Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AM TechnologiesAM Technologies
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem zasięgiem pilota w alarmie

11 Mar 2007 12:51 2571 15
  • Poziom 20  
    Witam

    Mam problem z fabrycznym centralnym zamkiem i alarmem w NUBIRZE II. Alarm jest sterowany przez pilota w kluczyku - opis na kluczyku : RK-700EU. W pilocie jest jeden układ scalony i kilka elementów biernych - żadnych trymerów i innych ustawień.

    Problem polega na tym, że pilot ma mały zasięg - działa z wewnątrz kabiny a na zewnątrz trzeba kluczyk włożyć pomiędzy drzwi, żeby zadziałał.

    Baterie zmieniłem i nie ma żadnej poprawy.

    Teraz pytania:

    Jak sprawdzić, czy jest to wina pilota, czy odbiornika w samochodzie.
    Jak sprawdzić poziom sygnału z pilota np. oscyloskopem i jaki powinien to być poziom.

    Gdzie jest odbiornik wewnątrz samochodu i jak go zdiagnozować.

    Z góry dziękuję za rzeczowe odpowiedzi.
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Specjalista - Alarmy Stacjonarne
    Pilot ten ma tor nadawczy zbudowany na specjalnym hybrydowym układzie, w którym jest ustalona częstotliwość nadawanego sygnału i wzmacniacz. Element nie do dostania na naszym rynku. Nie jest już nawet produkowany. Możesz jedynie spróbować podgrzać to gorącym powietrzem. Jednak skutki mogą być różne. Może np. przestać działać. Pozostanie ci prawdopodobnie założenie sterownika z osobnymi pilotami, lub przekonstruowanie płytki tak, aby działała na elementach ogólnodostępnych (druga opcja bez doświadczenia w temacie nieopłacalna).
  • Poziom 20  
    Zmacio napisał:
    Pilot ten ma tor nadawczy zbudowany na specjalnym hybrydowym układzie, w którym jest ustalona częstotliwość nadawanego sygnału i wzmacniacz. Element nie do dostania na naszym rynku. Nie jest już nawet produkowany.


    Widzę, że znasz te alarmy.

    Pilota można kupić nowego w FSO i zaprogramować za 200 zł.

    Tylko czy problem na pewno jest w pilocie?

    Napisz mi proszę, jaka powinna być amplituda sygnału na wyjściu w pilocie.

    I jak sprawdzić, czy to czasem nie jest problem z centralką.

    EDIT - chyba z tym układem nie jest tak źle, jak piszesz. Jest to HX 1000 RFM, dość popularne rozwiązanie.

    http://www.fccm.agh.edu.pl/dydaktyka/Pomoce/hx1000.pdf
    http://www.edw.com.pl/pdf/k15/76_52.pdf

    Tylko kosztuje ponad 100 zł.

    Na razie zbadam, czy amplituda na wyjściu jest OK.
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Specjalista - Alarmy Stacjonarne
    Co do popularności tego rozwiązania, to jest ono w systemach, które dotąd spotkałem wręcz niespotykane. Takie rozwiązanie występuje tylko w tym pilocie. Nie znam innego systemu w którym występuje ten układ, a jestem praktykiem z nastoletnim doświadczeniem w branży.

    Jeśli chodzi o amplitudę sygnału to pomiaru najlepiej dokonać przez porównanie z innym pilotem pracującym na f=433,9 MHz. Porównania możesz dokonać przy pomocy odbiornika superreakcyjnego pracującego na powyższej częstotliwości (90% odbiorników w alarmach samochodowych) i oscyloskopu. Odbiorniki te posiadają tzw. wyjście pomiarowe gdzie podpinasz sondę oscyloskopu. Inną opcją jest przekładka scalaka do sprawnego pilota. Tylko nie pamiętam jaki jest tam scalak. Jeśli HCS200 lub HCS300 nie ma żadnego problemu ze sprawdzeniem na innym pilocie.
  • Poziom 20  
    Tak się złożyło, że pracuję w GSM i jutro pójdę na pomiar analizatorem widma fal radiowych.

    To mi wszystko wyjaśni, gdzie może być błąd.

    Na razie usunąłem z pilota indukcyjność pomiędzy masą i anteną - powinno trochę wzmocnić sygnał.

    EDIT.

    Nie pomogła nawet dodatkowa antena bezpośrednio z wyjścia układu - jest dokładnie tak samo.

    Wlutowałem wszystko z powrotem i wiem, że problem jest na pewno albo z odbiornikiem, albo z samym układem HX 1000 w pilocie.
  • Poziom 17  
    Mam podobne zdanie jak ,,Zmacio".Bez oscyloskopu i kontrolnego pilota + odbiornika to szukanie po omacku.Jak jest tam HCS 200 przelozyc do innego pilota...Jesli padl odbiornik sprobowac tam wstawic jakis modul odbiorczy (superreakcyjny albo lepiej superheterodyne).Jestes z Warszawy wiec na Wolumenie powinienes to dostac bez wiekszych problemow.
    Pzdr.
    Mariusz
  • Poziom 20  
    Zaczynam się zastanawiać nad zmianą centralki na inną - alarm fabryczny ma dziurę bezpieczeństwa.

    Tylko szkoda mi zrezygnować z pilota w kluczyku.
  • Poziom 20  
    Rozwiazanie jest proste..... na allegro bez najmniejszych problemow kupisz alarm z pilotem w kluczyku scyzoryku. Dorabiasz tylko bagnet i po problemie.... no chyba ze masz immo
  • Poziom 33  
    Ta chińskie cudo.Jak możesz to polecać człowiekowi który jak widać trochę się zna na elektronice.A w Nubirze II to nie chyba ale na pewno jest immo panie kochany :D
  • Poziom 20  
    no fakt masz racje:) ale skoro tak bardzo zalezy na pilocie w kluczyku........pozdrawiam
  • Poziom 20  
    emel2 napisał:
    Mam podobne zdanie jak ,,Zmacio".Bez oscyloskopu i kontrolnego pilota + odbiornika to szukanie po omacku.


    Zmierzyłem na analizatorze widma.
    Pilot prawie nie nadaje.
    Aby analizator pokazał cokolwiek, trzeba prawie zbliżyć pilota do anteny.

    Inne piloty miały jakieś 20-40 dB większy sygnał w tych samych warunkach.

    Czyli padł nadajnik HX1000.

    Spróbuję go podgrzać hotem na kilka sek - jeśli padnie to mała strata.
  • Poziom 20  
    Zmacio napisał:
    Pilot ten ma tor nadawczy zbudowany na specjalnym hybrydowym układzie, w którym jest ustalona częstotliwość nadawanego sygnału i wzmacniacz. Element nie do dostania na naszym rynku. Nie jest już nawet produkowany. Możesz jedynie spróbować podgrzać to gorącym powietrzem. Jednak skutki mogą być różne. Może np. przestać działać. Pozostanie ci prawdopodobnie założenie sterownika z osobnymi pilotami, lub przekonstruowanie płytki tak, aby działała na elementach ogólnodostępnych (druga opcja bez doświadczenia w temacie nieopłacalna).


    Już wiem, że padł HX1000 RFM.

    W odbiorniku siedzi pewnie RX1000 lub pokrewny.

    Tak myślę, żeby zastąpić oba układy jakimś innym hybrydowym torem radiowym.

    I teraz prośba do praktyków - układy te są bardzo zintegrowane i małe - dochodzi do nich zasilanie, antena i wejście lub wyjście.

    Dlatego proszę o zaproponowanie jakiegoś innego hybrydowego toru radiowego o podobnym stopniu komplikacji i gabarytów ;) - chcę zastąpić je w pilocie i centralce.

    Tutaj jest nota katalogowa tych układów:
    http://www.fccm.agh.edu.pl/dydaktyka/Pomoce/rx1000.pdf
    http://www.fccm.agh.edu.pl/dydaktyka/Pomoce/hx1000.pdf

    A w międzyczasie szukam jakiegoś pilota daewoo na rynku wtórnym.
  • Specjalista - Alarmy Stacjonarne
    Napisz na jakim scalaku kodującym jest ten pilot. Może sie okazać, że łatwiej będzie kupić scyzoryka VW i go przerobić lub kupić odpowiednią płytkę dedykowaną tym kluczą.
    Pisałeś wyżej, że scalak jest do kupienia za ponad 100zl. Czemu go nie kupisz? Czy warto tracić czas i kombinować?
  • Poziom 20  
    Zmacio napisał:
    Napisz na jakim scalaku kodującym jest ten pilot. Może sie okazać, że łatwiej będzie kupić scyzoryka VW i go przerobić lub kupić odpowiednią płytkę dedykowaną tym kluczą.
    Pisałeś wyżej, że scalak jest do kupienia za ponad 100zl. Czemu go nie kupisz? Czy warto tracić czas i kombinować?


    Okazało się, że BYŁ do kupienia.

    Teraz już ich nie ma.

    Układ kodujący to jakiś układ o symbolu 340394 - nic na jego temat nie znalazłem.

    Ale zamierzam zastąpić układ nadawczy układem TX5000.

    Będę musiał troszkę (a dokładnie 2 szt elementów dodać) i dopasować go do ścieżek, bo ma więcej wyprowadzeń, ale wygląda na to, że odbiornik RX1000 potrafi z nim zagadać.
  • Pomocny post
    Specjalista - Alarmy Stacjonarne
    Życzę powodzenia. Daj znać jakie są efekty przeróbki.
  • Poziom 20  
    Zmacio napisał:
    Życzę powodzenia. Daj znać jakie są efekty przeróbki.


    Przeróbka udana.
    Pilot działa, zmieścił się w obudowie, na razie zasięg jest jakieś 5 m, ale i tak jestem już zadowolony.
    Koszt układu 32 zł - około 10 x mniej niż nowy pilot Daewoo w ASO.

    Za wsparcie duchowe daję koledze podziękowanie ;)