Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Transit 2003r. konrolka ladowania

24 Lut 2007 22:05 3197 5
  • Poziom 10  
    Witam od jakiegoś czasu u mnie Transicie przy włączonym silniku świeci się cały czas kontrolka ładowania, pomimo tego, że pasek jest w porządku. W serwisie powiedziano, że jest konieczna wymiana alternatora na nowy (koszt 1300 złotych). Później pojechałem do elektryka sprawdził ładowanie i było prawidłowe wskazanie. Zauważyłem również ze w chwile po uruchomieniu silnika jest widoczny ogólny spadek napięcia (słabo świecące światła). Po dość znacznym zwiększeniu obrotów silnika napięcie wraca do normy a kontrolka ładowania i tak nie gaśnie. Proszę o poradę.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Prawdopodobnie przerwany jest przewód łączący zacisk D+ alternatora z kontrolką.
    Podaję Ci podstawowe zaciski na alternatorze:
    B+ ..połączenie do akumulatora biegun+ (gruby przewód czerwony)
    B- ..podłączenie do masy Ninus akumulatora (Masa może być na obudową)
    D+..obwód wzbudzenia idzie do kontrolki ładowania
    W.. zacisk do wzkaźnika obrotów ( nie zawsze wykorzystywany).

    Sprawdzenie przewodu D+ możesz przeprowadzić następująco:
    Jeśli możliwe odłącz go od alternatora, Potem włącz stacyjkę - ale nie zapalaj silnika, dotknij ten przewód do masy - wyraźnie powinna świecić kontrolka ładowania,
    dotknij go do (+) najlepiej do B+ powinna kontrolka zgasnąć.
    Jeśli tak się dzieje to obwód kontrolki jest sprawny. jeśli nie podaj swoje obserwcje. Potem podłącz jak było.
    W czsie normalnej pracy alternatora na końcówce D+ występuje napięcie takie jak w instalacji.
  • Poziom 21  
    Uszkodzenie jest w alternatorze albo regulator albo brak na D+ napięcia po uruchomieniu silnika.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Oczywiście nikt nie ma zamiaru kłócić się czy wymądrzać, po prostu próbujemy podzielić się swoją wiedzą czy doświadczeniem. ale chętnie dowiedziałbym się czegoś więcej o PCM i na ile to zmienia budowę alternatora, jego zasadę działania i jaki sygnał(y) podaje na zaciskach alternator z takim (PCM), bo takie nowe egzemplarze (2 lata) nie psują się zbyt mocno i nie trafiają elektromechaników nie-serwisowych co byłoby się można na nich podszkolić.
    Z góry dziękuję. :?
  • Poziom 39  
    a ja twierdzę że są zużyte szczotki twornika i tyle.

    są do wymiany wraz z regulatorem lub osobno przelutować -ile ma kto kasy..