Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mercedes A 1.7 CDI nie pali

tolio 29 Gru 2006 23:29 6197 7
  • #1 29 Gru 2006 23:29
    tolio
    Poziom 14  

    Mam problem z mercedesem A 1.7CDI 99r. Silnik nie odpala w ECU żadnych błędów . Ciśnienie na listwie ok 90 bar. Zasilania i masy do ECU ok . Problem w tym że nie ma zasilania na wtryski z ecu E2(+12v)w czasie kręcenia rozrusznikiem . Czy możliwe że ECU padło dodam iż czasami silnik zapalał w tedy wszystko ok aż do momentu wyłączenia stacyjki potem już się nie dało uruchomić.

    1 7
  • #3 30 Gru 2006 01:10
    zibi70
    Poziom 17  

    Sprawdzałeś błędy czymś ,czy na piechotę go naprawiasz??Immo??Jeżeli dobre to wygląda na ECU

    0
  • #4 30 Gru 2006 09:55
    jajasiu
    Poziom 16  

    tolio napisał:
    Mam problem z mercedesem A 1.7CDI 99r. Silnik nie odpala w ECU żadnych błędów . Ciśnienie na listwie ok 90 bar. Zasilania i masy do ECU ok . Problem w tym że nie ma zasilania na wtryski z ecu E2(+12v)w czasie kręcenia rozrusznikiem . Czy możliwe że ECU padło dodam iż czasami silnik zapalał w tedy wszystko ok aż do momentu wyłączenia stacyjki potem już się nie dało uruchomić.


    Sterownik wysteruje wtryskiwacze dopiero po osiągnieciu odpowiedniego ciśnienia paliwa w listwie coś około 180bar.Prawdopodobnie mawsz nieszczelności na przelewach wtryskiwaczy lub uszczelnieniu regulatora ciśnienia paliwa.

    0
  • #5 31 Gru 2006 12:02
    tolio
    Poziom 14  

    jakie ma być to ciśnienie na listwie bo u mnie jest 95bar mierzyłem ciśnieniomierzem wkręconym zamiast jednego wtryskiwacza

    0
  • #6 07 Sie 2007 15:09
    jaruus
    Poziom 2  

    Mam podobny problem. Posiadam Mercedes A klasę z 1998r, 1.7CDI. Mój problem objawia się tym, że samochód odpala na około 0,5 sekundy i gaśnie. Miałem już taki problem i poprzednio przyczyną był niestety sterownik (Mercedes 027 5455 232, BOSCH 028 100 1990). Kupiłem używany, po przeprogramowaniu pomogło. Za pierwszym razem pojawiały się losowo błędy wtryskiwaczy, ciśnienie w listwie było OK. W serwisie Mercedesa sprawdzali wiązki i były OK.
    Słyszałem, że często te sterowniki tracą dane immobilizer'a i tylko to wystarczy poprawić poprzez przeprogramowanie EPROM.
    Czy ktoś może mi pomóc w diagnozie lub odczycie kodów z komputera. Nie posiadam niestety interfejsu do ODB2 do Mercedesa. Samochód zepsuł się w Warszawie i tu stoi. Przydałby się też namiar na "magików", którzy trudnią programowaniem sterowników samochodowych lub narpawą ECU. Zakup kolejnego sterownika to zbyt duży koszt.
    Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
    Jarek S.

    0
  • #7 07 Sie 2007 22:19
    mansky
    Poziom 18  

    zanim wymienisz ecu wykrec zawor regulacji cisnienia z listwy ,przemyj go [czesto sie zdarza ze jest zanieczyszczony jak zbyt rzadko wymienia sie filtr paliwa lub jest kiepskiej jakosci]i wymien na nim oringi[komplet oryginalnych oringow do niego w serwisie kosztuje cos okolo 25 zl].To naprawde niewielkie koszty a moze pomoc.

    1
  • #8 16 Sie 2007 19:42
    jaruus
    Poziom 2  

    No i wyjaśniło się. Po pomiarach okazało się, że jeden wtrysk nie kontaktował i komputer wyłączał awaryjnie silnik. Wystarczyło przeczyścić wtyczkę.
    Pozdrawiam,
    Jarek

    1