logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Szukam schematu generatora o zmiennym wsp. wypełnienia

czester19 10 Mar 2007 20:52 3795 17
REKLAMA
  • #1 3664688
    czester19
    Poziom 11  
    Ocena: 3
    Mam generator zmieniający częstotliwość ale brakuje mu funkcji zmieniającej współczynnik wypełnienia. Dlatego muszę wykonać urządzenie i w tym celu
    potrzebuję schematu (bardzo prostego bo jestem amatorem a będę musiał to wykonać). Będę niezmiernie wdzięczny za pomoc.
    Dowiedziałem się że można go wykonać na Nandach (podpięte jak na rysunku), wykorzystując uniwersalną płytkę i inne potrzebne do tego elementy. Ale co dalej i jak to ma wyglądać na schemacie?
    Za wszelką pomoc i ewentualne sugestie będę bardzo wdzięczny.
    Załączniki:
    • Szukam schematu generatora o zmiennym wsp. wypełnienia generator.gif (14.67 KB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
  • REKLAMA
  • #2 3664993
    hefid
    Spoczywaj w Pokoju
    Ocena: 6172
    Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
  • REKLAMA
  • #6 3666016
    czester19
    Poziom 11  
    To już widziałem ale dzięki.
    Zacznę raz jeszcze: Mam generator (HM8131-2) który zmienia częstotliwość ale musze zbudować takie coś co jeszcze zmienia współczynnik wypełnienia. On ma być podpięty do gotowego generatora ( zapewne za pomocą BMC). Reasumując
    mam sygnał prostokątny, mogę zmieniać jego częstotliwość ale muszę również zmieniać współczynnik wypełnienia. Dlatego raz jeszcze proszę o Waszą Pomoc.
  • REKLAMA
  • #7 3666128
    Pi-Vo
    Poziom 37  
    Ocena: 207
    czester19 napisał:
    niestety nic nie znalazłem co mogło mi pomóc

Przecież NE555 jest takim układem i powinien załatwić problem.Linka masz w poście wyżej.
  • Pomocny post
    #9 3666268
    ed-ek
    Poziom 34  
    Ocena: 42
    czester19 napisał:
    To już widziałem ale dzięki.