Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

NISSAN PRIMERA 97r 1.6 16V - problem z ABS

18 Lis 2006 09:36 4923 5
  • Poziom 10  
    Oświeciła się kontrolka ABS i system przestał działać. (był wyciek płynu z tylnego prawego cylinderka. Czujnik ABS był mocno zanieczyszczony. Po usunięciu usterki kontrolka dalej świeci i system dalej niedziała)Moje pytanie brzmi : czy wystarczy odłączyć akmulator w celu usunięcia tego błedu? lub czy potrzebna jest diagnoza z komputera? Dziękuje
  • Poziom 10  
    Z tego co się oriętuję to komp ABS się resetuje zawsze po wyłączeniu stacyjki więc odłączenie aku nic nie pomoże.Sprawdź czy masz płyn w zbiorniczku pompy ABS i w w zbiorniczku hamul.
  • Poziom 10  
    W zbiorniczku hamulcowym płyn jest napewno. Czy ABS ma osobne zasilanie płynu?? Bo nic takiego tam nie widze.
  • Poziom 10  
    nie chciałbym Cię wprowadzić w błąd ale na 90% każdy abs ma osobną pompę ze zbiorniczkiem(ja mam honde).Też miałem problemy z ABSem pompa pracowała dobrze natomiast kontrolka świeciła non stop, okazało się że miałem walnięty czujnik na kole.Spróbuj zmierzyć te czujniki omomierzem.Na jednej osi powinna być taka sama rezystancja na tylnej też równa ale inna niż na przedniej(np: PP i LP 1300 ohm, PT i LT 800 ohm).To jest taka metoda na "małpę".Powinien być gdzieś styk do samodiagnostyki abs(u mnie jest pod radiem), który wyświetla kod jeśli któryś czujnik jest uszkodzony lub!!!!!ma przerwę nie taką jak powinien.Powodzenia
  • Poziom 10  
    Dziekuje za pomoc.
  • Poziom 14  
    Najprościej zrobić autodiagnostykę. Wyłączasz stacyjkę , łączysz 4 pin w kostce diagnostycznej do masy, włączasz stacyjkę i kontrolka abs-u generyje kody błędów ( długi błysk oznacza dziesiątki, krótki-jednostki. na początku wyświetla kod 12 a potem już kody usterek,( kod 31 -przerwa na obwodzie tylnego praweg koła, 32 zwarcie na tym obwodzie), lub też mozna zmierzyć rezystancje na czujnikach rozłączasz kostkę na przewodzie do czujnika i mierzysz opór między końcówkami , powinno być od 800 do 1800 om