logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak obniżyć napięcie z 19V do 16V bez nadmiernego grzania diod?

lakier19 18 Sty 2007 21:49 1278 9
REKLAMA
  • #1 3459459
    lakier19
    Poziom 12  
    Witam

Jestem początkujący osoba, jeśli chodzi o elektronikę, dlatego mam takie pytanie posiadam zasilacz 19 V chce obniżyć jego napięcie do mnie więcej 16 V, wiec od razu wpadłem na pomysł, aby obniżyć je za pomocą Diod prostowniczych, jedna dioda ma około 0,6 V zastosowałem ich 5, oczywiście uzyskałem efekt 16 mnie więcej V, ale niestety, strasznie się grzejąc po około 15 minutach nie można ich dotkać ręka i teraz mam pytanie do was, w jaki sposób mam zrobić lub zastosować cos innego tak, aby zmniejszyć napięcie oraz wydzielane ciepło czy mój sposób idzie w dobrym kierunku??? Z góry bardzo dziękuję za wypowiedzi
  • REKLAMA
  • #2 3459484
    dybas
    Poziom 38  
    Ocena: 339
    Użyj stabilizatora 15 V. Różnica napięć minimalna z możliwych. Jaki prąd
    będzie pobierany z zasilacza? Czy 19 V to napięcie pod obciążeniem?
  • REKLAMA
  • #3 3459517
    Loker
    Poziom 39  
    Ocena: 722
    Czego bys nie wlozyl, to bedzie sie grzalo - zarowno diody, jak i stabilizator liniowy. Chyba, ze zastosujesz przetwornice impulsowa, ale nie wiem czy jest sens dla 3V spadku napiecia. Dolacze sie do pytania przedmowcy - jaki prad obciazenia?
  • #4 3459541
    lakier19
    Poziom 12  
    Z zasilacza ma być pobierany maksymalnie 16,2 V, tak napięcie 19 V jest pod obciążeniem tak, aby było właściwy czyli te 16 V .( Jeśli dobrze rozumuje)
  • REKLAMA
  • #5 3459542
    Konto nie istnieje
    Konto nie istnieje  
  • #6 3460597
    tatanka
    Poziom 21  
    Ocena: 126
    a zasialcza nie da sie przerobic ?
  • #7 3462123
    lakier19
    Poziom 12  
    Na wekend zobacze jakie beda efekty co sugeruje uzytkownik "Nirvanowiec"

Tzn jak przerobic zasilacz????????