logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zbudować przetwornicę DC-AC 12V na 230V 1200W? Pytania o schemat i komponenty

cristof_w 16 Sty 2007 20:22 2097 8
REKLAMA
  • #1 3450625
    cristof_w
    Poziom 17  
    Ocena: 9
    Witam Was.
    DO tej pory bawiłem się przetwornicami DC - DC i AC -DC, zatem mam już troszkę doświadczenia i wiedzy, nie jestem laikiem, mimo to mam parę pytań do Was gdzyż mierzę się teraz ze zbudowaniem na własne potrzeby przetwornicy DC -AC.
    Parametry:
    wejście 12 V, akumulator
    wyjście 230V , 50Hz, moc...chciałbym mieć z 5 Amperasów, zatem około 1200 Watów chciałbym uzyskać.

Przedstawiam poniżej schemat i, jak zawsze pytanka.

Używam tranzystorów MOSFET (na duże prądy, o małej RDSon). Czy dobrze je umieściłem na schemacie? Chodzi mnie o położeni Dren Żródło względem siebie.
    Na wejścia muszę zapodać naprzemian sygnały o częstotliwości 50Hz. Jaka powinna być amplituda tych sygnałów?

Dalej...np. transformator 230/2x9V będzie dobry? Ktoś nawijał sam uzwojenia? Trafo na duże prądy są potwornie drogie a ja mam mozliwość nawinięcia uzwojenia, tylko nie znam się na obliczeniu przekładni. czy jest to trudne?
    Czy ten uproszczony schemat jest wogóle poprawny?
    Czy na wyjściu uzyskam rzeczywiscie sinusoidę czy coś sinusoidopodobne? Jeżeli tak to co trzeba jeszcze zrobić?
    Noi ostatnie, najważniejsze pytanie. Jaki scalak polecacie, czego użyć do wygenerowania sygnału o odpowiedniej amplitudzie i częstotliwości 50Hz? Timer 555? A może uC i jakiś driverek? Chociaż wolałbym uC niestosować.
    Proszę o odpowiedzi.
    Pozdrawiam.
    P.S
    Na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę?Jeżeli o czymś zapomniałem. Nad ograniczeniem prądowym i zabezpieczeniami pomyślę dopiero w dalszej fazie projektowania układu.
    Załączniki: