Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zapasowa bateria do laptopa

03 Lut 2007 20:04 1760 4
  • Poziom 2  
    Witam serdecznie

Na wstepie uprzedzam: w dziedzinie elektroniki jestem totalnym amatorem, wiec przedstawiany przeze mnie pomysl moze byc absurdalny do granic smiesznosci ;) no, ale przejde do rzeczy.

Chcialem zapytac, czy jest mozliwe stworzenie ukladu zasilania do laptopa (mam calkiem nowego HP Compaq z serii nx7400) w ten sposob, ze uklad zlozony z normalnych akumulatorow np. AA (oczywiscie w takiej ilosci, by odpowiadalo to napieciu na wyjsciu zasilacza) bylby podlaczany do gniazda zasilacza? Wiem, ze podlaczenie takiej baterii domowej roboty do gniazda normalnej baterii jest raczej niemozliwe ze wzgledu na elektronike, ktora jest w normalnej baterii (przynajmniej taki jest moj stan wiedzy), ale co by bylo, gdyby podobny zestaw podlaczac do laptopa przez gniazdo zasilacza sieciowego? Przydaloby mi sie dodatkowych pare godzin pracy na baterii (niestety, to dosc spora wada mojego notebooka), a cena dodatkowej baterii fabrycznej niestety powala.

Z gory dzieki za wszelka pomoc, pozdrawiam!
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Można złożyć baterię z 3 akumulatorów żelowych 6V (bo zapewne zasilacz ma 19V) połączonych szeregowo ale za długo to na tym nie będzie działał. Wypadało by też zrobić układ ostrzegający przed zbytnim rozładowaniem akumulatorów.
  • Poziom 2  
    Wielkie dzieki za szybka odpowiedz... jednak bede drazyl ;) Jak dlugo to "niezbyt dlugo"? masz na mysli cos barzdiej w skali 5 minut, czy np. godziny? Chodzi mi o ogolna sensownosc skladania takiego ukladu. Czyli przykladowo, jesli bateria oryginalna ma 4800 mAh i pracuje okolo 2,5h, to jesli zmontuje ogniwo zewnetrzne o identycznej pojemnosci, to rowniez bedzie pracowalo ca. 2,5h, czy tez wyraznie krocej?
  • Pomocny post
    Poziom 26