Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel calibra 4x4 problem z kontrolka

08 Mar 2007 17:51 4529 5
  • Poziom 19  
    witam
    w mojej calibrze 4x4 zapaliła sie taka kontrolka jak na obrazku
    opel calibra 4x4 problem z kontrolka koloru pomaraczowego czy ktos wie co ona oznacza ??
    z góry dziekuje
  • TermopastyTermopasty
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    "Diagnoza błędów 4x4 w Calibrze

    Układ 4x4 Opla stosowany w Calibrze posiada własny system samodiagnozy błędów, które można zczytać na dwa sposoby - za pomoca techa oraz za pomocą kontrolki 4x4 znajdującej się na desce rozdzielczej. W razie wystąpienia błędu zapala się kolor pomarańczowy i świeci światłem ciągłym lub pulsującym. Świecenie światłem ciągłym oznacza odłaczenie napędu 4x4, zaś pulsowanie oznacza niepełne odłaczenie napędu.

    Aby zczytac błędy 4x4 metoda tzw. domową, należy zewżeć w złączu dignostycznym (na przykład za pomoca spinacza lub kawałka drucika) styki A i J, a następnie należy wsiąść do kabiny auta i przekręcić kluczyk w stacyjce do poziomu zapłonu. Podobnie jak podczas diagnozy układu sterowania silnikiem czy ABS w pierwszej kolejności zgłości się urządzenie poprzez wyświetlenie kodu 12 (jedno dłuższe mrugnięcie, dwa krótsze mrugnięcia), poczym następuje wyświetlenie ewentualnego kodu błędu, w sposób analogiczny za pomoca błysków (dłuższy błysk oznacza dziesiątki, krótszy zaś jedności).

    Kody błędów
    12 początek diagnozy, kod testowy
    15 czujnik temperatury oleju w skrzynce 4x4 - zbyt wysokie napięcie
    24 czujnik przebytej drogi - brak sygnału
    31 czujnik obrotów silnika - brak sygnału
    32 błąd czujnika ciśnienia oleju 4x4
    33 zawór elektromagnetyczny - za wysokie napięcie (w przypadku modeli z 1992 roku, błąd występuje w przypadku kiedy skrzynka przekroczy temperature 160 st.C) lub wyciągnięty bezpiecznik nr 19
    34 zawór elektromagnetyczny - za niskie napięcie
    37 uszkodzenie czujnika włączenia światełl stopu
    39 brak sygnału sterownika ABS lub prędkość wynosi 0 km/h i obroty silnika przekraczają 2300 obr/min dłużej niż 15 sek
    55 błąd komputera 4x4
    71 czujnik włączenia świateł stopu - za wysokie napięcie
    72 czujnik włączenia świateł stopu - za niskie napięcie
    73 zatrzymanie auta bez używania hamulców z prędkości większej niż 37 mph
    74 za niskie ciśnienie na zaworze 4x4, mniejsze niż 10 bar
    75 czujnik temperatury oleju 4x4 - za niskie napięcie lub przegrzana skrzynka do 160 st.C (lub 140 st.C przy prędkościach przekraczających 190 km/h)
    *pogrubione kody dotyczą modeli po 1994 roku, które nie posiadają linki prędkościomierza

    Nasze uwagi
    Błędy związane ze zbyt niskim napięciem zazwyczaj spowodowane są zwarciem kabla do masy, zaś błędy zwiazane z brakiem napięcia spowodowane są zazwyczaj przerwaniem obwodu. Problemy z czujnikiem temperatury oleju są na tyle powszechne, że można się go pozbyć poprzez zwarcie kabla i zaslepienie otworu po czujniku za pomoca śrubki, jednak nie proponujemy tego rozwiazania, ponieważ uważamy że powinno wszystko działać tak jak przewidziała fabryka)."

    Myślę, że to powinno pomóc, informacje zaczerpnięte z http://calibragroup.pl/

    Pozdrawiam
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 19  
    ale do czego ta kontrolka słuzy??
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    to wiem ale konkretnie to odpowiada za cala silnik czy tylko za uklad jezdny?
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto