Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nierówne obroty-Hyundai Lantra.

02 Sty 2007 16:27 10564 20
  • Poziom 9  
    Witam
    Temat w sumie już poruszany kilka razy ale ja niestety nadal nie znalazłem odpowiedzi na mój problem:(
    Hyundai Lantra 1.6 16V wtrysk wielopunktowy 95r,przebieg 125 000km.
    Problem polega na bardzo nierównych obrotach na biegu jałowym.Wahania są od 400 do 1500 obr/min.
    Postaram sie jak najdokładniej opisać problem.
    Otóż...zapalam samochód na zimnym silniku,pali nawet w miare,obroty są na około 1500 obr/min(to chyba ssanie) i po jakimś czasie spadną powiedzmy na 1100obr/min(czasem na 1000,czasem 1200,zalezy jak ma ochote;).
    Chwile utrzyma równe obroty,załóżmy że jest to 1200 obr/min,ale po chwili zaczyna sie wariowanie,spada na 500,potem wzrasta na 1500,spada znow na 500 czy 400,potem znow skoczy na 1300 obr/min.Jakiś wpływ na to ma też napewno wspomagaznie kierownicy bo jeśli powiedzmy jest przez chwile równe 1200 obr/min to jak pokręce kierownicą to zaczynają wariować.W tej chwili mam podkręcone obroty na 1500 żeby mi nie gasł samochód np przy parkowaniu bo już sie tak zdarzało.Obroty sa podkrecone taka srobka w przepustnicy ktora chyba reguluje doplywem powietrza. Musze tez dodac ze im bardziej wykrece ta srubke tym wyzsze sa obroty i chodzi troche rowniej.Ale za to pali mi po miescie 16-18L gazu:(
    W trasie gazu pali okolo 10-11L,tak samo jest na benzynie.
    Dodam ze obroty wariują zarówno na gazie jak i na benzynie.
    Tak jest tylko na biegu jałowym,po dodaniu gazu wszystko jest ok,silnik nie traci mocy,jest zrywny.
    Bylem juz u kilku mechaników ale oprócz zmian w moim portfelu nie widze różnicy w pracy silnika.
    Z tego co mi powiedziano to sonda lamba jest ok bo byłem na diagnozie komputerowej.Jeden z mechaników twierdzi że jest to cos z głowica(mierzylem cisnienia i sa ok),drugi natomiast ze z przepustnica.Wymieniłem przewody,filtr powietrza,czyscilem przepustnice.
    Dolozylem juz troche pieniedzy i nadal nic a nie chce jechac do kolejnego mechanika.
    Dodam tez ze samochod nie reaguje na odpiecia czujniko,np polozenia przepustnicy, po odpieciu kostki od przeplywomirza(ktory jest w obudowie filtra powietrza) obroty podnosza sie ale nadal wariuja,po odpieciu kostki od silnika krokowego nie ma zadnych zmian.
    Na diagnozie mi wyszlo ze sa bledne wskazania z czujnika temp powietrza.Przy termostacie jest czujnik z ktorego wychodza 2 wezyki chyba do przepustnicy(chyba ma to zwiekszac dawke na zimnym silniku).Niestety u mnie jest jeden wezyk zaslepiony a drugi urwany.
    Zastanawiam sie czy nie kupic przepustnicy bo moze lapie gdzies lewe powietrze i dlatego tak wariuja te obroty.Niektorzy mi mowia ze to silnik krokowy,inni ze przeplywomierz.Sam juz nie wiem co robic.
    Moze ktos mial juz taki problem i wie dokladniej co to moze byc.
    Prosze o pomoc
  • Poziom 34  
    to jest do zrobienia ale musisz odwiedzić niestety dobry warsztat.
  • Poziom 16  
    witam, na pewno jest to zwiazane ze zla dawka powietrza ;moze to byc silnik krokowy, moga byc zle podlaczone wezyki podcisnienia,/nie powinne byc zaslepione/, w ogole trzeba wrocic do miejsca od ktorego zaczelo sie tak dziac /moze gazownicy cos wywineli/,odlacz na ok 1 min akumulator-zlikwiduj bledy, pozdrawiam Zdzislaw /sonda moze byc dobra, ale zle skonfigurowana/
  • Poziom 30  
    czujnik temperatury powietrza nie powinien miec az takiego wplywu na prace silnika i nie sadze, ze on bedzie tu glowna przyczyna. Lepe powietrze moze brac, jest to mocno prawdopodobne, ale to powinienes slyszec jak schylisz sie nad silnikiem przy przepustnicy. Na słuch mozna naprawde wiele. Poza tym, jesli wszytskie wezyki sa szczelne i nie bierze lewego powietrza, bedzie cos z przepustnica. Najprawdopodobniej czujnik polozenia przepustnicy lib silniczek krokowy. Ale.. sama naprawa nie wystarczy, jak juz grzebałes śrubkami to dupa! Watpie zebys po naprawie ustawił wszytsko tak, zeby dzialalo jak nalezy. Radze udac sie do dobrego elektryka a nie do szmaciazy. Jesli chcesz pracowac samemu, to sprawdz to co sugerowałem. Napiecie na czujniku przepustnicy, czy poprawnie dziala wlacznik w silniczku krokowym, i czy nie biedze gdzies powietrza.
  • Poziom 9  
    Akumulator juz odpinalem,nic to nie pomoglo.Mi tez sie wydaje ze to cos z powietrzem.Narazie kupilem ten czujnik od temperatury ktorego nie mam i zobacze co bedzie po jego zalozeniu.Zastanawiam sie czy nie mozna by bylo tak zrobic zeby calkowicie zatkac komore od wolnych obrotow czyli ta co otwiera silnik krokowy i lekko uchylic przepustnice...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Mozesz cos wiecej o tych pojeciach.A silnik krokowy chyba jest na dole przepustnicy taki czarny ktory po wlaczeniu stacyjni sie wysuwa(sprawdzalem na wyciagnietym)
  • Poziom 34  
    Silnik krokowy jest w tym Panie Jurku.Jest też styk biegu jałowego, śrubę na przepustnicy tak ustawić żeby był styk ,bieg jałowy i sonda ma chodzić.Wężyk pewno idzie do puszki do aparatu zapłonowego po nagrzaniu silnika wyprzedza dopiero zapłon.Nie wydaje mi się jednak że amator te informacje wykorzysta...ale proszę.
  • Poziom 9  
    Nie jestem zawodowym mechanikiem wiec prosze troszke jasniej a najlepiej krok po kroku jak sprawdzac poszczegolne elementy.Naprawde szkoda mi pieniedzy na kolejnych wykwalifikowanych mechanikow ktorzy biora pieniadze nie roiac nic albo rozkladaja rece:/
  • Poziom 9  
    Dzisiaj wymieniłem przepustnice na inną(ze sprawnego samochodu) i niestety nie ma żadnych zmian. Może ktoś mi powiedzieć gdzie w tym silniku znajduje sie czujnik temperatury powietrza?
    Zastanawiam sie tez jak silnik powinien reagowac po odpieciu przeplywomierza i silnika krokowego.Moze ktos mi powie...Bylbym wdzieczny
  • Poziom 34  
    Może wymieniałeś pasek rorządu ?
  • Poziom 9  
    Nie,nie wymieniałem paska ale poprzedni właściciel to robił...
  • Poziom 34  
    Ile czasu jesteś posiadaczem tego HL i ewentualnie kiedy to się stało.
  • Poziom 9  
    ja mam to auto 5 miesiecy. na poczatku on mial podkrecone obroty na 1200. wiec wtedy zaczalem skrecac te obroty sruba na przepustnicy i w sumie to od tego czasu to sie zaczelo. a ja sie potem okazalo po prostu byla otworzona klapa na przepustnicy(lekko uchylona).ale w samochodzie na pewno jest jakas usterka bo sprytny sprzedawca wyjac lampke check engine ktora wogole nie swieci....
  • Poziom 13  
    Podam ci kilka wskazówek.Czujnik temperarury powietrza to mały temistor umieszczony na samym dole przepływomierza od jego wskazań i ilości przepływającego powietrza ECM dobierze czas wtrysku (jest to ok 14,2kg powietrza na 1kg paliwa).W ECM są zapisane obroty 800±50obr/min dla ciepłego silnika jeśli temperatura silnika jest ≥50C to załączy ssanie przez silnik krokowy (tu wydaje mi się że masz problem) bo jak obroty spadają to regulator je podnosi za wysoko co wprowadza go w kołyskę podnoszenia i obniżania obrotów. Możesz mieć problem przez sam gaz który jeśli nie sekwencyjny to podawany jest za pomiarem przepływu a więc dodawany dla ECM jak lewe powietrze. Podsumowując mała szansa na amatorską naprawę najlepiej w autoryzowanym serwisie ustawić TPS i MPS.
  • Poziom 9  
    Musze przeznac ze juz mam dosc tej walki z obriotami,jade do kolejnego fachowca,ktory przynajmniej mi powiedzial ze jak nie zrobi nic to nie place.
  • Poziom 11  
    ja zwalczylem te objawy dopiero w Angliii u Chinczyka.....okazalo sie ze autoryzowany serwis Wroclawski ustawil rozrzad zamiast na 12zaworow to na 16..a to lekka roznica ...polecam sprawdzic
  • Poziom 1  
    witam..
    mam lantre z takim samym silnikiem, z tego samego roku, przebieg podobny i wystepuje u mnie ten sam problem falowania obrotow.
    co wykonalem:
    spr. silniczka krokowego, czyszczenie przepustnicy, sprawdzenie czujnika temp (z 2 pinami), ustawienie tps, ips, regulacja wolnych obrotow - nie wykonuje sie tego tylko i wylacznie przez krecenie srubka zgrubna na przepustnicy.
    po tych zabiegach obroty faluja dalej - jednak po podlaczeniu do kompa wyswietla mi blad czujnika temperatury powietrza (w przeplywomierzu) i na dzien dzisiejszy staram sie znalezc sam ten czujniczek - jesli mi sie nie uda to kupie uzywana przeplywowke - i tutaj trzeba uwazac bo mozna kupic rozwalona po wybuchu gazu.
    jesli autor postu ma ochote kontynuowac temat chetnie pomoge i opisze czynnosci na tyle dokladnie zeby samemu w garazu sobie cos popracowac
    - na marginesie dodam ze tez mialem zmieniany rozrzad - wymiana byla reklamowana bo silnik pracowal nierowno (nie bylo to falowanie)

    pozdrawiam darek
  • Poziom 12  
    witam mam taki sam problem z falowaniem obrotów jak bys mogl opisac krok po kroku co sprawdzales i jak to bylbym bardzo wdzieczny. PS. Autko dopiero co kupilem wiec prosze o dokladne opisy z góry dziekuje.
  • Poziom 1  
    witam cóz te same problemy z lantrą pływające obroty ale teraz juz tylko na zimnym silniku, wczesniej było prawie zawsze ciepły czy zimny ,miałem wylane elektrolity w sterowniku nieszczelne zawory,brudną przepustnice i co ku mojemu zaskoczeniu nikt o tym nie mówi ale objaw na pływjące obroty ma duzy wpływ pompa paliwa i alternator ,zreszta auto niewdzieczne walczyłem z nim prawie trzy miesiące i zaden z okolicznych mechaników ani w aso nie umiał mi pomóc pozdrawiam
  • Poziom 1  
    Witam! należy wymienić regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej. Jest tam membrana, która peka po jakimś czasie jeżdzenia na gazie. Od tego regulatora idzie cienki wężyk do kolektora ssącego, jeśli po odłączeniu tego wężyka z regulatora leci bęzyna to napewno jest on do wymiany. Ja mam lantre 2.0 z 1998 roku i wlaśnie miałem taką usterkę. Pozdrawiam