Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nagłaśnianie pomieszczeń, jaki sprzęt

gumiś_ch 14 Wrz 2003 12:58 3668 18
  • #1 14 Wrz 2003 12:58
    gumiś_ch
    Poziom 11  

    Witam wszystkicz akustyków !
    Mianowicie mam taki problem mam wybrać do zaprzyjaźnionego domu kultury konfiguracje sprzętu i potrzebóje jakieś recenzje.
    Chodzi o cały tor audio od miksera (włącznie) do kolumn.
    prośiłbym o podanie firmy, modelu i możliwości danego urządzenia.

    Kolumny (paczki) najprawdopodobniej będą od Polanowskiego po 2000w na strone. Mikrofony oczywiście Shure. A i mikser BEHRINGER EURODESK MX2442A. reszty mi brakuje.
    za wszelkie propozycje z góry serdecznie dziękuje

    Ps. mile widziane linki

    0 18
  • #2 15 Wrz 2003 00:18
    Paweł.ko
    Spec Elektroakustyka

    Polanowskiego polecam ale nie Behringer na miłość boską!!!!!W podobnej cenie kupisz Allen@Heath coś z serii GL to jest najlepszy wybór w relacji cena jakość (sprawdziłem to osobiście -trzy lata grałem na 32 z serii GL-2200).Końcówki w zależności od portfela ale polecam Zeck coś z serii PT.Mikrofony piszesz "Shure oczywiście" OK ale porozglądaj się za AKG (np.C1000 bardzo miła i tania pojemnościówka) czy Sennheiser-em (bardzo fajny set do bębnów).Statywy polskie-Widlicki (niezniszczalne).Pisz co Ci jeszcze brakuje.

    0
  • #3 15 Wrz 2003 17:10
    Vault Dweller
    Poziom 29  

    Po jakiego grzyba ci kolumny 2000W?! Spodek chcesz nagłaśniać?! 200W wystarczy nawet na dużą salę! no chyba że się zero dopisało przypadkiem to rozgrzeszam :-)

    0
  • #4 15 Wrz 2003 19:09
    Paweł.ko
    Spec Elektroakustyka

    Vault Dweller napisał:
    Po jakiego grzyba ci kolumny 2000W?! Spodek chcesz nagłaśniać?! 200W wystarczy nawet na dużą salę! no chyba że się zero dopisało przypadkiem to rozgrzeszam :-)

    Przez wiele lat pracowałem w jednym z krakowskich klubów studenckich i posiadaliśmy nagłośnienie około 2*4kW.Na salę wchodziło około 800 osób i... okazywało się wielokrotnie że przy ciężkich koncertach (np. zespół Kat) to było za mało.Trza było dopożyczać.Niestety taka jest prawda że 200 W to może mieć odsłuch a nie przody!Ten kto nie pracował na scenie może tego nie zrozumieć.Mi osobiście się wydaje że koleś wie co pisze i te 2kW mocy mu trzeba (tym bardziej że wspomniał o Polanowskim firmie bądź co bądź znanej tylko ludzią z branży :) ).

    0
  • #5 15 Wrz 2003 19:26
    kobi
    Poziom 22  

    Kolega ma racje 2kW to nie tak dużo. Robiłem impreze szkolną i przy 2x2kW było troche cicho. A propo Spodka nie nagłośnił byś go taką mocą.

    0
  • #6 15 Wrz 2003 20:39
    TOMI
    Serwisant

    Co wy chcecie od tego Beringera, owszem były zakały, ale ten jest ok. Jedyna wada jaką można mu zażucić to trochę za delikatna konstrukcja mechaniczna i na to trzeba uważać. Co do końcówek to postaw na niezawodność i ewentualnie na szybki serwis. Polecam ADS-a, bardzo dobra i sprawna końcówka.
    Co do ilości mocy to przypomnę tylko że, aby zwiększyć głośność dwukrotnie (o 6db) trzeba zwiększyć moc aparatury 4-ro krotnie, stąd na estradzie jest także ważna sprawnośc głośników.
    Dodam jeszcze że przeciętny słuchacz muzy ma kłopoty z odróżnieniem różnicy 1,5 db głośności w kanałach.

    0
  • #7 15 Wrz 2003 20:40
    gumiś_ch
    Poziom 11  

    Dokładnie tak 2kW chodź i tak to będzie troche mało jak na koncerty rokowe.

    A co sądzicie o końcówkach Szeptyckiego ?

    A brakuje mi jeszcze procesorów dzwięku (kompresor/limiter, bramka, eliminator sprzęrzeń, pogłos, crosower)

    Dziękuje za zainteresowanie i pozdrawiam.

    :arrow: Vault Dweller
    Do nagłośnienia spodka używają średnio 20 000W (20kW) na strone.

    0
  • #8 15 Wrz 2003 20:43
    stasiekm
    Poziom 29  

    na jednym z koncertów w warszawskiej stodole też było 20kW na strone a jest 'nieco' mniejsza od spodka

    0
  • #9 15 Wrz 2003 21:21
    montertb
    Poziom 22  

    2kW czy 4kW, to nie ma takiego znaczenia jak skuteczność głośników. Co mi po głosnikach 4kW, skoro moga mieć skutecznośc 85dB?
    200W powiadasz... hehe niezłe...
    Odnośnie sprzętu Behringera to jak najbardziej OK. Porównanie Behringera do A&H jest bez sensu, takie nieprzemyslane wypowiedzi rodzą mity rzekomego dziadostwa, tak jak w przypadku Behringera. Obecnie Sprzęt tej firmy reprezentuje calkiem nezły poziom. Z kompresorów to polecam nowy poczwórny z oferty oczywiście Behringera, jest tani jak barszcz, a wewnątrz ma te same układy (firmy THAT corp. www.thatcorp.com) i rozwiązania co w DBXach czy innchy. osobiście je testowałem i porównywałem z innymi markowymi i uwazam że są absolutnie godne polecenia. Jeżeli szukasz mikrofonów dynamicznych do omikrofonowania perkusji, bebnów to polecam Sennheisera model E604. Cena niższa niż sm57 i jest on przypinany bezposrednio do bębnów, więc nie potrzebuje statywów (jeden, widlickiego kosztuje około 150zł). A kto ich używa, poczytaj na www.sennheiser.com,, w każdym bądż razie są zawsze widoczne na festiwalach w Sopocie, Opolu, Prz. Woodstok itd. Odnośnie statywów, jak ktos wyżej wspomniał, polecam Widlickiego, mam ich z 50, kilka lat i ZERO zużycia... Jeżeli chodzi o kable mikrofonowe to taniej wyjdzie zrobić samemu. Dobrze jest mieć wiązkę multikorową, tzw. PYTĘ, to baaardzo ułatwia życię, jednak sporo kosztuje.
    Dobra kończę, jakby cos to pisz.. :)
    W którym klubie w Kraku pracowałeś? Rotunda Re czy jak..

    A cha, na forum EiS była dyskusja na temat stołu MX8000 Behringera, podaję link: http://www.eis.com.pl/virtual/modules.php?op=...me=Forum&file=viewtopic&topic=2746&forum=8&11


    TB
    www.proaudio.prv.pl

    0
  • #11 15 Wrz 2003 22:38
    Paweł.ko
    Spec Elektroakustyka

    :arrow: montertb : W Krakowie robiłem w Rotundzie

    A powracając do tematu.Behringer to na prawdę nie jest dobry pomysł.Po pierwsze nie można powiedzieć by był to prawdziwy stół live (mechanika delikatnie mówiąc jest do pupy) a jako studyjny no to brakuje mu trochę (he, he).Allena idzie kupić za około 11000 zł a na prawdę daje nieocenione przysługi.Ma wszystko co powinien mieć mikser live.Mało tego po naciśnięciu paru przycisków zamienia się w mikser minitorowy dlatego nawet kupując później lepszy stół ten może pozostać i dalej być potrzebny.Wielu moich znajomych narzekało na Beringera a ja nigdy nie miałem problemu z Allenem (nawet jak jakiś dureń wylał mi na konsolę piwo z balkonu- w końcu heble Alpsa!).Za to z ręką na sercu polecam kross Behringera (ten zwykły gałkowy, symbolu nie pomnę).Miły też jest parametryk tej firmy.Szumi jak cholera ale doskonale wycina sprzęgi i na monitory jest całkiem całkiem.Jako pogłosik polecam coś taniego z Yamahy np jakiś niski SPX.Jeśli chodzi o kompresory i końcówki mocy to nic nie doradzę bo jestem stanowczy i uważam że tu nie ma miejsca na kompromisy (niestety musi być DBX i tak jak pisałem przynajmniej Zeck).ADS stara się bardzo ale bał bym się co by podczas imprezki nie stało się nagle zupełnie cicho (no cóż może jestem przeczulony ale nie na darmo tyle kosztują wzmacniacze firmowe).Kable oczywiście robić. Najlepiej na Klotzu z wtykami Neutrik(przy porządnym lutowaniu wieczna gwarancja :) )

    0
  • #12 15 Wrz 2003 23:03
    montertb
    Poziom 22  

    A&H to jedna z moich ulubionych firm. GL-2200 obecnie w wersji 24 kanałowej kosztuje o ile pamiętam około 7000zł (sprawdzałem w siepniu), maiłem raz przyjemnośc go obsługiwać, jest naprawde fajowy, toszki szumi ale korekcję ma boską, no i jest taki kolorowy 8).
    W zasadzie wybór miksera to zalezy chyba od budżetu... a nie zauwazyłem żebyk ktoś wspomniał ile go jest.
    Ja używa, końcówek CROWN CE1000, pracujaw trybie BRIDGE i prawde mówiąc nie kupił bym innych wzmacnaiczy niż CROWN, ale każdy użytkownik ma swoje sdanie i swoje typy. W zeszłe wakacje, jeden z kolegów omyłkowo połaczył wyjścia 2 wzmacnaiczy ze sobą, a ja to maksymalnie wysterowałem przez jakieś 2 minuty, w tym czasie szukalismy przyczyny ciszy. No i tylko zabezpieczenie pstryk i tyle. Po przepięciu kabli i ponowym załaczeniu gralismy prawie 20h. Natomiast koledzy wymienili juz tranzystory w swoich prywatnych Handboxach, bo padały jak muchy i w zasadzie nie wieadomo dla czego.. Odnośnie ADSa mam dobre zdanie. Crown seria CE ma jeszcze jedną dobrą cechę, można do nich podłaczyć prosty układ sygnalizacji zadziałania limitera czy zabezpiecznia który zapomoca np. 100m kabla możemy umieścić na stoliku obok miksera. Więcej info na stronie CROWNa.

    0
  • #13 15 Wrz 2003 23:28
    TOMI
    Serwisant

    Trochę nie masz racji.
    DBX już nie brzmi tak jak DBX przed laty. Cała elektronika odkąd jest składana w Chinach czy w Mexyku dostała po dupie jakościowo. Chińczycy produkują części, a później z nich wyroby, dlatego nie zawierzał bym obecnie wyrobom firmowym nawet tym z górnej półki. ADS jak padnie to szybko naprawią, QSC czy inne, minie miesiąc zanim przyślą zestaw naprawczy. Ponadto ADS-a jeżeli nie zanurzysz w wodzie to jest ją naprawdę trudno zepsuć. Niedawno walczyłem z Dynacordem ale się poddałem ze względu na trud w zdobyciu fetów wyjściowych i odesłałem ich do serwisu. Tu gadka krótka 2400 zł naprawa.
    Zdecydowanie dopisuje się do propozycji Montera. Na estradzie nie odróżnisz pracy DBX-a czy Beringera, a będziesz mógł więcej kupić do zestawu.
    Szkoda że cyfry w dobrej cenie mają tylko 12-16 wejść.

    0
  • #14 16 Wrz 2003 10:47
    stasiekm
    Poziom 29  

    handboxy padają bo są na dobieranych tranzystorach (wybiera sie te które nie padną od razu)
    a dla czego padają tego nie wiedzą bawet w handbox -ie

    0
  • #15 16 Wrz 2003 16:35
    Vault Dweller
    Poziom 29  

    Ale wetknąłem kij w mrowisko... :-)) Taa... moc zależy od sprawności kolumn, wielkości i akustyki pomieszczenia, liczby luda itd... A ja radiowęzłowiec i te 100W w głośniki mi wystarcza spokojnie do emisji (chociaż nie wiem czy mój wzmacniacz nie potrafiłby wpompować sensownej mocy w estradówkę, nie wiem). Ale mini-disco w domu można robić:-))

    0
  • #16 21 Wrz 2003 15:58
    gumiś_ch
    Poziom 11  

    Wrazając do tematu to nie chodziło mi o końcówki ADS z Łodzi, a o końcówki Szeptyckiego z Gliwic Firma PROAUDIO, produkuje końcówki głównie dla Polanowskiego.
    A co sądzicie o Behringer ULTRA-CURVA DSP 8024

    0
  • #17 22 Wrz 2003 12:10
    Paweł.ko
    Spec Elektroakustyka

    Gumiś_ch napisał:
    ...A co sądzicie o Behringer ULTRA-CURVA DSP 8024

    Ładnie wygląda ale nie działa.Wprowadza duże opóźnienia.Przez moment pracowałem z tym czymś i używałem to głównie jako generator szumu i przyżąd pomiarowy (analizator widma).Mój kumpel wykorzystuje to urządzenie jako linia opóźniająca gdy gra z nagłośnieniem strefowym.Tak czy inaczej jako korektor i eliminator sprzężeń nie spisuje się najlepiej i raczej nie polecam zakupu.

    0
  • #18 22 Wrz 2003 12:51
    Zbywho
    Poziom 10  

    Pracuję jako akustyk ponad 10 lat. Używałem i obecnie uzywam w moim torze audio sprzętu -my Dynacord. Końcówki mocy nawet przy ekstremalnych warunakach pracy są nie do zdarcia. Dobrze mieć paczki na głośnikach dobrej f-my (ElectroVoice)

    0
  • #19 22 Wrz 2003 22:34
    Vault Dweller
    Poziom 29  

    Ale Dynacordy lampowe (np. Eminent) czy tranzystorowe?

    0
  Szukaj w 5mln produktów