logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zrobić zasilanie awaryjne dla mikrokontrolera...?

maether 19 Gru 2006 21:37 2964 4
REKLAMA
  • #1 3350075
    maether
    Poziom 11  
    Witam

Mam do wykonania na laborkę pewien schemat wykorzystujący zasilanie awaryjne.

Układ ma posiadać zasilanie główne ze źródła 12V oraz 12V akumulator do sygnalizacji (przez diodę LED) zaniku zasilania głównego oraz krótkiego działania awaryjnego. Dodatkowym zastrzeżeniem prowadzącego jest energooszczędność rozwiązania...

Jestem zupełnie zielony z elektroniki - proszę o pomoc...
  • REKLAMA
  • #2 3350638
    cyberdar
    Poziom 31  
    Ocena: 73
    Witam

Dajesz stabilizator napięcia (5V) w typowiej konfiguracji. Do wejścia podpinasz dwie diody prostownicze połączone katodami. Do jednej anody podłączasz wyjście z transformatora - za mostkiem prostowniczym a do drugiej anody podłączasz plus akumulatora. Minus akumulatora i minus mostka łączysz razem. Żeby akumulator nie był rozładowywany przy zasilaniu sieciowym na mostku prostowniczym powinno być napięcie wyższe niż na akumulatorze. Jeśli jednak napięcia byłyby identyczne to dodaj szeregow drugą diodę tam gdzie podłączasz akumulator. Sygnalizację da się zrobić na jednym tranzystorze.

--
    pozdrawiam
  • REKLAMA
  • #3 3353073
    maether
    Poziom 11  
    Dzięki - narysowałem, przeanalizowaliśmy z kumplem i wygląda ok.

EDIT: Chyba miałoby to tak wyglądać...:

Jak zrobić zasilanie awaryjne dla mikrokontrolera...?

Proszę o komentarze...

BTW: Jak ewentualnie zrobić ładowanie do tego akumulatora...?

Z góry dziękuję.
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #4 3363467
    cyberdar
    Poziom 31  
    Ocena: 73
    Witam