Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

radio działa dopiero po przekręceniu zapłonu - czemu ?

13 Lis 2006 12:34 10395 27
  • Poziom 10  
    jak w temacie. Podłączyłem sobie radyjko, wszystko ładnie gra, ale dopiero kiedy przekręcę zapłon lub kiedy zapalony jest silnik. Czemu tak się dzieje ? gdzie mam szukać błędu ?
  • Poziom 22  
    Jaki samochód, jakie radio?

    Dzieje się tak dlatego, że jest tak skonstruowana instalacja samochodu. Niektóre radia mają możliwość łatwego obejścia tego problemu przez przełożenie bezpiecznika, przepięcie przewodów lub przełączenie ukrytego przełącznika - radzę przeczytać instrukcję radia. Można oczywiście po prostu przewód oznaczony ACC odciąć i połączyć z przewodem oznaczonym +BATT (najczęstsze oznaczenia; kolory: żółty i czerwony). Gorsze radia po takim podłączeniu często pobierają tak duży prąd spoczynkowy (gdy są wyłączone), że akumulator po 2-3 nocach może na tyle się wyładować, że rano rozrusznik nie zakręci.

    Pozdrawiam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie ma błędu. To tak zwana logika zapłonu. Radio gra tylko jak kluczyk w stacyjce jest przekręcony. Niektóre auta nawet mają do tego celu specjalną pozycję stacyjki (mówi się na to pierwsze położenie). Po więcej informacji odsyłam cię na www.studio24.prv.pl
    Możesz to obejść łącząc czerwony kabelek z radia z żółtym i podpinając je do stałego plusa.
  • Poziom 10  
    samochód to mesio C220 a radio Dual XDMR7710.
    Dz za odpowiedz. Myślałem, że to ja coś źle podłączyłem ale dziwiłem się jak można to źle podłączyć :). Zostawię to tak jak jest, w końcu nie śpię w tym samochodzie a radia słucham tylko podczas jazdy. Więc problem rozwiązany.
  • Poziom 14  
    lusio napisał:
    samochód to mesio C220 a radio Dual XDMR7710.
    Dz za odpowiedz. Myślałem, że to ja coś źle podłączyłem ale dziwiłem się jak można to źle podłączyć :). Zostawię to tak jak jest, w końcu nie śpię w tym samochodzie a radia słucham tylko podczas jazdy. Więc problem rozwiązany.

    Tak z ciekawosci to ile pobiera Ci pradu to radyjko?
    bo ja wlasnie mam podlaczone pod akumlator ale zrzeralo mi go ze padal po dwoch nocahc :( ciagnal mi 0,3A dlatego musialem przerobic tak jak Ty masz.
    chcialem sie dowiedziec ile Ci ciagnie wtedy bym wiedzial czy to wina moje radia czy te modele tak juz maja ze sa prado zerne :/
  • Poziom 10  
    u mnie jest wszystko ok skoro od czasu napisania tego postu akumulator wydaje się być w porządku.
  • Poziom 43  
    Takie tandetne marki chińskie mają się sprzedawać i ewentulanie grać w sterylnych warunkach szafy demo a jak je kupisz to najlepiej by się rozsypały i żebyś na drugi dzień kupił nowe, tego samego producenta choć z inną nazwą. Taka jest filozofia tych producentów, cud że sprzedawcy którzy dają gwarancję na tym wychodzą na swoje.

    Po prostu masz uszkodzenie w nim, trudno przewidzieć jakie, nie wykluczone że żle podłaczone, może końcówka mocy nie jest wyłączona w stand-by, może któryś elektrolit ma przebicie, może któryś tranzystor ma zwarcie.... gdybać można długo. Niedawno naprawiałem kilkadziesiąt sztuk takiej tandety chińskiej, cudaczne uszkodzenia.
    Więc po prostu trzeba pomierzyć i naprawić.

    SławeK
  • Poziom 14  
    lusio napisał:
    u mnie jest wszystko ok skoro od czasu napisania tego postu akumulator wydaje się być w porządku.


    u Ciebie wszystko okej bo nie masz bezposrednio podlaczonego radia do akumlatora , teraz zrobilem tak jak Ty masz i tez teraz nie powinienem miec z tym problemow:)

    Cytat:
    Takie tandetne marki chińskie mają się sprzedawać i ewentulanie grać w sterylnych warunkach szafy demo a jak je kupisz to najlepiej by się rozsypały i żebyś na drugi dzień kupił nowe, tego samego producenta choć z inną nazwą. Taka jest filozofia tych producentów, cud że sprzedawcy którzy dają gwarancję na tym wychodzą na swoje.

    wiem ze to nie marka ale wzialem go glownie ze wzgledow wizualnych
  • Poziom 43  
    Właściwie to po to radia (normalne radia, nie chińskie) mają logikę zapłonu byś zapominając wyłączyć radio nie rozładowało akumulatora i do jej działania jest specjalna pozycja w stacyjce (pierwsza) o nazwie ACC (Accessory), załącza ona zasilania na inne układy (m.i. radio). Sam używam i twierdzę że jest użyteczna.

    SławeK
  • Poziom 14  
    SlaweK napisał:
    Właściwie to po to radia (normalne radia, nie chińskie) mają logikę zapłonu byś zapominając wyłączyć radio nie rozładowało akumulatora i do jej działania jest specjalna pozycja w stacyjce (pierwsza) o nazwie ACC (Accessory), załącza ona zasilania na inne układy (m.i. radio). Sam używam i twierdzę że jest użyteczna.

    SławeK


    logika zaplonu to chyba chodzi Ci o przewod zolty i czerwony , zolty to pamiec a czerwony wlasnie podpinasz pod ACC na stacyjce , ja tylko w samochodzie nie mialem podciagnietego przewodu od stacyjki ale juz to zrobilem i chyba teraz tez mam logike zaplonu :)
  • Poziom 43  
    Sprawdź czy włączy się bez kluczyka i po godzinie samo się wyłączy. Większość także jeśli było właczone a kluczyk w pozycji ACC lub zapłon, to jak wyjmiesz kluczyk to radio powinno się samo wyłączyć a po ponownym włożeniu kluczyka samo włączyć. Niektóre radia mają jeszcze zegarek który po prawidłowym ustawieniu radia w menu (np. Blaupunkt, Sony) to po włożeniu kluczyka radio zaświeci zegar ale nie włączy się a dopiero włączysz je klawiszem. Producent to tak wymyślił że masz wtedy zegarek jeśli nie masz w aucie innego i choć to bierze prąd to z kluczykami na długo nie zostawiasz radia więc nie rozładuje ci to akumulatora. To wszystko jest logiczne jak wiesz jak to działa i dość pożyteczne.

    SławeK
  • Poziom 14  
    SlaweK napisał:
    Sprawdź czy włączy się bez kluczyka i po godzinie samo się wyłączy. Większość także jeśli było właczone a kluczyk w pozycji ACC lub zapłon, to jak wyjmiesz kluczyk to radio powinno się samo wyłączyć a po ponownym włożeniu kluczyka samo włączyć. Niektóre radia mają jeszcze zegarek który po prawidłowym ustawieniu radia w menu (np. Blaupunkt, Sony) to po włożeniu kluczyka radio zaświeci zegar ale nie włączy się a dopiero włączysz je klawiszem. Producent to tak wymyślił że masz wtedy zegarek jeśli nie masz w aucie innego i choć to bierze prąd to z kluczykami na długo nie zostawiasz radia więc nie rozładuje ci to akumulatora. To wszystko jest logiczne jak wiesz jak to działa i dość pożyteczne.

    SławeK

    bez przekrecenia stacyjki sie nie wlaczy gdyz nie jest wtedy podawane napiecie na czerwony przedow , lecz dopiero po jego przekreceniu.I radio faktycznie po wylaczeniu zaplonu sama sie sklada i wylacza , a po przekreceniu w pozycje ACC rozklada wlancza sie i gra :)
  • Poziom 43  
    Niektóre tak robią, muszą mieć oba plusy, niektóre dają się uruchomić ukrytym przyciskiem otwierania panela a też niektóre starsze auta nie mają pozycji ACC i jeszcze, niektóre auta mają inaczej w kostce ISO podane plusy lub jeden plus a jeszcze inne (Peugeot) zabierają po kilku minutach plus podtrzymujący nawet. Trzeba o tym wiedzieć nim się podłączy prawidłowo radio bo wielu tutaj juz podłączenie poprawne radia przerasta ich możliwości.

    SławeK
  • Poziom 14  
    tez posiadam to radyjko Dual XDMR7710
    a problem polega na tym ze jak nacisne juz przy wlaczonym radiu POWER to nie reaguje a ostanio zaczal reagowac ale nie tak jak nalezy bo zamiast sie wylanczac i wlanczac to przeskakuje co folder a mp3 przy naciskaniu powera
    czemu tak sie dzieje i jak moge sie pozbyc tej usterki ?
  • Poziom 43  
    Niezbadane są wyroki procesora... a tandety już zupełnie. Książkę można by napisać o takich i podobnych usterkach które się przydarzają niby przypadkiem a w zasadzie taki sprzęt ma tyle błedów konstrukcyjnych i tak tandetne wykonanie że jakimś cudem wogóle działa. W aucie są bardzo trudne warunki dla elektroniki, wilgoć, temperatura, drgania że tylko firmy z dużym doświadczeniem produkują działający dobrze sprzęt choć od tego też już odchodzą bo jaki to dla nich interes żeby radio działało 10 lat lub dłużej, przecież klient nie kupi w tym czasie nowego....

    SławeK
  • Poziom 14  
    to nie jest odpowiedz na moje pytanie ale czasami jak zapale samochod to dziala prawidlowo ale z reguly to wlasnie dziala tak jak nie trzeba czyli przycisk power przezuca mi piosenki :/
  • Poziom 13  
    z wiekszosci radioodbiornikow car wychodza dwa kable, zolty i czerwony. jeden jest od pamieci drugi od zasilania. polacz je ze soba i podlacz pod plus w aucie, w ktorym stale jest prad. natomiast jesli chodzi o to czemu producenci tak to rozwiazali, odpowiedz jest prosta - jest to bezpieczne. pozdrawiam
  • Poziom 16  
    żółty, czyli podtrzymanie pamięci ma stały plus,jak radzą koledzy połączyć razemi po problemie a pobór prądu podtrzymania pamięci jest ułamkowy i nie jest w stanie rozładować żadnego akumulatora.
  • Poziom 11  
    witam ja mam ten sam problem z tym ze poprzednie radia graly bez rzekrecenia kluczyka a o ( pioneer ke-2800B ) nie gra i dopiero po przekreceniu kluczyka o eden skok to gra normalnie:( o co chodzi?? czy mam tez polaczyc zoty kabel z czerwonym??jaki bedzie to mialo wplyw na akumulator?? Radio pioneer ke-2800B a auto peugeot 206
  • Poziom 30  
    kordam napisał:
    witam ja mam ten sam problem z tym ze poprzednie radia graly bez rzekrecenia kluczyka a o ( pioneer ke-2800B ) nie gra i dopiero po przekreceniu kluczyka o eden skok to gra normalnie:( o co chodzi?? czy mam tez polaczyc zoty kabel z czerwonym??jaki bedzie to mialo wplyw na akumulator?? Radio pioneer ke-2800B a auto peugeot 206


    Zepnij ze sobą kabel czerwony z żółtym i podłącz do plusa stałego który wychodzi z auta, radio będzie się załączało niezależnie od stacyjki, nie będzie to miało żadnego negatywnego wpływu na rozładowywanie aku, jeśli o to ci chodzi. Poczytaj o logice zapłonu, setki razy o tym było.
  • Poziom 16  
    czerwony należy odłączyć od instalacji samochodowej a koncówkę wychodzącą z radia na stałe połączyć z żółtym gdyż jest tam stale 12 V niezależnie od stacyjki i nie ma to wpływu akumulator bo po wyłączeniu radia jest pobierany minimalny prąd do podtrzymania pamięci.
  • Poziom 11  
    ok tylko nie mam zoltego a nie wiem ktory jest od pamieci:( poza tym po wymianie bezpieczika sie tak stalo:( wczesniej prad byl bez wzgledu na kluczyk skoro nie ma zoltego to ktory to kablek?? jest jakis niebieski niby ze cos wzmacnia czy co nie wiem samdo czego on jest ! radio ma takze czincze (nie wiem jak sie pisze) to jest wejscie czy wyjscie??
  • Poziom 30  
    kordam napisał:
    witam ja mam ten sam problem z tym ze poprzednie radia graly bez rzekrecenia kluczyka a o ( pioneer ke-2800B ) nie gra i dopiero po przekreceniu kluczyka o eden skok to gra normalnie:( o co chodzi?? czy mam tez polaczyc zoty kabel z czerwonym??jaki bedzie to mialo wplyw na akumulator?? Radio pioneer ke-2800B a auto peugeot 206


    kordam napisał:
    ok tylko nie mam zoltego a nie wiem ktory jest od pamieci


    raz piszesz że masz żółty kabelek raz że go nie masz ???????
    Poczytaj trochę o logice zapłonu, jak ju ż wspomniałem, było o tym na forum wiele razy. a swoją drogą w peugeocie masz najprawdopodobniej plus ACC powiązany z drzwiami, tak że jak nie kumasz co się do ciebie mówi to ciężko ci będzie ustalić plus stały BUP i postacyjkowy ACC, dla gościa który w tym siedzi jest to chwila, proponuje jakiś punkt który się tym zajmuje. Powodzenia.
  • Poziom 10  
    Czy jesli radio jest podpiete i zasilane po stacyjne czyli po przekreceniu kluczyka to czy takie podlaczenie jest bezpieczniejsze niz bezposrednio pod akumulator? Zwykle autko potrzebuje wiecej pradu przy starcie bo prad pobierany jest z akumulatora i zalecane jest wtedy nie wlaczanie odbiornika nawet jak jest podlaczony po stacyjce. Czy jesli odbiornik jest podlaczony jest bezposrednio podlaczony pod akumulator to podtrzymywanie zaprogramowanych stacji radiowych i innych ustawien plus ustawienie zegara faktycznie moze rozladowac akumulator? Czy moze sie zdazyc, ze poleci wiekszy prad z akumulatora do odbiornika? Mnie sie wydaje, ze radio do potrzymywania pamieci jak rowniez zegara i innych ustawien pobiera malo pradu. A moze sie myle?
  • Poziom 11  
    w instrukcji obslugi mam opisany + osprzetu i + staly radio jest podlaczone pod staly tak jak wczesniej!!! i dlatego mnie to dziwwi ze wczesniej moglo chodzic caly czas a teraz nie
  • Poziom 2  
    Samochód Opel Astra 97r, muszę uciąć kabelek od kostki samochodu bo radio ma wbudowana czy można jakoś sprawdzić który kabelek to podtrzymanie a który zasilanie???szukałem nie ma jeśli jest to przepraszam ale proszę o wskazanie takiego postu w którym by był taki temat ???...
  • Poziom 43  
    Najprościej to sprawdzić zwykłą żarówką z przewodami myśląc przy tym trochę. Co to za radio co ma kostkę "wbudowaną" ?

    SławeK
  • Poziom 11  
    no wlasnie ja w aucie jak sprawdzalem przed zalozeniem radia to mialem stale w kostce od samochodu:) ale zle podpialem radio zmienilem bezpiecznik w aucie bo sie spalil i teraz stalego plusa nie ma:( Auto to peugeot 206