logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Tosca 303 - Jeden kanał nie działa, napięcie stałe na głośniku, tranzystory?

neckuno 20 Lut 2007 20:16 1221 4
REKLAMA
  • #1 3596601
    neckuno
    Poziom 11  
    Wiem wiem istnieje opcja szukaj a tam tysiące tematów o Tosce i o jej naprawie.Tego jednak nie mogłem znaleźć.Chodzi o to,że jeden kanał nie działa,tzn po przyłączeniu głośnika nie słychać wcale muzyki(nawet cicho),nie ma buczenia ale za to zauważyłem że na głośnik idzie niewielkie napięcie stałe,bo po podłączeniu membrana głośnika delikatnie porusza się w górę i pozostaje w takiej pozycji.Oznacza to że spalone są tranzystory mocy???Wybaczcie ale jestem początkujący w temacie.
  • REKLAMA
  • #2 3596670
    Hammer111
    Poziom 28  
    Ocena: 20
    Witam.Aby sobie ułatwić pracę pomimo tego,że jesteś początkujący to wiesz chybaże oba kanały są takie same a więc na zasadzie analogii i dokonywanych pomiarów ustalisz co jest uszkodzone.Pomimo tego namawiam do korzystania z wyszukiwarki ponieważ temat uszkodzenia kanału był naprawde wałkowany.Dodam jeszce abyś pamiętam o wymianie elek w obu torach i zasilaczu-jest to bardzo istotne ponieważ to w większości przypadków one sa sprawcami uszkodzeń innych elementów.pozdr.
  • REKLAMA
  • #3 3596748
    marian1981.02
    Spec od sprzętu Unitra
    Ocena: 756
    Hammer111 napisał:
    Dodam jeszce abyś pamiętam o wymianie elek w obu torach i zasilaczu-jest to bardzo istotne ponieważ to w większości przypadków one sa sprawcami uszkodzeń innych elementów.pozdr.
    Bzdura!Nie w przypadku amplitunera czy wzmacniacza.
  • REKLAMA
  • #4 3596772
    neckuno
    Poziom 11  
    Co racja to racja,spróbuję tak jak mówisz,kanały są symetryczne,przynajmniej będę miał trochę praktyki,bo prościej by było żeby ktoś powiedział o co konkretnie chodzi.A mówiąc "elek"miałeś na myśli elektrolity??
  • #5 3597897