Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 1,6i C16NZ 1992r, szarpie na benzynie

perzak 30 Lis 2006 19:01 16755 25
  • #1 30 Lis 2006 19:01
    perzak
    Poziom 9  

    Witam serdecznie!!! Mam problem z moja astra jest ona wyposażona tez w LPG ale największy problem mam z nierównomierną pracą i szarpaniem silnika na benzynie. Wymieniłem juz następujące rzeczy: świece wraz z przewodami wysokiego,pasek rozrządu(ustawiony pasek i kola zębate sa dobrze),olej wraz z filtrem, pompkę paliwa, filtr paliwa, cały wtrysk, wraz z nowymi uszczelkami (lewego powietrza nie ma), silniczek krokowy, sondę lambda, czujnik płynu chłodzącego (od komputera), moduł. Podmieniałem również cewkę wysokiego, czujnik przepustnicy, komputer (nawet dwa przy słupku drzwi) i ciągle to samo błędów żadnych na wolnych chodzi dobrze z wysokich obrotów schodzi również dobrze ale jak mam ruszyć to szarpie i podczas jazdy także. Moja Asterka ma juz 270 000 km przejechane i juz brak mi sił na nią, jeśli jest ktoś chętny to proszę o pomoc, a z góry dziękuję i Pozdrawiam!!! :D [/b]

  • #2 30 Lis 2006 20:42
    Kris-591
    Poziom 16  

    sprawdź tzn . wyczyść zawór recyrkulacji spalin-EGR-ewentualnie wymień go ,nie jest drogi.

  • #4 30 Lis 2006 21:38
    Piotr Kołtuniewicz
    Poziom 17  

    Sprawdź szczelność układu paliwowego.
    tzn: czy czasem paliwo nie jest pompowane razem z powietrzem.

  • #5 30 Lis 2006 21:59
    riko419
    Poziom 12  

    A czy szarpania są napewno od silnika?

  • #6 30 Lis 2006 22:06
    piotrdan
    Poziom 19  

    I co, na Techu nic nie widać? co z adaptacją jak się zmienia pod obciążeniem co wtedy z sondą się dzieje jakie podciśnienie itd. Trzeba się z Techem przejechać i coś się znajdzie. Aaaaaaaaa, kolego zapomniałeś wymienić tłoków :)
    ( nie mogłem sie powstrzymać)

    Coś mi się wydaje że masz za wysokie ciśnienie paliwa (zatkany powrót)

  • #7 30 Lis 2006 22:09
    Usunięty
  • #8 30 Lis 2006 22:10
    perzak
    Poziom 9  

    KRIS-591
    Zawór EGR?? Proszę o jego lokalizację gdzie miej więcej się on znajduje, a na pewno go jutro sprawdzę. Dzięki bardzo!!! :D

  • #9 30 Lis 2006 22:11
    piotrdan
    Poziom 19  

    Nie chodzi mi o kasowanie adaptacji tylko sprawdzenie co się z nią dzieje w czasie jazdy

  • #10 30 Lis 2006 22:16
    perzak
    Poziom 9  

    PIOTR KOŁTUNIEWICZ
    OKI! Jutro sprawdzę szczelność układu paliwowego. Dzięki za podpowiedź

    Dodano po 3 [minuty]:

    riko419
    Szarpania od silnika???? No raczej tak.

  • #11 30 Lis 2006 22:17
    Usunięty
  • #12 30 Lis 2006 22:23
    piotrdan
    Poziom 19  

    Apropos cewki w aparacie, kolesiowi kiedyś pokazałem i mówię "zobacz" a on na to "ty ale zajeb.... przyśpieszacz, -ale gdzie podciśnienie? " a ja na to w DU.... - to jest popsute!"

  • #14 30 Lis 2006 22:29
    perzak
    Poziom 9  

    piotrdan

    Co to jest ten "TECH"?? Jaka adaptacja pod obciążeniem?? Zbytnio nie rozumiem. Jeżeli chodzi o sondę lambda to niby działa prawidłowo ponieważ koleś mi sprawdzał na jakimś mierniku i mówił ze jest oki.
    Acha ale też zapomniałem napisać wcześniej, że pomimo kupionej nowej sondy zamieniałem ją również i nic się nie zmieniało, a tłoków jeszcze nie wymieniałem no i powrót oczywiście sprawdzę w sobotę. Dzięki za podpowiedź!!!

  • #15 30 Lis 2006 22:31
    piotrdan
    Poziom 19  

    Nie ma jak dobry distal, ale zdjęcie super :) A te złącza to tak czasami fajnie się rozsypują jak jakaś choroba degradacyjna. Pewnie Adam Opel obliczył te samochody na krótszy czas użytkowania, ale się przeliczył bo te auta trafiły do Polski a tu jeszcze z 10-20 lat

    Z tymi tłokami to żart z mojej strony

  • #16 30 Lis 2006 23:05
    perzak
    Poziom 9  

    ELEKTRIT

    Jeżeli chodzi o benzynkę to mam świeżynkę i to cały bak, a natomiast jeżeli chodzi o EGR to membranę nie mam na pewno pękniętej bo z obrotów schodzi normalnie i na niskich chodzi. Jak co to metodę na klej również spróbuję. Co mi tam i tak wiele nie stracę, a może wręcz przeciwnie tak jak mówisz zyskam (+_+) DZIĘKI!!!

    Dodano po 9 [minuty]:

    piotrdan

    HAHAHAHAHA!!!(+_+)
    Ale i tak coś czuję, że tłoki to może nie ale jak już to na pewno zawory będę musiał wymienić nie długo bo już je słychać na zimnym silniku także wiesz znowu wtopa pieniężna (jak to się mówi? Widziały gały co brały). Kurcze pieczone chyba wam powiem gdy go już zrobię to będę tak długo jeździł aż w końcu pojadę już nim tylko do dawnego "GS-u" hihihihih!!!!

    Dodano po 13 [minuty]:

    Dobra Panowie!!!
    Idę już spać ale jak co to w sobotę posprawdzam wszystkie wasze rady. Jak się wyrobię? Bo troszkę mam terminarz już napięty.
    Jeszcze raz wam z góry dziękuję(ciekawe jak długo jeszcze mi zejdzie z tą moją ASTRĄ?)!!!

  • #17 03 Gru 2006 14:00
    perzak
    Poziom 9  

    Wiecie co już sprawdzałem resztę i nadal to samo w poniedziałek daję go do mechanika bo mi już brak sił ale wam wszystkim bardzo dziękuję za rady i pomysły. :D

  • #18 03 Gru 2006 14:24
    Orochimaru
    Poziom 31  

    Piszesz, że masz LPG.
    Może popuszcza i daje trochę gazu w dolot przy pracy na benzynie.

  • #19 03 Gru 2006 15:23
    karol99
    Poziom 14  

    Wygląda na za mały wydatek pompy (1.4 l/min) lub pękniety wężyk między pąpką a dekilkiem baku.

  • #20 03 Gru 2006 19:09
    jarekgorski
    Poziom 12  

    Witam.

    Sprawdź jeszcze filtr paliwa,bo może być przytkany/na przewodzie blisko
    zbiornika pod spodem/

  • #21 03 Gru 2006 20:20
    fontek
    Poziom 15  

    Witam.
    Miałem podobny przypadek w mojej Astrze 1,4i -silnik 14NZ 8 zaworowy .
    Nierówna praca silnika przerywanie ,na wolnych obrotach ok. nie szarpie , jak chcę ruszyć z pod świateł dodaje gazu a ten szarpie przerywa.Po przejechaniu kilku kilometrów problem prawie zanika, da się jechać ale jak postoi z godzinkę przerywanie powraca. Też walczyłem świece , kable sonda ,przewody ,filtry i nic.
    Aż w końcu prawie przypadkiem - może jeszcze to , zdjąłem kopułke rozdzielacza zapłonu a tam zielone styki .Poczyściłem wszystkie i autko hula jak dawniej ,nawet mniej pali.
    Może u kolegi jest też drobna sprawa.
    Powodzenia

  • #22 16 Lut 2007 13:25
    piter72-1972
    Poziom 1  

    MAM ASTRE 1,6 ROK 1992 I MAM TAKI PROBLEM Z OBROTAMI WCISKAL SPRZEGłO DOJEZDZAJAC DO SKRZYZOWANIA A AUTO NIE SCHODZI Z OBROTOW PO KILKU NASTU SEKUNDACH DOPIERO SCHODZI CO MOZE BYC

  • #23 07 Cze 2007 22:26
    1robert
    Poziom 18  

    do Pitera - te silniki tak mają zimą.. na zimnym silniku ma jakby podniesione obroty (inny skład mieszanki) jak cały czas jedziesz to sterownik nie pilnuje obrotów i nie przestawia silnika krokowego. Dopiero jak się zatrzymujesz to stwierdza" coś za wysokie obroty" i obniża je do około 900

    Mam pytanko: moja astra F C16NZ Pb+LPG 1992r ostatnio trochę straciła na mocy - tzn jest szczególnie słabsza w przedziale od 1500 do 2500 obrotów. Moc pojawia się około 3 do 3,5 tys obrotów- chyba normalnie. Na PB jest słabsza niż na gazie. Najgorsze jest jednak to że przy stabilnej jeździe przy2000 obrotach - silnik poszarpuje delikatnie. Niżej jest ok i wyżej jest ok. Przy wciśnięciu gazu do dechy - idzie, wolne obroty trzyma. Poza tym co piszę nie ma się do czego przyczepić, komp nie widzi błędów, czujnik temp silnika - wskazania prawidłowe. Wymieniłem kopułkę, palec, świece, kable są raczej ok - efekty.. nie widzę jakiejś większej różnicy. Do tego raz szarpie a raz nie.. nie potrafię wychwycić od czego to zależy.

  • #24 31 Lip 2007 23:59
    kaczy26
    Poziom 9  

    Do PITERA a czyściłeś silnik krokowy.Może pomoże.

  • #25 23 Gru 2007 02:08
    delta00
    Poziom 1  

    Metodą prób i błędów sprawdzałem, co może być przyczyną takiego szarpania podczas pracy na benzynie, gdy wydaje się, że wszystkie układy są sprawne. Otóż do pewnych wniosków doszedłem po jeżdżeniu przez kilka dni tylko na benzynie - i po tych kilku dniach wszystko wróciło do pełnej normy, a silniczek pracował, aż miło. Wystarczyło raz pojeździć na gazie i problem nagle znowu wracał - silnik chodzi nierówno, szarpie itp.

    Wniosek - kiepska lub źle wyregulowana elektronika sterująca pracą na gazie - komputer sterujący podczas pracy na gazie dostosowywał parametry pracy do właściwości gazu i po przełączeniu na benzynę głupiał (łapał błędy od gazu). Dopiero po całkowitym odstawieniu gazu po kilku dniach znowu się nauczył. Powtarzałem to kilka razy i zawsze ten sam rezultat, a ile na mechaników wydałem i żaden na to nie wpadł.

    Ostatnio pojechałem do gazowników i wytłumaczyłem w czym moim zdaniem jest problem i kazałem zmienić elektronikę sterującą pracą na gazie. Zmienili ze zwykłego emulatora jakiejś kiepskiej firmy na BINGO-M (380 zł). Jest lepiej o wiele, choć jeszcze poszarpuje przy przyspieszaniu na zimnym silniku niestety. Gość powiedział, że po 1000 km jeszcze wszystko podreguluje i powinno być dobrze - zobaczymy.

    Pozdrawiam wszystkich

  • #26 30 Cze 2014 13:28
    xyro
    Poziom 23  

    Bo w tych silnikach robi się emulację sondy na masę i koniec kropka ! Musi się lampka świecić od silnika niestety, ale auto śmiga i na PB i na LPG bez problemów.
    Radzę zapamiętać.

    (odkop roku, ale masa jest tematów z tym problemem i nie ma odpowiedzi )

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME