Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Escort 93 1.6 16V. Alarm z centralnym zamkiem.

malin_p 06 Lis 2006 14:59 3860 22
  • #1 06 Lis 2006 14:59
    malin_p
    Poziom 10  

    Poszukuję jakiegoś alarmu do swojego samochodu z zamontowanym już centralnym zamkiem. Nie wiem jak ten zamek jest sterowany. Stąd moje pytanie jak można to sprawdzić? Na forum dowiedziałem się, że bywa tak że ten sam model i rocznik mają różne rozwiązania i inne sterowanie więc zanim zacznę coś robić chyba powinienm sprawdzić jak to jest u mnie. Następnie proszę forumowiczów o pomoc w wyborze alarmu (takiego który potrafiłbym sam zamontować bez jakiś dodatkowych przekaźników, zmian polaryzacji bo się na tym nie znam). Na forum padało wiele złych opini na temat chińszczyzny (ja tez mam co do niej obawy) ale nie zauważyłem zeby ktoś uzasadnił czemu są one takie słabe. Czy chodzi tu o jakość wykonania czy materiałów czy może rozwiązania kostrukcyjne? Czy istnieje jakas alternatywa prosty alarm z czujnikiem uderzeniowym ( mam alufelgi) i czujnikiem ruchu ale bezawaryjny. Domyśłam się że syrena to tylko z własnym zasilaniem. Proszę o wyrazenie opini co do tego małowartościowego w sumie samochodu polecalibyście zamontować. Z góry dzięki

    0 22
  • Relpol
  • #2 06 Lis 2006 16:10
    pkhenr
    Poziom 32  

    kazdy nowy alarm podłącza się w te same miejsca ,o pilnowaniu felg zapomnij,syrenka z zasilaniem musi byc droższa a i ta nie wiem czy wytrzyma 2 lata-ja stosyje zwykłe duże dynamiczne tylko je chowam ,czujnikultradzwiękowy zamiast uderzeniowego ( uderzeniowy jako drugi),no i uważam Ze godny polecenia jest SEO ,natomiast zamki to dopiero jak napiszesz jakie kable ida do drzwi
    No i powodzenia

    0
  • #3 06 Lis 2006 16:31
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Założysz każdy alarm. Wszystko kwestia pieniędzy, które chcesz na to przeznaczyć. Faktycznie należy się wystrzegać tanich alarmów z allegro (tani alarm jest zrobiony z tanich części i najczęściej wykonany mało dokładnie). W fordzie oryginalny centralny jest sterowany plusem i tu albo będzie trzeba dobrać alarm z możliwością konfiguracji poziomu wyjść sterujących lub zastosować jakiś inwerter. Czym jest sterowany centralny sprawdzisz, jakie impulsy pojawiają się na przewodach sterujących idących do mastera w drzwiach kierowcy.
    Aby uchronić auto przed kradzieżą alufelg, możesz założyć albo czujnik mikrofalowy (żabę) albo wstrząsówkę.

    0
  • #4 06 Lis 2006 16:43
    pkhenr
    Poziom 32  

    gdzie się montuje tą mikrofalę ?

    0
  • #5 06 Lis 2006 16:50
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jak sobie kupisz, to powinna przy niej być instrukcja montażu i regulacji. Poszukaj też na stronie producentów alarmów, np. www.amt-alarmy.pl

    0
  • #6 06 Lis 2006 17:01
    pkhenr
    Poziom 32  

    jesteś szalenie pomocny w tym temacie no i w słowa szalenie oszczędny ,na ttej stronie znalazłem dwa czujniki mikrofalowe do samochodu szukałem tez żaby - ale nic takiego nie ma w ich wyszukiwarce, więc uchyl rąbka tajemnicy jak taki czujnik zabezpiecza koła i jak działa ewentualnie jakis link z wybranym artykułem - oczywiście jeżęli nie zrobi Ci to problemu

    0
  • Relpol
  • #7 06 Lis 2006 17:29
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Żaba to określenie właśnie czujki mikrofalowej.
    Jestem oszczędny w słowa, bo liczę, że po drugiej stronie siedzi ktoś, kto wykazuje choć trochę własnej pracy. Proszę bardzo, link po wrzuceniu w googlach hasła "czujnik mikrofalowy":
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic367646.html
    Kilka innych też jest.
    Zajęło mi to kilkanaście sekund...

    0
  • #8 06 Lis 2006 17:56
    bartek_p
    Poziom 31  

    A mnie się wydaje że trzeba zrobić temat pt. "Jak założyć swój pierwszy Autoalarm".
    Możemy ci tu opisywać różne czujki, i sposoby sterowania centralnego zamka, ale coś mi się wydaje że, cytuje "takiego który potrafiłbym sam zamontować bez jakiś dodatkowych przekaźników, zmian polaryzacji bo się na tym nie znam).", raczej lipa będzie.
    W escorcie z tego roku zamek powinien być sterowany plusem, o ile nie jest dokładany. Większość nie chińskich alarmów ma sterowanie minusem, czyli chcąc nie chcąc będziesz musiał dać przekaźnik albo inwerter z minusa, na plus.
    Nie twierdze że sobie nie poradzisz, ale posta napisałeś takiego jakbyś nie miał o tym zielonego pojęcia.

    0
  • #9 06 Lis 2006 18:13
    norbert.s.

    VIP Zasłużony dla elektroda

    Bo on nie ma zielonego pojęcia i raczej nic dobrego z tego montażu nie wyniknie,zastanawiam się tylko skąd taki dziwny pęd,żeby wszystko zakładać samemu.A co do mikrofali,to nie nadaje się jako bezpośredni czujnik alarmowy,bo wychodzi poza wnętrze samochodu,a wyregulowanie jest bardzo kłopotliwe,moim zdaniem można ją stosować tylko na wejścia prealarmu jeżeli alarm ma takie,ewentualnie przez przekaźnik i wyłącznik do syreny jako szczekaczkę przy braku takiej opcji.

    0
  • #10 06 Lis 2006 21:08
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Są alarmy, które można konfigurować na wyjściu. Ja mam taki w swoim fordzie. Tyle tylko, że jak "zwykły" alarm to kilkanaście przewodów, to ja miałem do podłączenia prawie 30 .
    Zresztą ford, to trudne auto dla początkującego. I ciężko tam dołożyć centralny, i sterowania odbywają się plusami (centralny i lampka), i trzeba albo stosować inwertery albo wpinać się przed moduły sterujące (w przypadku lampki).

    0
  • #11 07 Lis 2006 10:12
    pkhenr
    Poziom 32  

    Panie Błażej ja bardzo dobrze wiem jak działa mikrofala - czepiałem się bo ją zaproponowałeś do zabezpieczenia kół i z stąd moje pytania alink który zamieściłeś tylko to potwierdza że do KÓŁ sie nie nadaje .Odnosnie Forda myślę że przesadzasz jaki problem jest odwrócić polaryzacje -i musisz to zrobiś przekaźnikami bo nawet jakbyś miał alarm z wyj, na zamki plusowymi ( czyli innym niż wszystkie )bez centr, w środku to przy starym fordzie odrazu je przepalisz ,do lampki też nie trzeba sie dostawac i odwracać polaryzacji bo przewody od drzwi dochodzą do skrzynki .Uważam że nie ma co straszyć , jak również całkowicie zgadzam się z tym że jak się nie ma pojęcia to nie nalezy się brac za montaz .

    0
  • #12 07 Lis 2006 12:23
    malin_p
    Poziom 10  

    Możliwe że nie powinienm się za to zabierać bo faktycznie nie mam o tym pojecia. Z tym ze mam chęć sie tego nauczyć inaczej bym się tu nie wypisywał tylko od razu poszedł do warsztatu. Wy też zapewne nie urodziliscie się z wiedzą do zakładania alarmów itp. Dziękuję tym którzy podają rzeczowe porady i starają się pomóc bo dzieki temu sporo się dowiedziałem, a chciałbym sie dowiedzieć jeszcze wiecej. No ale może informację które mnie interesują znajdę gdzieś na forum w wolnym czasie bo nie lubię się prosić o porady ludzi, którzy z góry zakładają że nie powinienem za dużo wiedzieć.

    0
  • #13 07 Lis 2006 12:38
    norbert.s.

    VIP Zasłużony dla elektroda

    malin_p napisał:
    Możliwe że nie powinienm się za to zabierać bo faktycznie nie mam o tym pojecia. Z tym ze mam chęć sie tego nauczyć inaczej bym się tu nie wypisywał tylko od razu poszedł do warsztatu. Wy też zapewne nie urodziliscie się z wiedzą do zakładania alarmów itp. Dziękuję tym którzy podają rzeczowe porady i starają się pomóc bo dzieki temu sporo się dowiedziałem, a chciałbym sie dowiedzieć jeszcze wiecej. No ale może informację które mnie interesują znajdę gdzieś na forum w wolnym czasie bo nie lubię się prosić o porady ludzi, którzy z góry zakładają że nie powinienem za dużo wiedzieć.
    -bardzo fajnie,że masz chęci,ale nie prowadzimy tu szkółki i podstawy wiedzy są wymagane.Sam rozumiesz,chcielibyśmy utrzymać jakiś poziom tego działu,a nie prowadzić tu przedszkole dla każdego każdego kto chce coś sobie sam założyć.

    0
  • Pomocny post
    #14 07 Lis 2006 13:38
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Każdy z nas się uczył. Ja zaczynałem od cc i seicento, czyli aut najprostszych, a ford do takich już nie należy właśnie ze względu na inne sterowanie i konieczność zamiany polaryzacji sygnałów, oraz tym, że nie ma sterownika centralnego zamka i trzeba się odpowiednio wpiąć (też jakimś sterownikiem), bo można uszkodzić niskoprądowe wyjścia z alarmu lub cały alarm (ja dysponowałem alarmem z wbudowanym konfigurowalnym pełnym sterownikiem centralnego zamka).
    pkhenr wydaje mi się, że lepiej ostrzec, choć może to brzmieć jak przesadzanie, ale człowiek sam przyznaje, że nie miał do tej pory żadnych doświadczeń w pracach montażysty i to, co dla nas jest jasne i proste, dla niego może stanowić nie lada problem. Sygnały z wyłączników drzwiowych są doprowadzone do skrzynki, dwoma przewodami, bo separowane są drzwi kierowcy i reszta. I tu trzeba separować obwody diodami. Czyli następny, dla nas nie, a dla kolegi pewnie problem.
    A sam pewnie wiesz, że zawsze znajdą się jakieś "pułapki", że można rozłączyć jakiś obwód bezpieczeństwa, itd...
    Moim zdaniem auto, to za droga zabawka, by na niej eksperymentować i stwarzać zagrożenie pożarem, czy wywołaniem jakiejś usterki...
    malin_p gdybyś miał do mnie bliżej, to zaprosiłbym cię na montaż, w którym mógłbyś uczestniczyć i zapoznawać się z kolejnymi krokami montażu, bo pewnie i tak będziesz próbował montować.
    I tak na dokładkę polecam ten temat:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic612301.html

    0
  • #15 07 Lis 2006 15:36
    pkhenr
    Poziom 32  

    no jak tak sprawa wygląda a przede wszystkim to że masz chęci to ważne -poniewaz jest cała masa cwaniaków którzy liczą że zaoszczędzą montując samemu każą sie prowadzić na gotowo a nie mają ani pojęcia ani chęci nauczyć się czegokolwiek .Musisz tylko sie określic co umiesz -bo jeżęli kompletnie nic i nawet nie wiesz jak wygląda i działa przekaźnik to nie ruszymy - bo oprócz tego że się trzeba wpiać to jeszcze musi być bezpiecznie i estetycznie i tu też trzeba przewidywactrochę

    0
  • #16 09 Lis 2006 17:30
    malin_p
    Poziom 10  

    Zdecydowałem sie jednak podjąć montażu alarmu. Wybrałem wstępnie ten:
    http://www.allegro.pl/item140003975_autoalarm_elita_syrena_20w_czujniki_promocja.html
    Czy wegług waszej opini bedzie odpowiedni? Na elektrodzie spotkałem się z kilkoma pozytywnymi opiniami na temat tego alarmu.
    Zasadę działania przekaźnika poznałem i wiem już teoretycznie jak podłączyć centralny. Ściągnąłem sobie schemat tej Elity
    http://www.ls.gda.pl/shop/images/ELITA_GN5_SCHEMAT.pdf
    i tam jest nawet pokazane jak podłączyć przekaźniki. Musze się jeszcze zastanowić jak załatwić te wyłączniki drzwiowe, ale mam nadzieję że powoli i do tego dojdę. Prosze o poradę czy kupić w takim zestawie jak na aukcji czy lepszy efekt bym miał z czujnika ultradźwiękowego zamiast tego wstrząsowego z aukcji. Gdzie w escorcie waszym zdaniem jest najlepsze miejsce na zamontowanie centralki alarmowej?

    Ps. Jeśli komuś nie podoba się fakt, że się próbuję czegoś nauczyć niech sobie daruje czytanie moich wpisów i odpowiadanie na nie. Przepraszam, że zaniżam poziom elektrody ale mam nadzieję kiedyś zbliżyć się do poziomu reszty forumowiczów.

    0
  • #17 09 Lis 2006 18:05
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    nie chodzi o zaniżanie poziomu itd... Ale o to, że porywasz się trudnego przedsięwzięcia.
    Alarm wygląda na "sympatyczny". Nawet masz napisane jak sterować siłownikiem, ale jeśli masz oryginalny centralny (w fordach ciężko zamontować uniwersalny ze względu na konstrukcję blokady i otwierania na jednym cięgle), to jest on sterowany plusem i wykorzystasz te przekaźniki (zamiast dwóch przekaźników możesz kupić np. sterownik TOP32 - też ma dwa przekaźniki wewnątrz). Do złącza 86 i 30 dołączysz stały plus, do 85 podłączysz wyjście impulsów ujemnych z alarmu, a z 87 dostaniesz wtedy "obrócone" impulsy, czyli plusy.
    Lampki obejdziesz w ten sposób, że wyłączniki krańcowe zwierają do masy. Musisz odnaleźć w skrzynce bezpiecznikowej gdzie się zbiegają (idą dwa oddzielne obwody: jeden z drzwi kierowcy, drugi z reszty - bo obwód drzwi kierowcy załącza dodatkowo brzęczyk załączonych świateł). Przed modułem pojawia się na nich masa w momencie otwarcia drzwi. Musisz tylko odseparować obwody diodami, by otworzenie którychkolwiek drzwi nie załączało brzęczyka. Ewentualnie drzwi kierowcy możesz podłączyć jako wyłącznik drzwiowy, a resztę drzwi jako klapę bagażnika, a bagażnik i klapę (też separując diodami by otworzenie klapy nie zapalało lampki w bagażniku) na trzecią gałąź. Z bagażnika będziesz musiał pociągnąć dodatkowy przewód z lampki (bo tam dla odmiany jest ona załączana masą). Przewody z czujników znajdziesz prosto. Sprawdź jakie są kolory przewodów przy wyłącznikach drzwiowych i szukaj takich samych (kolor i przekrój) w skrzynce bezpiecznikowej.

    PS. Z czystej ciekawości i nie złośliwie zapytam czy ogarnąłeś wszystko, co napisałem?
    PS. A tak na marginesie wyjaśnię ci co znaczą hasła sprzedającego:
    1. Czujnik zbicia szyby + wstrząs - czujnik dwuzakersowy
    2. Syrenka 20W bardzo głośna - podstawowa syrenka bez zasilania
    3. Centralka alarmowa i 4.okablowanie kompletne montażowe - komplet w jednym pudełku, tak samo jak 5.bezpieczniki montażowe - założone już na wiązkę
    6. Blokada zapłonu 40A z gniazdem - zwykły przekaźnik zewnętrzny
    7. Czujnik krańcowy maski i bagażnika - wyłącznik krańcowy szt 1
    8. 2 piloty ergonomiczne, żelowe przyciski - uważałbym z tym "silikonem"
    Ten alarm nie ma dodatkowego kanału, więc nie będziesz mógł go rozbudować o np. otwieranie klapy z pilota.

    0
  • #18 09 Lis 2006 19:20
    malin_p
    Poziom 10  

    Dzięki za wyczerpujący wpis.
    Dla zaspokojenia ciekawości ogarnąłem wszystko przynajmniej tak mi się wydaje :). Wszystko wyjdzie w praniu. Co do centralnego to nie chwaląc sie już to załapałem wcześniej. Nie rozumiałem jeszcze tylko czemu są separowane drzwi kierowcy (wyłącznik krańcowy) ale po przeczytaniu "brzeczek swiatel" wszystko mi się wyjaśniło.
    Otwieranie bagażnika z pilota nie jest dla mnie istotne więc ten dodatkowy kanał mi zwisa. Rozumiem, że ten alarm jest warty kupna.
    Wobec tego ponawiam pytanie:
    Czy lepszym rozwiazaniem jest czujnik wstrząsowy (dwuzakresowy) czy ultradźwięki. A może jedno i drugie bo widziałem na schematach, że można je podłączyć dwa na raz tylko nie wiem czy jest to sensowne.

    0
  • #19 09 Lis 2006 19:41
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Nie widzę tam prealarmu, więc dwuzakresowy czujnik wstrząsowy nie ma sensu. Chyba, że wyjściem prealarmu z czujnika dwuzakresowego będziesz sterował (przez przekaźnik) bezpośrednio syrenkę z pominięciem alarmu. Możesz zastosować jakieś combo w postaci wstrząsówka i szyb w jednym. Wszystko zależy od tego, jakie zabezpieczeni chcesz uzyskać i w jakich warunkach zostawiasz auto. Jeśli stoi na parkingu, to możesz dać wstrząsówkę, by wiedzieć, czy ci auta nie zawadzili lub nie obili drzwiami (tutaj dobra była by dwuzakresowa wstrząsówka z prealarmem). Z drugiej strony, jeśli auto stoi przy drodze lub na wietrznym terenie, to wstrząsówka będzie generować fałszywe alarmy. Ultradźwięki zabezpieczą ci auto w środku, w przypadku, gdy ktoś dostanie się do środka bez otwierania drzwi. Tak więc każdy czujnik ma swoje plusy i minusy.
    PS. Wklep w szukaja hasło ELITA i poczytaj trochę o tym alarmie.

    0
  • #21 09 Lis 2006 20:23
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Tak. tylko jak masz prealarm, to z reguły masz dodatkowe wejście. Działa to w ten sposób, że podłączasz dwuzakresowy czujnik i jedno wyjście regulujesz na czulsze i podłączasz na prealarm, a drugie, już ustawione "twardziej", dajesz na wejście wyzwalające alarmu.
    Chyba, że działa to w ten sposób, że na którymś obwodzie wejściowym, pierwszy impuls wyzwalający jest traktowany jako wywołanie prealarmu, a dopiero następny, jako alarm (lub w przypadku sygnału prealarmu podawany jest z czujki krótki impuls, a w przypadku wywołania alarmu długi). Nie znam tego alarmu, ale z opisu w tabeli, w pozycji FN77 są opisane czujniki. Zresztą instrukcja jest dość skąpa.
    Poza tym elit jest kilka. Tu masz coś do nich:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic510371.html
    I masz następną uwagę z forum: "Jak chcesz mieć pre alarm w Elicie to żółty z czujnika daj na wejście czujników dodatkowych (zaprogramowane na pre alarm), a biały podłącz razem z krańcówką bagażnika."
    Tak więc czeka cie zabawa z "szukajem".

    0
  • #22 23 Lis 2006 19:45
    malin_p
    Poziom 10  

    Przedwczoraj przyszła paczka z zestawem alarmowym, który uparłem się, że sam zamontuję(Elita mini, czujnik udarowy dwuzakresowy, ultradźwięki). Wczoraj się za to wziąłem, skończyłem wieczorem. Jak na razie wszystko działa łącznie z prealarmem bez zarzutu oprucz odcięcia (jeszcze nie podłączyłem bo zastanawiałem się co najlepiej odciąć, a zaczęło się już ściemniać na dworze) i nie podłączone są czujniki klapy i maski (czujniki zamontowane ale zabrakło przewodów do ich podłączenia - musze dokupić :) ). Co do odcięcia to chcę odciąć zasilanie przełącznika benzyna-LPG, który jest zaraz przy kierownicy.
    Co sądzicie o tym odcięciu? Czy nie będzie jakiś efektów ubocznych takigo rozwiazania?

    Jeszcze raz dziękuję Błażejowi za pomoc.

    0
  • #23 23 Lis 2006 20:28
    awysoki
    Poziom 17  

    to zalezy jaka masz instalacje lpg - moze byc tak ze przelacznik odlaczysz a auto bedzie chodzilo wiec sprawdz to

    0