logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zbudować subwoofer (dobrac podzespoly aby byly optymalne

Dominikprezes 11 Lut 2007 14:13 2109 12
REKLAMA
  • #1 3556085
    Dominikprezes
    Poziom 12  
    Chciałbym zbudować suba od podstaw na głośniku gdn 40w 4Ω 20cm wiem tylko jak dopasować i zbudować skrzynie. Chciałbym aby tek sub było mozna podłaczyć do komputera na minijack. mial wyjście dla 2 głośników dodatkowych razem aby wszystko było zasilane 12v z zasilacza i aby koszt bez skrzyni wyniósł mnie okolo 70zł. jestem laik z elektroniki dlatego prosiłbym o schematy i podzespołów jakie mysiałbym zakupić. oraz schemat do naniesienia na płytki. z góry dziekuje
  • REKLAMA
  • #2 3556441
    Wind_93
    Poziom 15  
    Ocena: 9
    Witam.
    Po pierwsze powiem, że ciężko będzie sie zmieścić w tych 70 zł jeśli chcesz zrobić jakiś fajny zestaw.
    Jeżeli chodzi o wzmacniasz, to na 12V polecałbym układ stereo na http://www.sklep.avt.pl/go/_info/?id=32234
    i taki przedwzmacniacz http://www.sklep.avt.pl/go/_info/?id=27199
    Z subem będzie ciężej. Z 12v 40W to będzie droższa sprawa.Jeżeli nie chcesz wyciskać z niego maksymalnych mocy do możesz dać jeszcze raz http://www.sklep.avt.pl/go/_info/?id=32234 i wykorzystać jeden z kanałów. Drivera możesz zrobić z http://www.sklep.avt.pl/go/_info/?id=32448
    Zsumuje on kanały i obetnie wysokie tony.Jeśli chciałbyś wykorzystać max moc suba to trzeba albo wyłożyć jeszcze kilka dyszek lub zrobić z trafem sieciowym na napięcie np.2*24v.

Pozdro
  • #3 3556669
    Preskaler
    Poziom 40  
    Ocena: 1059
    Zdecydowanie to za mało pieniędzy! Jedyne wyjście to poszukać jakiegoś uszkodzonego i spróbować go naprawić. Mimo wszystko ciężko będzie się w tych 70,- zł zmieścić. 70,- zł to kosztuje byle jaki głośnik a gdzie wzmacniacz, zwrotmica itp?
  • #4 3556799
    etimark
    Poziom 15  
    Ocena: 16