywka (okrągła)z narysowanym dystrybutorem paliwa,na samym wierzchu-widać bardzo dobrze.Tylko nacisnąć-nic nie przeskoczy ani nie stuknie ale zadziała.
  • #3
    str8
    Level 11  
    Witam, nie wiem czy na dobrym forum postuję ale być może ktoś będzie mi w stanie pomóc.

    Potrzebuję schematu instalacji elektrycznej lanci Y (wersje silnikowe od 1.2 do góry), wiem że większość elektryki zbieżna jest z punto, ale niestety licznik w lancii jest całkowicie elektroniczny i jego wyprowadzenia diametralnie różnią się z tymi od punto.

    W mojej lanci posiadałem licznik tylko z prędkościomierzem, obecnie zakupiłem taki, który posiada obrotomierz i nie chcę strzelać gdzie wpiąć się z sygnałem (od strony silnika, wiem że jest to 23 pin ECU). Jeśli ktoś jest mi w stanie pomóc, będę bardzo wdzięczny.

    Pozdrawiam,
    Marcin
  • #4
    art_b
    Level 13  
    Poszukam,nadmienię że niektóre punta też miały elektroniczne liczniki.
  • #5
    str8
    Level 11  
    Będę wielce zobowiązany!

    Od dwóch dni próbuję rozgryźć ELEXa 14308F, na którym jest zbudowany obrotomierz, ale płytka jest dwustronna w dodatku smd i ciężko mi to rozgryźć.

    Pozdrawiam,
    Marcin
  • #6
    art_b
    Level 13  
    Na ten moment posyłam ci schemat punto 1,wszystkie modele.
    Opis:14-zespół wskażników (z obrotomierzem)
    16-złącze masy tablicy rozdzielczej lewe
    7-centralka elektryczna
    12-złącze przewodów tablicy rozdzielczej z przewodami przednimi
    kolory:N czarny,AR niebiesko-czerwony,CB pomarańczowo-biały,RN czerwono-czarny. Sorry za jakość ale mam tylko aparat cyfrowy.
    Instalacja powinna być zbieżna z Lancią w punktach podłączenia tablicy rozdzielczej.
    Moja sugestia jest taka żeby przekopać instalację w Lancii i jak znam Fiaty to kostka do podpięcia powinna być na niej-bo instalacje są wspólne do wszystkich modeli-jedyny problem to termometr,bo czujnika to napewno nie ma.
    Konkretną rozpiskę do Y dostanę na dniach więc jak nie pomoże to poszukam dalej.
  • #7
    str8
    Level 11  
    art_b wrote:
    Na ten moment posyłam ci schemat punto 1,wszystkie modele.
    Opis:14-zespół wskażników (z obrotomierzem)
    16-złącze masy tablicy rozdzielczej lewe
    7-centralka elektryczna
    12-złącze przewodów tablicy rozdzielczej z przewodami przednimi
    kolory:N czarny,AR niebiesko-czerwony,CB pomarańczowo-biały,RN czerwono-czarny. Sorry za jakość ale mam tylko aparat cyfrowy.
    Instalacja powinna być zbieżna z Lancią w punktach podłączenia tablicy rozdzielczej.
    Moja sugestia jest taka żeby przekopać instalację w Lancii i jak znam Fiaty to kostka do podpięcia powinna być na niej-bo instalacje są wspólne do wszystkich modeli-jedyny problem to termometr,bo czujnika to napewno nie ma.
    Konkretną rozpiskę do Y dostanę na dniach więc jak nie pomoże to poszukam dalej.


    Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc, na bardzo podobnym schemacie próbowałem rozgryźć temat, ale niestety wydaje mi się, że różnice będą jednak trochę większe. U mnie w licznik wchodzą dwie kostki po 20 pin każda (niestety nie ma tu jak zazwyczaj u fiata bonusowych kostek, a w obydwóch kostkach brakuje kilku przewodów i obstawiam, że w tym i tego z sygnałem obrotomierza :). Z tego co znalazłem w sieci to licznik z puntka zupełnie inaczej ma to rozwiązane (cztery złącza) http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/liczniki/4.JPG. Jeśli jest szansa, że dostaniesz schemat z lancii to chętnie poczekam, w między czasie próbuję dojść do tego analizując ELEX'a od prędkościomierza (w poprzednim liczniku była jedna taka kość, a w nowym są dwie od prędkościomierza i obrotomierza). Mam wrażenie, że chyba jestem pionierem w tym moim kombinowaniu, bo nic z sieci na ten temat wygrzebać nie mogę :D

    Pozdrawiam,
    Marcin
  • #8
    art_b
    Level 13  
    Ja to kiedyś rozbierałem i wiem jak wygląda-dostałem fiszki ale niewiele z nich wynika-zarówno w rozwiązaniu z jak i bez obrotomierza fabryczne fiszki pokazują 2 kostki choć wiem że bez obrotomierza jest jedna i dlatego myślałem o identycznych instalacjach. Na ogólnym rzucie elektryki samochodu również wersje są identyczne. Różnica jest tylko w samych zegarach-mają inne nr-y katalogowe i inne zegary.
  • #9
    str8
    Level 11  
    No to jesteśmy coraz bliżej sedna :)

    Faktycznie - kostki są dwie, jedna większa biała (która wchodzi z boku licznika) i druga czarna (wchodząca z góry). U mnie obydwie te kości są i do starego również były podpięte. Ale zarówno w jednej jak i drugiej kostce jest kilka pinów wolnych (gołe dziury w kostce). Po podpięciu nowego licznika wszystko działa oprócz wspominanego obrotomierza i termometra. Obstawiam, że którymś z brakujących pinów powinien właśnie iść sygnał z ECU. Jeśli miałbym jakiś ogólny schemat albo z numeracją pinów (w obydwu kościach jest po 20 pinów) albo z kolorami, podejżewam że doszedłbym gdzie się wpiąć.

    Pozdrawiam,
    Marcin
  • #10
    art_b
    Level 13  
    Może spróbuj wykorzystać schemat punto i znajdź miejsce zapięcia obrotomierza,następnie musisz "wyśledźć" ścieżkę sygnałową w twoich zegarach i połączyć to. Punto ma identyczne silniki i "komputery sterujące" więc sygnał musi wychodzić z tego samego miejsca -a może znasz kogoś kto zapinał obrotomierz do seicento 1100 spi,tam też "komp" jest bliźniaczo podobny.
  • #11
    miniu1
    Level 23  
    Obrotomierz:

    masa: złącze A PIN 6 - czarny przewód
    plus: złącze A PIN 9 - pomarańczowy
    sygnał: złącze A PIN 5 - niebieski.

    Złącze A - to z boku.
    PIN 23 ECU to faktycznie sygnał obrotów.
  • #12
    str8
    Level 11  
    art_b -> cały czas nie do końca się rozumiemy, problemem było określenie pinu na zestawie wskaźników. Od strony silnika i ECU podpinam się dokładnie tak samo jak w Puntku. Wielkie dzięki za pomoc i schemat!

    miniu1 -> Super, działa jak należy, sprawdzone empirycznie :) Bardzo dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam Was,
    Marcin
  • #13
    kczarnecki
    Level 9  
    Witam!

    Lancia Y 1,2 1997
    Po wielu bojach udalo mi sie wymienic skrzynie biegow z automatu na manual. Samochod jezdzi super, ale przestal mi dzialac predkosciomierz, za to obrotosciomerz dziala!

    Gdzie moze byc problem
  • #14
    kczarnecki
    Level 9  
    Sprawa jest juz jasna - roznica w czujnikach predkosci.
    Poszukuje schematu elektrycznego ECU lub informacji gdzie podlaczyc nowy impulsator.