Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprinter turbo diesel slaby

misiekts 23 Lut 2007 22:52 7674 8
  • #1 23 Lut 2007 22:52
    misiekts
    Poziom 17  

    Witam!

    Zwracam sie do kolegow z pytaniem odnosnie tego autka. Na biegu jalowym chodzi jak traktor, slabo przyspiesza, ciezko go rozbujac. Czasem zalapie ale przewaznie jest slaby. Gdy robi sie wilgotno i temperatura wzrasta jest lepiej.

    Sprawdzona zostala turbina, filtry itp. Podejzewalem potencjometr gazu jednak wydaje sie byc ok.

    Czy przeplywomierz i EGR moze miec na to wplyw??

    A jeszcze jedno pytanie, z dieslami nie mam duzego doswiadczenia.

    Do czego sluzy wtyka (dwa piny) prowadzaca do jednego z wtryskiwaczy. Gdy ja wypinam nic sie nie zmienia.

    Pozdrawiam!
    MisiekTS

    0 8
  • #2 23 Lut 2007 23:13
    zaba-30
    Poziom 10  

    Ta wtyczka z dwoma pinami to tzw licznik impuslow wtrysku .Informuje komputer sterujacy pompa wtryskowa o ilosci i czestotliwosci wtrysku. Co do braku mocy sprawdz czy zawor egr nie jest uszkodzony. Czesto sie zacina i zostaje otwarty.Zaciaga spaliny do kolektora ssacego i moze byc brak mocy.Najlepiej zaslepic na jakis czas egr od kolektora ssacego blaszana uszczelka wczesniej dorobiona i sprubowac po tej modyfikacji.W 90 % pomaga .

    0
  • #3 23 Lut 2007 23:48
    misiekts
    Poziom 17  

    takie mialem wlasnie podejzenie co do egr.

    co do tego czujnika przy wtrysku jest on przy 2 wtyrsku liczac od przodu. Pytam o niego bo nie mam na nim zadnego sygnalu, ani oporu mierzac miernikiem ani podczas pracy silnika. Na wtyce jest napiecie 12V po wlaczonym zaplonie. Odpiecie tego czujnika nie daje zadnej roznicy w pracy silnika.

    Dzieki bardzo za odpowiedz. Rano posprawdzam i dam znac co sie zmienilo.

    Pozdrawiam!

    0
  • #4 24 Lut 2007 07:07
    gerg
    Poziom 12  

    ten czunik to czujnik ruchu iglicy
    jego sygnał jaki on nadaje słuzy sterownikowi jako informacja o rzeczywistym kącie wtrysku
    sterownik wie to na podstawie informacji z czujnika wału korbwego odnośnie tego właśnie cylindra i sygnału z wtryskiwacza.
    róznica w nadaniu sygnałów jest wyznacznikiem kąta wtrysku.
    wartość bardzo przydatna do dynamicznego ustawenia pompy wtryskowej.

    0
  • #5 24 Lut 2007 16:21
    lukaszjazdahey
    Poziom 11  

    jezeli kontrolka od sterownika sie swieci, a komputer nie wykazuje błędów jest uwalony sterownik. Wystarczy przeprogramować i będzie OK. Pozdrawiam

    0
  • #6 24 Lut 2007 16:35
    misiekts
    Poziom 17  

    nic sie nie swieci, tzn swieci sie ale przed odpaleniem, po odpaleniu sie nie swieci.

    Zrobilem jeszcze jeden test. Po odpaleniu silnika rano i ruszeniu zapierdziela jak glupi, gdyby nie odejmowac gazu tylko go tak cisnac to mozna tak jechac ile sie chce i moc jest ok. Jak tylko odpuszcze gaz (swiatla/hamowanie silnikiem) nastepne wcisniecie gazu jest juz zamulone i nie ciagnie juz tak, tzn zbiera sie jak zwykly diesel.

    Pytanie dot. EGR
    Czy wystarczy odlaczyc tylko podcisnienie z silownika zaworu EGR? tak zeby byl zamkniety, czy koniecznie trzeba zaslepiac go blaszka? Pytam bo ciezki dostep jest.

    Pytanie do czujnika na wtrysku:
    Dalej nie mam zadnych pomiarow z tego czujnika, ma ktos wartosci jakie powinny byc na tym czujniku? Autodata i Infotech milczy na ten temat :( A mam podejzenia ze powoduje on klekotanie na biegu jalowym i ciezkie odpalanie (kat wtrysku nie jest regulowany wtedy jak nalezy)

    Mialem podobny przypadek tylko ze w Peugeocie 1.9D i tam przyczyna byl uszkodzony czujnik pol. walka rozrzadu, po wymianie autko smigalo jak nalezy i bylo ciche. Tutaj tego czujnika nie widze wiec mysle ze ten wlasnie czujnik na wtrysku ma tutaj znaczenie.

    W poniedzialek kolejny test z odlaczonym/zaslepionym EGR

    Pozdrawiam!
    MisiekTS

    0
  • #7 24 Lut 2007 21:45
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    wszyscy pisza a nikt nei poda ze czujnik uniesienia iglicy na wtryskiwaczu ma miec ok 100om, jesli brak rezystancji , tak jak pisaleś, jest on do wymiany, ok 900zł, czesto pada w mb. zmień go i wszystko bedzie ok
    a i odpuśc sobei ten egr, to nie jego przyczyna, za duzo tu teoretyków :|

    0
  • #8 26 Lut 2007 18:53
    misiekts
    Poziom 17  

    No wiec tak.

    Zawor EGR zaslepiony, przy okazji naprawiony przewod podcisnienia. Bez zmian.

    Po wyczyszczeniu wtyczki od tego czujnika na drugim wtrysku udalo sie zmierzyc opornosc, wynosi 180ohm, przy krecacym sie slniku nic sie nei zmienia opornosc dalej wynosi 180ohm.
    Podlaczalem sie z dioda zeby zobaczyc czy sa podawane impulsy, napiecie jest ale impulsow brak.
    Odpinanie i podpinanie tego czuknika nic nie zmienia w pracy silnika..

    Jak mozna go jeszcze sprawdzic? Bo duzo kosztuje a na 100% pewien nie jestem :/

    Pozdrawiam
    Dzieki za odpowiedzi.

    Dodano po 31 [minuty]:

    Tak sobie jeszcze pomyslalem , skad on bierze informacje o obrotach? Czy to ten czujnik we wtrysku wlasnie podaje impulsy o obrotach ? Bo porownuje tego sprintera do Peugeota 206 1.9D byly te same objawy i winny byl czujnik Halla na wale. Mysle ze tutaj to samo , tylko nie jestem pewien czy ten czujnik na wtrysku podawac ma impulsy czy rozny opor. Pewnie impulsy a wiec dioda podlaczona rownolegle powinna mrugac przy pracujacym silniku a tylko jednostajnie lekko swieci. Po odlaczeniu czujnika swieci mocniej.

    Czy moze gdzies jest jeszcze jakis czujnik obrotow ktory moglby dawac informacje dla sterowniku o polozeniu walka.walu/punktu wtrysku. Auto chodzi jak stary diesel :/

    0
  • #9 26 Lut 2007 21:48
    gerg
    Poziom 12  

    sygnału z czujnika na wtryskiwaczu zmierzysz tylko oscyloskopem-to małe napięcia
    obroty natomiast pochodzą z czujnika wału korbowego
    może on być bezpośrednio w bloku silnika
    bądź na obdowie sprzęgła na wyskokści koła zamachowego

    z czujnikiem lub bez na wolnych obrotach nie bedzie różnicy w pracy silnika
    czujnik fakt - drogi
    jesli jest opór powinienen działać
    jesli natomiast ędzie opór a wtryskiwacz bedzie wyeksploatwany to na wolnych orotach jak uderzysz np.metalowym kluczem w ten wtryskiwacz wytworzony w ten sposób impuls na czujniku spowoduje chwilowe zachwianie obrotów.
    jesli początek wtrysku jest w tym silniku dobrze ustawiony autko powinno odpalic i chodzić dobrze( nawet bez czujnika)
    myśle że problem nie leży w tym czujniku

    0