logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zbudować przedwzmacniacz mikrofonowy do klaskania 5-7 kHz?

Schiso 19 Sty 2007 00:41 1522 10
REKLAMA
  • #1 3460115
    Schiso
    Poziom 14  
    Ocena: 9
    Witam
    Temat dość dziwny może ale ciekawy ;). Więc potrzebuje mikrofonowy przedwzmacniacz selektywny, tzn żeby zbierał tylko częstotliwość klaskania. Niewiem jaka to może być ale wydaje mi sie że w granicach ok 5-7 KHz, a żeby reszte tłumił poprostu. Bardzo bym był wdzięczny jak by ktoś profesjonalniej zmierzył to pasmo klaskania i podaj jakiś układ tego i drobnym wyjaśnieniem co i jak. Jestem początkującym elektronikiem i dopiero się ucze... ;]
    Pozdrawiam
  • REKLAMA
  • #2 3461066
    matador123
    Poziom 20  
    Ocena: 34
    Zmartwię Cię - oklaski mają widmo częstotliwościowe bliskie szumowi białemu - czyli bardzo szerokie. Lepiej pomyśl o filtrze, który usuwa dźwięk "niechciany" z oklasków. Choć efekt na pewno będzie mizerny.

Pozdrawiam.
  • REKLAMA
  • #3 3461305
    Schiso
    Poziom 14  
    Nieno głównie chodzi nie o ogólne oklaski a o takie jedno wmiare mocne klaśnięcie. Poprostu potrzebne to kumplowi do wyłączania światła z głosu i ma małą czułość że zbiera jedynie z max 1m. i reaguje to na każdy dźwięk prawie. Więc jak nawet rozmawia z kimś w pobliżu tego to czasami ma fajny efekt migania światłą... ;] nie wspominając o włączeniu muzyki...
    Chodzi aby zwiększyć czułość tego mikrofonu i ograniczenia do takiego pasma aby nie reagował na każdy dźwięk a tylko klaśnięcie bądź uderzenie...
  • #4 3462225
    matador123
    Poziom 20  
    Ocena: 34
    Ahhh :- ) , no to spróbuj filtrów z układem różniczkującym RC. Nastrojonych raczej na niską częstotliwość - żeby dobrze przenosiły impulsy a tłumiły sygnały ciągłe z zakresu mowy na przykład.
  • #5 3463864
    Schiso
    Poziom 14