Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterowanie wyświetlaczem LCD przez Atmega 16 w jęz. C

bartp1 10 Mar 2007 02:33 4289 3
  • #1 10 Mar 2007 02:33
    bartp1
    Poziom 14  

Witam!
    Od razu przepraszam, że trochę się rozpisałem, ale chciałem dokładnie wyjaśnić o co mi chodzi.

Szukam i szukam różnych danych na temat sterowania wyświetlaczem LCD ze sterownikiem HD44780, ale jakoś nie potrafię tego wszystkiego złożyć do kupy i zrozumieć, a bardzo bym chciał.
    Jestem w tej dziedzinie początkujący, więc bardzo proszę doświadczonych w tym temacie elektroników o pomoc i wyrozumiałość. Każdy z nas kiedyś zaczynał :)

Mam ogromną prośbę!!
    Czy byłby ktoś tak wspaniały i napisał mi jak najprostrzy program w języku C (bo tylko w nim chcę go programować, a znam trochę ten język jeszcze z PC DOS TC 2.0), który będzie wyświetlał:
    - tekst "Wynik = "
    - zaczynając np. od trzeciego znaku od lewej (określenie X,Y napisu)
    - dalej w tej samej linii wynik dodawania X+1, czyli po prostu kolejne liczby całkowite od 0 do 100 i od nowa (zwykła pętla "for") oraz
    - wyświetlał je naprzemiennie, raz w jednej i raz w drugiej linii wyświetlacza,
    - Po każdym doliczeniu do 100 ekran powinien zostać wyczyszczony.

Wiem, że potrzebne są też jakieś biblioteki, ale pojęcia nie mam jakie, czy gotowe, czy pisane przez programistę i jak...
    Dlatego proszę też o napisanie tej (tych) biblioteki i podanie nazwy, jaką mam potem nadać plikowi, albo po prostu wklejenie jej (ich) jako załącznik.
    Jeśli jest to biblioteka, która jest standardowo w AVRStudio 4, to proszę tylko napisać dokładnie jaka.
    Proszę też o komentarze w każdej linii!!! To mi BARDZO pomoże w zrozumieniu i przyswojeniu tematu.
    Bardzo mi na tym zależy dlatego tak mocno o to proszę :)