Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Texa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes W210 silnik (E240) nierówno pracuje, niskie obroty

01 Gru 2006 13:31 9440 11
  • Poziom 9  
    Wiatm mam w okularze silnik E240 beznyna 98 rok. Zaczął mi nierówno pracować i dochodzi gdzieś do 4000 obrotów i koniec. Po zdjęciu kostki elektrycznej z przepływomierza zaczął pracować równo. Z tego względu stwierdziłem , że to czujnik przepływu. Jednak po wymianie na nowy nic się nie zmieniło. Czy ktoś może mi pomóc co jeszcze może być nie tak ? Co powinienem sprawdzić.

    Z góry dzięki

    Dodano po 2 [godziny] 35 [minuty]:

    Witam jeszcze raz.

    Samochod podłączony do komputera i pokazało kody błędów:
    080
    081
    083

    Z informacją przerywacz szkodzący katalizatorowi.

    Czy ktoś może mi to przetłumaczyć i poradzić co jest nie tak.

    Znalazlem w necie opis kodów do Boscha i oryginalnych - wiec jak ktos potrzebuje to sluze pomocą.

    Zgodnie z tym co jest napisane :
    81-86 Injector valve 1 - 6 (voltage low) ( u mnie kod 81 i 83) czy to moze byz zwiazane z katalizatorem. Wiem, ze ponoc jesli jest cos nie tak z przeplywem to odcina prace cylindrow. Moj brzeczący katalizator a sa dwa jest akurat po stronie tych cylindrow.
    POMOZCIE BŁAGAM
  • Texa Poland
  • spec od auto-elektro
    coś nie tak z tymi kodami błedów, tam sa typu P....
    wiec jeszce raz zalecam diagnostyke i to pełną a nie tylko wpiecie wtyczki, najlepiej by bylo go zostawic na warsztacie i niech naprawia.
    mam nadzieje ze kupiłeś orginalny przepływomierz bo ten silnik słabo znosi zastepcze - tanie które nie trzymaja parametrów
    jeśli masz 4 sondy to kłania sie wymiana tego brzeczacego katalizatora
  • Texa Poland
  • Poziom 9  
    Witaj

    Mam dwie sondy. Bylem u mechanika. Zostal wymieniony lewy katalizator i nic nie pomoglo. Dlatego lewy bo brzęczał. Po zapaleniu silnika okazalo sie,że cos syczy pod maska. Syczalo na kolektorze przy prawej stonie ( w sensie wydechu). Wiec zostala przecieta rura za katalizatorem i okazalo sie, ze nie lecą spaliny. Natomiast po wycieciu katalizatora spaliny lecialy. Wiec padlo na katalizator. Ale tu jest problem. Zaraz za kolektorem jest rura schodząca w dol pod samochod i na niej jest cos co wyglada na katalizator. Okazalo sie, ze to sie rozwalilo i wylecial z tego jakis bialy proszek i zapchal katalizator. Moze wiesz co to jest ? Mechanik powiedzial, ze to filtr cząstek stalych. Po wyczyszczeniu katalizatora przeplyw spalin sie pojawil natomiast silnik nadal pracuje zle. Rzuca nim i na wolnych i na wysokich obrotach. Chyba, ze takie czyszczenie nic nie dalo. Moze wiesz co moze byc jeszcze nie tak ? Moze powinno się wykasowac najpierw błąd choć błąd próbowałem wykasować przez odpięcie na pare minut akumulatora - tak powiedział mechanik - nie wiem ile w tym prawdy. Jak juz powiedzialem mam dwie sondy lamba i sa przed tym tajemniczym filtrem cząstek stałych. Wiec wykluczam uszkodzenie sondy. Przepływomierz oczywiście ze skąpstwa kupiłem podróbkę natomiast to nic nie zmieniło więc podmieniłem na stary. Dzięki za informację. Więcej tego błędu nie popełnie.

    Skoro są dwie sondy to czy moge wyrzucic katalizator i wsadzić strumienice ?
    Jesli chodzi o kody to byly zczytywane programem Boscha i z tego co wyczytalem w necie to oznacza to zbyt niskie napiecie na zaworach wtryskowych.
    Proszę o pomoc bo samochód dopiero co kupiłem a juz kolejna rzecz się sypie.

    pozdrawiam
  • spec od auto-elektro
    wiec nei mechanika a diagnosta-elektronik lub coś pokrewnego
    te bledy nic nei mowia poza tym ze moze nei pracowac jedna para cylindrów, ale to i tak nic nei da , trzeba dzialać i mierzyć i eliminować kolejne rzeczy i do tego potrzebny jest sprzet
  • Poziom 9  
    Moze , zle sie wyrazilem - ten mechanik jest diagnostą ale jak widać nie ma odpowiedniego sprzętu. Czy przyczyna nie dzialania np 3 cylindrów moze byc fakt zapchania katalizatora. Powiedzieli mi, ze jak sonada lamba wykrywa zlą mieszanke to wyłącza prace cylindrów ?
    I czy wiesz co to jest " ten niby filtr cząstek stałych " ? CZy to faktycznie to i czy mozna to wyjac. Lewa strona ma cos takiego samego i widac, ze byl wycinany plaszcz i grzebane w srodku wiec pewnie tam tego w srodku nie ma. Dlatego potrzebuje info co to moze byc ?
  • Poziom 13  
    Witam
    Te błędy to kody związane z wypadaniem zapłonów na cylindrach
    Biały proszek który widziałeś to resztki ceramiki uszkodzonego katalizatora.
    Mercedes w tej wersji ma 4 katalizatory - 2 wstępne i dwa główne pod podłogą . Tak jak wspominają koledzy taka usterka w 95% przypadków występuje przy uszkodzeniu masomierza powietrza . Jednak aby powiedzieć coś więcej musisz bardziej szczegółowo opisać w jakich okolicznościach się pojawiła i jaki przebieg miała ta usterka.
    Pozdrawiam
    Artur
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Ciezko opisac w jakich okolicznosciach powstala usterka. Przygazowalem go mocno i nagle zaczelo rzucac silnikiem.
    Wnisokuje, ze po przygazowaniu rozwalilo katalizator.
    Czy w takim razie te błedy, które sie pojawiają mogą być przyczyną zatkania ukłądy czy faktycznie jest cos nie tak z zaworami ?
    Jesli jest cos z zaworami to czy ta usterka jest bardzo poważna?
  • Poziom 32  
    Jeśli mówisz ze katalizator Ci brzęczał to całkiem możliwe że częsc sie wukruszyła i zapchała albo tłumiki albo staneła w poprzek i zapcahała rure.
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Jeżeli piszesz że po zdjęciu wtyczki z masomierza układ pracuje lepiej(znacznie lepiej) i dokręca się powyżej 4tys obrotów to 100%
    problemy jest w masomierzu powietrza lub jego instalacji(mało prawdopodobne) . Przy założeniu nowego masomierza konieczne jest wykasowanie adaptacji masomierza ponieważ układ ME sam na podstawie sygnałów z sond lambda sam koryguje błędne odczyty z masomierza oczywiście w pewnym ograniczonym zakresie więc założenie nawet sprawnego masomierza nie da pozytywnych efektów w "pierwszym momencie " po uruchomieniy , należy pozostawić pracujący silnik na około 10 minut
    Pozdrawiam Artur
  • Poziom 9  
    Dzieki za informacje zresztą bardzo przydatne. Jutro będę to wszystko sprawdzał i jak juz będą jakieś rezultaty to poinformuje.

    pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Witajcie,

    Problem został rozwiązany. Dwie przyczyny na raz. Jedna sprawa to uszkodzony przepływomierz więc informacja o tym, ze silnik po wymianie przepływomierza musi popracować była bardzo przydatna. Druga sprawa to uszkodzony pierwszy katalizator zatkał drugi. Po wymianie silnik pracuje prawidłowo.
    Dziekuje wszystkim za pomoc.

    Temat ze swojej strony zamykam

    pozdrawiam
    Michał