Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Duzy problem z akumulatorem

18 Mar 2007 16:52 8730 36
  • Poziom 9  
    Witam serdecznie
    Mam problem z akumulatorem w mojim Renault Megane z roku 1996
    Jak samochod postoji wiecej czasu (okolo 4 dni) pojawia się problem z akmulatorem, kupiłem juz nowy akumulator, zmierzyłem ładowanie (jest 14,6V), sprawdziłem naciąg paska ale tez jest ok. Zmierzyłem czy nie ma jakiegoś poboru prądu ale jest tylko tyle co zabiera alarm - czyli 0,12Ampera. (Porownalem z samochodem rodziców, mają większy pobor z alarmu niz ja). Zadne światło, dmuchawa czy cos podobnego nie jest włączone gdy samochod stoji wyłączony, z wilgoci tez nie moze to byc poniewaz dzieje się tak nawet gdy auto stoji w garazu.

    Naładowałem akumulator. Pomierzyłem wszystko co trzeba wygląda na to ze jest ok, ale sytuacja sie powtarza jak znow postawie auto na pare dni bez jezdzenia (jak jezdze dziennie to jeszcze jest ok).

    Sprawdziłem jeszcze jedną rzecz. Podczas zapalania samochód pobiera nieco wiecej pradu niz samochod rodziców ale to pewnie zalezy od auta.

    Bede bardzo wdzieczny za poradę co wg Was moze byc przyczyną rozładowywania, ponieważ sam nie wiem za co się już zabrać.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • OptexOptex
  • Poziom 38  
    Witam!
    Kalkukacja jest taka:
    0,12A razy 24 godziny to jest 2,88Ah. Jeżeli samochód stoi tydzień, to rozładowanie tą drogą jest 20Ah, a więc sporo. Gdyby ten akumulator był stale niedoładowywany (czy klemy są czyste?) lub siadła mu pojemność którejś z cel, to 20Ah może być poważnym ubytkiem ładunku. Myślę, że na podstawie Twoich skąpych informacji trudno coś więcej wymyśleć, może warto wybrać się do jakiegoś elektryka samochodowego? Może to nie tyle problem akumulatora, co rozrusznika? Zwłaszcza, że do rozruchu pobiera większy prąd, niż podobny samochód Twoich rodziców?
  • Poziom 9  
    Klemy mam czyste, akumulator powinien byc dobry ponieważ na starym działo się podobnie, tak wiec domyślam się ze wymieniłem dobry akumulator na nowy a proble tkwi w samochodzie.

    Co do rozrusznika przypuszczam ze on moze byc powodem rozładowania, moze byc np wyrobiona tulejka i wtedy wirnik czasami zatrzymuje się w takim miejscu ze robi się zwarcie na postoju i rozładowuje się wtedy aku, ale nie znam się tak bardzo na tym i tylko tak sobie przypuszczam. Dlatego poprosiłem o pomoc na forum.
    Czyli jedynym wyjściem jest wyciągnięcie rozrusznika i sprawdzenie jego stanu?
    Ciagłe ładowanie jest strasznie uciążliwe.
  • OptexOptex
  • Poziom 38  
    Kiedyś dawno temu miałem coś podobnego w Skodzie S100, to była wina rozrusznika!
  • Poziom 14  
    Również uważam, że 0,12 A jest dużym prądem, a jeżeli używasz samochodu na w mieście na krótkich odcinkach to po takim rozładowaniu musiałbyś spędzić kilka godzin w trasie żeby się dobrze naładował. Proponuje na początek naładować go przez noc prostownikiem, następnie podjechać do jakiegoś sklepu z aku żeby Ci go sprawdzili czy trzyma napięcie (zdarza się, że gdy sklepy kupują hurtowe ilości aku, niektóre egzemplarze długo zalegają na półkach i tracą parametry), jeśli będzie dobry to odłącz alarm na kilka dni i sprawdź czy sytuacja się powtórzyła. To ładowanie 14,6 masz na wolnych czy wysokich obrotach :?:

    Dodam, że miałem podobny problem z tym, że u mnie pobór prądu jest rzędu 60mA, niestety wystarczyło to żeby po 3-4 dniach nie dało się odpalić samochodu (zwłaszcza jak były przymrozki), jeszcze nowego nie kupiłem, aktualnie na parkingu ściągam klemę i po ponad tygodniowym postoju zapali bez problemu pomimo iż wiem, że aku nie trzyma napięcia(sprawdzony miernikiem w Centrze)

    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Ładowanie 14,6 mam na wolnych obrotach (właczyłem wszystkie odbiorniki tzn, ogrzewanie, radio, światła, nadmuch).

    Jak już wspomniałem w samochodzie rodziców jest podobny pobór prądu przez alaram (nawet jest odrobine większy) auto jest używany w mieście dość często stoji długo bez jeżdzenia ale zawsze odpala jak trzeba.

    Akumulator mam na gwarancji jednak wydaje mi się ze jest dobry ponieważ przy starym były dokładnie takie same objawy, oddanie go do reklamacji zmusza mnie do czekania od 14 dni do miesiąca na diagnoze serwisu, wtedy nie moge jezdzic autem bo nie mam zastępczego akku. Jesli juz nie bede miał innego wyjscia cała reszta bedzie ok to go oddam bo co zrobić :(
  • Poziom 38  
    Jeszcze raz Cię namawiam na sprawdzenie rozrusznika.
  • Poziom 20  
    Napisz ile pobiera prądu rozrusznik,sprawdz mocowanie i styk mocowania od klemy do karoserii samochodu i silnika
  • Poziom 35  
    Przyczyną rozładowywania aku może być odbiornik radiowy w stanie wyłączonym gdyż w stanie czuwania pobiera prąd zawarta w nim pamięć [ustawienia] oraz wzmacniacz antenowy pracujący na okrągło.Bywało tak że w serwisie gdzie montowano radio ,trzeba było je wymienić na tę okoliczność
  • Poziom 9  
    Wymontuje i sprawdze w tym tygodniu stan rozrusznika, na dzień dzisiejszy najbardziej go podejrzewam

    Nie mierzyłem poboru prądu rozrusznika poniewaz nie posiadam miernika który potrafi zmierzyć do 150 Amper prądu stałego, ten który mam ma mniejszy zakres i nie chce go uszkodzić.

    Mocowanie klemy do karoserii samochodu i silnika sprawdziłem jest ok

    Jezeli chodzi o pobór prądu przez radioodbiornik to wszystko wygląda na to ze jest ok, jedyny prąd jaki pobierany jest w stanie kiedy auto jest wyłączone to ten alarm 0,12Ampera. Cheba ze w czasie gdy auto stoji pojawia się chwilowo lub po jakims czasie pozniej jakis dodatkowy pobor. Ale mierzyłem juz pare razy pobór i ciagle mam 0,12 z alarmu.

    Dzieki wielkie Wam za każdy podsunięty pomysł
  • Poziom 15  
    witam

    Nie koniecznie przyczyną rozładowania morze być rozrusznik po ok 0,3h
    komputer w samochodzie powinien przejść w stan uśpienia
    jeżeli nie przejdzie to on pobiera ok 1,5A,
    morze być nadmierny upływ prądu w instalacji i to morze być winą

    Pozdrawiam

    Sprawdź miernikiem cęgowym DC przy aku, jaki jest prąd to będziesz wiedział gdzie tkwi problem

    Pozdrawiam



    Kliknij przycisk <Pomógł> jeśli ktoś pomógł Ci w rozwiązaniu problemu.
  • Poziom 19  
    sprawdź ładowanie akumulatora na wysokich obrotach i podczas jazdy spotkałem się z takim przypadkiem w fordzie mondeo że na wolnych obrotach ładowanie było ok natomiast na wyższych podczas jazdy spadało do 13 V przyczyną okazały się zużyte pierścienie na których nierówności przy wysokich obrotach podbijały szczotki co powodowało spadek napięcia i niedoładowywanie akumulatora
  • Poziom 12  
    Moim zdaniem, masz za duży pobór prądu na postoju. Osobiście dopuszczam maksymalną wartość 0,05A.Odepnij alarm, zmierz pobór i sprawdź czy to pomoże?
  • Poziom 20  
    Taki prąd który jest pobierany przez alarm i radio niepowinno mieć aż tak dużego wpływu na rozładowanie aku
    Mój Matiz ma stary aku nieraz stoi tydzień z włączonym alarmem i radiem w środku i to w tamtym roku gdzie zima była ostra i nigdy niemiałem problemu z aku
    Sprawdź rozrusznik i ładowanie na różnych obrotach,napisz czy wszystkie "celki" aku mają taką samą gęstość w różnych stopniach naładowania aku
  • Spec od Mercedesów
    admor1 napisał:
    Ładowanie 14,6 mam na wolnych obrotach (właczyłem wszystkie odbiorniki tzn, ogrzewanie, radio, światła, nadmuch).


    Uważam, że to jest za dużo (do tego przy włączonych odbiornikach) Takie napięcie może powodować wygotowywanie elektrolitu, krzywienie płyt i problemy z rozruchem. Problem "na dniach": sąsiad się pożalił, że wymienia w ciągu dwóch miesięcy trzy akumulatory, ładowanie jest, a on wciąż nie może z rana odpalić. Nikt nie potrafił sobie z tym dać rady. W końcu ktoś zasugerował, że winny jest sterownik silnika. Auto, z uwagi na ten feler miało dosyć atrakcyjną cenę zakupu. Pomierzyłem napięcie - 16,6V na biegu jałowym (bez włączonych odbiorników) Wziąłem pod obserwację dwa z poprzednich akumulatorów: OBA WYGOTOWANE. Poradziłem wymianę regulatora napięcia - od tego czasu spokój.

    admor1 napisał:

    Jak już wspomniałem w samochodzie rodziców jest podobny pobór prądu przez alaram (nawet jest odrobine większy) auto jest używany w mieście dość często stoji długo bez jeżdzenia ale zawsze odpala jak trzeba.


    Wspomniałeś również, że jesteś laikiem.
    A więc:
    -może źle podajesz to, co zmierzyłeś - dla laików jest często wszystko jedno, w którym miejscu jest przecinek. Najlepiej podaj, na jakim zakresie mierzyłeś, i dokładnie określ, co jest na wyświetlaczu, ze szczególnym uwzględnieniem przecinka. Mnie prąd 120 mA również wydaje się stanowczo za duży. Na osobisty użytek bez zaniepokojenia przyjmuję wartość 50mA.
    -może używasz do pomiaru jakiegoś prymitywnego miernika z marketu; one lubią cyganić, a jak bateria jest wyczerpana to już tragedia...

    Pzdr.

    OCZYWIŚCIE AUTO SĄSIADA MIAŁO 14,6 NA WOLNYCH, NIE 16,6!!!
  • Poziom 9  
    Jesli chodzi o wykonany pomiar miernikiem to na 100% wszystko pomierzyłem jak trzeba, mam dość dobry miernik nie z marketu, wspomniałem ze nie znam się za bardzo ale bardziej chodzi mi o ustalenie przyczyny rozładowania aku oraz np budowe rozrusznika (tzn co moze wpływać na rozładowanie, jak go wyciągne sprawdze jego stan wizualnie, jesli nic nie znajde oddam do warsztatu na sprawdzenie jego sprawnosci)

    Jesli chodzi o ładowanie na wolnych obrotach mam 14,6, jesli włącze odbiorniki takie jak radio, nawiew, ogrzewanie, chwilowo napiecie troszeczke spadnie na pare sekund, lecz po chwili alternator doładowuje i stabilizuje się spowrotem na 14,6.

    Porownywalem ładowanie na wolnych obortach zarowno przed i po włączeniu odbiorninkow w mojim samochodzie i samochodzie drugim wg wyników pomiarów zachowuje się wszystko podobnie.
    Alarm w mojim samochodzie pobiera nawet mniej niz w samochodzie rodziców.

    Dzisiaj planuje wymontować rozrusznik

    Ładowania na wyzszych oborotach nie sprawdzałem, powiem szczerze ze o tym nie pomyślałem
  • spec od auto-elektro
    Nie wiem tylko po co.P
  • Spec od Mercedesów
    Poprawka: ładowanie u sąsiada było 14,6 a nie 16,6 jak napisałem!!!
  • Poziom 9  
    Witam po długiej przerwie spowodowanej sprawdzaniem mojego akumulatora
    Tak więc jak wyżej pisałem zregenerowałem rozrusznik w samochodzie no i częściowo problem ustał, napisałem częściowo ponieważ obecnie akumulator nie rozładowywuje się kiedy samochód stoji 3-4 dni jak wczesniej ale dopiero jeśli pozostawie auto bez jazdy w garażu na niecałe 2 tygodnie, wtedy po przyjściu mam go znow rozładowany, jeśli odłącze kleme z aku to wszystko jest ok samochód moze stać i jest ok. Troche tego nie rozumie poniewaz sprawdzałem pobór i tylko centralmy z alarmem pobierają mi 0,11-0,12 Ampera. Sprawdzałem w innym aucie i pobór z alarmu był większy niż w mojim aucie a akumulator sie mimo wszystko nie rozładowuje po takim postoju. Co jeszcze moze być przyczyną. Jak juz wyzej pisałem nic więcej nie pobiera mi pradu gdy auto stoji, ładowanie akumulatora jest na pewno ok, akumulator kupiłem nowy, a moze tak ma być?
    Z gory dzieki za info i pozdrawiam wszystkich zainteresowanych mojim problemem.
  • Poziom 38  
    No to teraz policz:
    0,12A razy 24 godziny to jest 2,88Ah na dobę, a w ciągu 2 tygodni to daje (a raczej zabiera z akumulatora!) 40,32 Ah! Jeżeli Twój akumulator ma pojemność nominalną 50Ah, a jest naładowany w 80%, to 2-tygodniowy postój rzeczywiście pozbawia go CAŁEGO zgromadzonego ładunku! Po prostu, jeżeli zostawiasz samochód na dłuższy postój, to musisz odłączać (lub zabierać) akumulator.
  • Poziom 28  
    Sprawdź jakie jest napięcie gdy pracuje rozrusznik.To napięcie nie powinno spadać poniżej 10V.Wykonaj kilka pomiarów rano wieczorem po jeździe i podłuższym postoju Wnioski w yjdą same.Pomiar wykonuj np. w gnizdku zapalniczki bez otwierania maski.
  • Poziom 18  
    co to za alarm ze pobiera na czuwaniu az 120 miliamper ,nie powinno byc wiecej niz 25-30 mA tyle pobieraja przewaznie alarmy ,albo masz uszkodzony albo zle podlaczony ,nie dziwie sie ze po kilku mdniach masz wydojony akumulator
  • Poziom 20  
    Najbardziej zastanawiający jest ten pobór prądu - 0,12 A (120mA) - jest to stanowczo za dużo. Nie wiem co masz zainstalowane w aucie, ale widziałem u siebie na warsztacie różne wynalazki - źle podpięte radio, źle podpięty przekaźnik do blokady zapłonu z alarmu, "dziwna" instalacja audio, i najnormalniej zzieleniałe styki w instalacji (wszystkich ciekawostek nie wymieniam). Postaraj się ustalić co pobiera prąd po wyłączeniu zapłonu (odpinaj po kolei - alarm, radio, inne odbiorniki - najlepiej wszystko po kolei)
  • Poziom 9  
    Witam
    Sorry za pewne opoznienie, wczoraj pomierzyłem co trzeba, po wyjęciu bezpiecznika odpowiedzialnego za sterowanie centralnym zamkiem z pilota pobor prądu spadł z 0,12A na 0,02A. Teraz sie zastanawiam czy mozna to jakos inaczej podłączyć. Domyślam się ze problem będzie w podłaczeniu tego.
  • Poziom 11  
    Jaki masz ten alarm?Z ktorego roku?Powysychaly kondensatory zapewne.I zapewne nikt Ci tego nie naprawi,bo nowy kosztuje tyle ile wypadaloby wziac za naprawe.Kup sobie mini bastiona za 80zl czy jakos tak i bedzie po klopocie.Nigdy nie mialem z tym alarmem klopotow,a zalozylem ich sporo.Pozdrawiam
  • Poziom 26  
    Radia z Biedronki też mają taki pobór prądu w spoczynku.
  • Poziom 11  
    odlaczyc alarm-sprawdzic pobor,odlaczyc radio-sprawdzic pobor.Czy w aucie jest instalacja gazowa?Mialem pare razy przy sekwencjach duze pobory w spoczynku przez komputer gazowy.Czy sprawdzany byl pobor na uzbrojonym alarmie?W swoim samochodzie mialem problem duzego poboru przez centralke ultradzwiekow.Max pobor na uzbrojonym alarmie powinien wynosic 30mA- ale do 50mA tez jest ok.Lampka w bagazniku aby sie wylacza?Jesli nie przyczyna moze tez byc nie wyregulowana krancowka przedniej klapy jesli nie odseparowano.Powodzenia