logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

IIC + LCD 2*16. Czy udało się komuś to zrobić na ATmega8?

zupcia 01 Lut 2007 09:19 1659 7
REKLAMA
  • #1 3513875
    zupcia
    Poziom 11  
    Witam
    mam pytanie czy udalo sie komus zrobic cos takiego na ATmega8 ??
    jestem poczatkujacym programista i nie wiem czy da sie cos takiego zrobic ??
    prosze o jakies porady :)
    pozdro
  • REKLAMA
  • REKLAMA
  • REKLAMA
  • #4 3514153
    redart
    Poziom 23  
    Ocena: 30
    To "IIC" to miało być I²C? Jeśli tak to proponuję zajrzeć do helpa Bascom'a AVR, albo doprecyzować pytanie :D.
  • #5 3514505
    zupcia
    Poziom 11  
    tak chodzi mi o I2C

dzięki arturkaszuba ale czy nie masz czegoś w BASCOMIE ??
  • #6 3519656
    redart
    Poziom 23  
    Ocena: 30
    Masz w bascomie na górnym pasku ikonkę z żółtym znakiem zapytania. Kliknij ją , a otworzy ci się plik pomocy - Help. Jeśli nie masz helpa po polsku to poszukaj w download na elektrodzie, tam jest. W helpie poszukaj tego co cię interesuje odnośnie I2C.
    Albo napisz o co ci dokładnie chodzi z tą magistralą. Bascom AVR umożliwia bardzo prostą komunikację po I2C. Najpierw trzeba zdefiniować do których pinów portu podłączasz SDA i SCL, a potem to tylko np:
    I2cstart
    I2cwbyte 130 ' adres układu podpiętego do magistrali
    I2cwbyte 8 'rejestr układu
    I2cwbyte 230 ' dane
    I2cstop
  • #7 3521966
    zupcia
    Poziom 11  
    zrobilem sobie taki zegarek RTC na I2C i LCD 16x2 na zestawie uruchomieniowym zl2avr jednak nie wiem jak sie zabrac za podlączenie LCD pod I2C myslalem zeby uzyc pcf8574 tylko nie wiem jak podlaczyc LCD do tego ukladu i czy nie trzema jakiejs dodatkowej biblioteki ?? co by to obslugiwala ??
    oto moj programik jaki mam do tej pory bez LCD na I2C :
    $regfile = "m8def.dat"                                      'deklaracja uklocka