Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Stilo...dość wredny alarm

andrzejm36 31 Paź 2006 22:28 9765 11
  • #1 31 Paź 2006 22:28
    andrzejm36
    Poziom 10  

    Witam.
    Mam pytanie do znawców tematu..(choć z zawodu jestem ektronikiem ..to kontakty z montażem alarmów miałem tylko w swoich autach które użytkowałem ) były to jednak alarmy proste ..bez magistrali Can Bus..najczęściej Proximy ( nigdy nie zawiodłem się na tej firmie..nawet z penem :) ).Kupiłem auto wynalazek fiata stilo który ma ( chyba ) alarm firmowy..mrugająca dioda, centralny z blokadą sterowany z kluczyka, domykanie szyb itd. ale nie ma załączania z pilota. Jest kluczyk tzw. styzoryk ale goły..bez przycisków.:(
    Piszę co do alarmu..chyba gdyż nie znalazłem syreny ani czujników ruchu.
    Całość sterowana jest z Body Computera..i czytając opisy na tym forum
    mam pytanie co do sposobu podłączenia jak i rodzaju sterownika który powinienem zastosować.Nie chce ,, kroić " wiązki w Body comp. i w zasadzie zrównoleglać to co założyła fabryka..chciałbym wykorzystać jakiś sterownik zamka centralnego ( i tu proszę o poradę ) wykorzystując
    styki przy module w drzwiach kierowcy od zamykania auta z kluczyka.
    Obrót kluczyka w zamku powoduje ( podanie masy do modułu drzwi )zamknięcie auta i załączenie alarmu..ponowny obrót w czasie nie przekraczającym 1s..powoduje uruchomienie silniczków blokady drzwi a przytrzymanie klucza w pozycji zamknięcia pow. 2 s załącza zamykanie szyb itd. Czyli praktycznie to o co by mi chodziło bez wielkiej ingerencji w elektronikę( choć wszystkie sygnały i tak się schodzą do body computera..wyłączników drzwi itd. ).
    Nie wiem czy można programowo wpisać ( w przypadku sterowania z fabrycznego pilota tak ) sygnalizacje załączenia alarmu przez kierunki.
    PYTANIE..jaki sterownik zamka centralnego ma zgrabnego pilota ( może
    zamontowałbym płytkę w styzoryku klucza.. )...i ma nie ustawiany czas
    podania masy ( lub zwarcia przekażnika )...działa tak długo ( podaje masę ) jak długo jest przytrzymywany przycisk pilota.
    Pozdrawiam Andrzej.

    1 11
  • #2 31 Paź 2006 22:43
    miniu1
    Poziom 20  

    Witam!

    Dioda mrugająca na drzwiach kierowcy występuje we wszystkich Stilo, nawet bez alarmu. Jeżeli masz kolego klucze (obydwa) bez pilotów, nie ma ultradźwięków, to auto nie ma alarmu. Proxima robi dobre alarmy i można taki z powodzeniem założyć do Stilo. Sygnały z czujników drzwi, sygnały do sterowania centralnym i kierunkami znajdziesz przy Body Komputerze (to złączone ze skrzynką bezpieczników pod deską rozdzielczą). Sygnały otwarcia trzeba zebrać przez diody(np 1N4002). Na kierunki dobrze jest też podać sygnał przez diody (5A) - każda lampka ma swoje wyjście. Odcięcie FIAT zaleca zakładać wyłącznie na obwód pompy paliwa. Prąd ciągły z grubego przewodu w skrzynce pod deską, prąd po zapłonie ze stacyjki.

    W niektórych wersjach Stilo można w serwisie przy pomocy Examinera dokonać tzw. uprawnienia kierunkowskazów - będą migać przy zamykaniu i otwieraniu. Do tego trzeba dostarczyć tzw. CODE CARD z kodem immobilizera. W przypadku jej zagubienia można zamówić przez serwis.

    Pozdrawiam
    Piotr K.

    1
  • #3 31 Paź 2006 22:55
    andrzejm36
    Poziom 10  

    Dzięki Kolego za szybką odpowiedż...tak przypuszczałem...nie ma to autko alarmu.:(. Zakupiłem płytkę ( eLearn ) z częściowymi schematami
    i opis wyprowadzeń z body komputera posiadam...teraz w zasadzie jeden
    dylemat..czy kupić gotowca np. firmowy M882 czy jakiegoś DOGa 50 i nie bawić się z ,, krojeniem " wiązki ( chyba jest to koszt jakieś 800 PLN..) podłączając pod cam bus czy ( co bardziej przemawia do mej kieszeni ) założyć sprawdzoną Proxime ( 300 pln ) ale to już wiosną..mam do dyspozycji tylko miejsce przed blokiem :) i ,, rozpracować " wynalazek fiata :).Jakie jest Twoje zdanie w tym temacie..???
    Ps.Piszesz że tylko wchodzi w grę odcięcie pompy paliwa...hmm..ja zawsze odcinałem zasilanie wtryskiwaczy ( sterowanie minusem szło z kompa auta )...czy to błąd?
    Pozdrawiam

    0
  • #4 31 Paź 2006 23:05
    miniu1
    Poziom 20  

    Oczywiście można eksperymentować z odcięciem czego innego, ale w stilo jak i w innych dzisiejszych autach stosuje się komputery wtrysku adaptujące się do stanu silnika, sposobu jazdy itp itd. Odcięcie wtryskiwaczy ( zasilania +12V) może powodować zapisywanie usterek w pamięci komputera wtrysku, zapalanie kontrolki itp. Pompa jest sterowana przekaźnikiem i nie ma takiego niebezpieczeństwa. Ale, jak mówią kto nie ryzykuje, ten ...
    Firmowe alarmy (META SYSTEM) z reguły nie mają wcale odcięcia...
    Pracuję w serwisie i często zakładamy Proximy - są OK.
    Opierając się o schematy eLearna trzeba pamiętać o roczniku auta - np od 2006 r jest parę zmian.
    Na temat DOGa nic nie wiem.
    Alarmy podłączane pod CAN moim zdaniem mają sens wtedy, gdy mamy piloty oryginalne w kluczyku - to bardzo eleganckie rozwiązanie.

    Piotr K.

    0
  • #5 31 Paź 2006 23:17
    andrzejm36
    Poziom 10  

    No tak...masz racje..Cam Bus ma sens jak bym miał pilota..choć ten
    M882 ponoć jest z wersją z pilotem jak i DOG 50 bodajże P...ale mogę się mylić...ostatnie pytanie...bo nie chciałbym aby ktoś mi zarzucił nabijanie postów :) .. jaką proxime byś założył..?? i podaj mi może na privat namiary maila...ja jestem z Leszna a pracuję w Poznaniu...może odstawię autko do firmy w której pracujesz...i po kłopocie.
    Pozdrawiam.

    0
  • #6 01 Lis 2006 14:36
    wwojciula
    Poziom 17  

    Witam.
    A ja proponuję Seo Dolphin pod CAN-a. Dobry alarm i mniej roboty z podłączeniem.

    0
  • #7 01 Lis 2006 18:26
    andrzejm36
    Poziom 10  

    Witam.
    Dzięki Panowie za rady...choć dawno tu nie zaglądałem widzę że jest to nadal forum profesjonalistów chcących podzielić się swą wiedzą . Wracając do dolphina...hmm Can-100 lub Can - 145 na stronie producenta to 249 euro :(.Chyba że kolega wwojciula ma namiary na bardziej przyjazny cenowo sklep. :)...a może chodzi o inny model alarmu tego producenta..??Nie znalazłem bowiem Seo Dolphin pod CAN-a
    Może jakiś link :).
    Pozdrawiam

    0
  • #9 01 Lis 2006 19:13
    andrzejm36
    Poziom 10  

    Dzięki Panowie...hmm, brak słów w czasach wszelakiej komercji..:)
    Pozdrawiam.

    0
  • #10 08 Paź 2010 19:17
    supervizor
    Poziom 2  

    pomozcie mam fiata stilo zamknelem jego na alarm z pilota uzbroil sie alarm i nie moge jego teraz wylaczyc paliwo jest zablokowane oczywiscie nie moge jego odpalic jestem w HOLLANDI i niemam jak wrocic do POLSKI moze ktos mi pomoze moze jest jakis reset alarmu albo cos takiego podaje e-maila sonny554(malpa)wp.pl albo na stronie ELEKTRODY pomozcie

    0
  • #11 09 Paź 2010 10:20
    Autoalarm1
    Poziom 14  

    A dioda w pilocie od alarmu świeci się jak się naciska przyciski? Jeśli nie to mogły zwykłe baterie w pilocie się wyczerpać i nie wyłączy się alarmu...

    1
  • #12 18 Kwi 2011 21:47
    pliszewski
    Poziom 2  

    witam kolegów ja mam taki problem w stilo wywala zabezpieczenie przepięciowe
    centralnego zamka objaw jest taki ze moge go otworzyc zamknąc znowu otworzyc
    i zeby zamknąc musze czekac okolo 2 minut czasami tylko da sie otworzyc i musze czekac okolo 2 minut by go zamknac z kluczyka (bo pilot sie rozkodował}
    czy ten bezpiecznik przepieciowy jest w bodycomputer bo nigdzie tego niemoge znalezc a może komputersteruje przepieciówką lub inaczej mówiąc obciążeniówką
    jest to model centralny na pilota jak ktos może mi pomuc prosze o meila na kamil 1633(malpa)tlen.pl

    0