Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Panasonic KX-TA308, początkujacy user - jaki kabel RS-232

06 Mar 2007 12:35 7759 29
  • Poziom 11  
    Witam

Właśnie stałem się posiadaczem centralki Panasonic KX-TA308.

Przeglądnąłem forum, ale chyba jestem zbyt wielkim laikiem, żeby samodzielnie wyłapać interesujące mnie informacje.

Pytania:

1 - Centarlkę podłączam do portu COM w kompie - 9pin.
    Mam kabelek 1 do 1 czyli pin do pina, ale program (install_kxta.exe) nie może się połączyć.
    Czyżby trzeba zrobić jakiś przeplot?
    Znalazłem na forum schemat podłączenia ale dotyczy on połączenia portu 9pin vs 25 pin ....
    (Nie wspomnę o czytelności schematu dla laika ......)
    Jaki kabelek mam zastosować?

2 - Nie mam telefonu systemowego.
    Centralka będzie podłączona do komputera (COM 9-PIN).
    Jaki program zastosować do programowania centralki w mojej sytuacji?
    Najlepiej darmowy, ponieważ nie bardzo mnnie stać na zakup.
    Sprzęt dostałem w rozliczeniu od klienta, który nie płacił mi przez ponad rok, a teraz wypchał się centralką panasonica, twierdząc, że to bardzo fajny sprzet.
    Że fajny to już widzę, tylko chciałbym z niego skorzystać, w miarę możliwości nie dopłacając do interesu.

3 - Z tego co mi wynikło z przeglądania forum, to widzę, że nie ma polskiej instrukcji do tego sprzętu.
    Nawet gdyby była, to nie siedzę w temacie telefonicznym i rozpracowanie takiej instrukcji to dla mnie czarna magia.
    Może więc znajdzie się jakaś dobra dusza (mieszkam w Zabrzu) która za niewielką opłatą podjechała by do mnie i skonfigurowała ?

Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.
  • Poziom 23  
    1/nigdy nie korzystam przy programowaniu KX-TA z komputera. Dlaczego?? nie ma programu rozprowadzanego przez Panasonica, a ten o którym piszesz nie działa dobrze (wg mnie), a ja robię to profesjonalnie