Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Proszę o pomoc w doborze kabli

10 Mar 2007 14:48 2629 7
  • Poziom 2  
    Witam!

Nie jestem elektrykiem ale piszę pracę magisterską częściowo związaną z tą problematyką. Czy mógłbym prosić o link bądź skany dotyczące doboru przewodów zasilających oraz zabezpieczeń torów zasilających. Podobno odwołuje się do tego norma PN-IEC 60364-5-523 lecz takiej nie posiadam:(
    Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Dużo porad i norm oraz objaśnień jest na stronie http://www.sep.com.pl i dalej należy przejść do forum , ale chcąc korzystać z forum to należy się zarajestrować, polecam.
  • Poziom 2  
    Bardzo dziękuję za pomoc. Mam jeszcze małe pytanko-czy ktoś z forum posiada link do : zabezpieczeń przewodów (np. bezpiecznikami topikowymi)- chodziłoby mi o tabele związane z zabezpieczeniami.
    Pozdrawiam
  • Specjalista elektronik
    To zależy, gdzie te bezpieczniki są... te, które są między licznikiem prądu a instalacją, zabezpieczają przewody.
    Dobór przewodów i bezpieczników jest dość skomplikowany, ponieważ przekrój przewodu przelicza się na obciążalność
    długotrwałą, i dopiero do tej obciążalności, oraz miejsca i sposobu ułożenia przewodów dobiera się bezpieczniki...
    no i jak z obliczenia wyjdzie za mały bezpiecznik, to bierze się większy przekrój przewodu i liczy jeszcze raz.
  • Poziom 18