Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

PILOT do renault megane classic 97r

Łuciu 24 Mar 2007 15:11 9115 14
  • #1
    Łuciu
    Level 2  
    Kupilem renault megane classic 97r. Auto posiada immob i CentralnyZ. Mam dwa komplety: kluczyk+pilot. Jeden dziala bezproblemowo. Natomiast drugi pilot jest rozkodowany. Bylem z tym w serwisie renault i powiedzieli mi, ze nie da sie go zakodowac, bo po wprowadzeniu nowego kodu pilot gubi go juz po pierwszym "kliknieciu". Jest to wie wg serwisu rzecz nie do naprawienia i jedynym rozwiazaniem jest zakup nowego za ponad 600zl. Dodam tylko, ze moge tym kluczykiem otworzyc auto, ale bez sprawnego pilota nie poradze sobie z immob. Czy da sie ten problem rozwiazac w inny sposob...przede wszystkim tanszy? Najlepiej nie rezygnujac z rozdzielenia obslugi immob przez pilota (takie rozwiazanie mi proponowal znajomy).
  • #2
    WeedSurfer
    Level 11  
    polecam wywalić z auta fabryczny sprzęt i zastanowić sie nad czymś nowym. co by sie nie zastosowało to i tak wyjdzie taniej niż 600zl a zakładając to u kogos kto ma pojęcie o tym co robi mozna byc o auto spokojnym. nie wiem z jakiego miasta byli ludzie z serwisu renault ale wiem ze w lodzi ciezko o kogos kto wie przy czym pracuje....
  • #3
    xwit
    Level 33  
    Gościu wiesz co piszesz?Znasz się trochę na tym?Poczytaj forum o immo w lagunie to to samo to wszystkiego się dowiesz a nie piszesz bzdury.
  • #4
    Henry(k)
    Level 30  
    WeedSurfer wrote:
    polecam wywalić z auta fabryczny sprzęt i zastanowić sie nad czymś nowym. co by sie nie zastosowało to i tak wyjdzie taniej niż 600zl a zakładając to u kogos kto ma pojęcie o tym co robi mozna byc o auto spokojnym. nie wiem z jakiego miasta byli ludzie z serwisu renault ale wiem ze w lodzi ciezko o kogos kto wie przy czym pracuje....


    Widzę, że ostatnio ciężko też tu o kogoś kto wie co pisze.

    :arrow: Łuciu
    A więc po pierwsze immo jest zakodowany w ECU.
    Jeden sposób to podał serwis - wymiana kluczyka, choć trochę dziwne że się gubi z winy pilota. Dekoduje to ECU. Podjedź gdzieś indziej i niech od razu podadzą Tobie 4-ro cyfrowy kod immo. Jak w trasie padnie kluczyk to tym kodem uruchomisz auto awaryjnie.
    Drugi sposób to całkowite wyłączenie immo, też kosztuje no i pozbywamy się jednej linii obrony przed kradzieżą (choć jak ktoś przyjdzie celowo po to auto, to ECU podmienia się w kilkanaście sekund).

    Pozdrawiam.
  • #5
    chrisi
    Level 16  
    Moge sie mylic ale wtamtem czasie Renaut stosowal piloty na scalaku TEA5500 normalna obudowa 16 kontaktow z czego 10 do programowania
  • #6
    Henry(k)
    Level 30  
    Do immo w oryginalnym kluczyku? w życiu :-)
  • #7
    chrisi
    Level 16  
    Henryku kluczykiem otwiera auto pilotem wylacza alarm
  • #8
    Henry(k)
    Level 30  
    Jeżeli taki ma.
    Ale Łuciu ma tylko immo z centralnym w kluczyku. Bez alarmu jak wnioskuję. Bo osobny pilot do tylko centralnego za 600zł?

    Zresztą miałem to samo, ale ASO bezproblemowo mi wkodowało kluczyk i podało 4 cyferki.
  • #9
    chrisi
    Level 16  
    Dodam tylko, ze moge tym kluczykiem otworzyc auto, ale bez sprawnego pilota nie poradze sobie z immob. Czy da sie ten problem rozwiazac w inny sposob...przede wszystkim
    Tak bylo w tamtych czasach to nie bylo ummo ale blokada zaplonu w sterowniku

    Dodano po 6 [minuty]:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic154158.html
    zapoznaj sie z tym postem
  • #10
    Zmacio
    Level 26  
    chrisi wrote:
    Moge sie mylic ale wtamtem czasie Renaut stosowal piloty na scalaku TEA5500 normalna obudowa 16 kontaktow z czego 10 do programowania


    Chrisi, no to się mylisz. Scalaki te skończyły się na Renault 19. W Meganach, Lagunach, czy innych Scenikach są scalaki programowalne np. o oznaczeniach ZC428940CDW, S105078003.
    Apropo's całego tematu to renówki na podczerwieni to niewypał. W ogóle jedyne niepsujące piloty w Renault, to karty od Megana. Cała reszta się sypie. Jak nie od strony elektronicznej, to od strony mechanicznej.
  • #11
    Łuciu
    Level 2  
    Dzieki za dotychczasowe odp. Poki co nie rozwiazuja one w pelni problemu, choc sprawa sie nieco rozjasnila. Dodam tylko, ze nia mam w aucie alarmu.
    Mam dodatkowe pytanie. Znalazlem na allegro centralny zamek z pilotem. Czy jak to kupie (chodzi mi o samego pilota), to bede mogl zakodowac pilota do mojego auta i czy on bedzie obslugiwal immob? Moze to jest tansze rozwiazanie..? Ten komplet kosztuje niecale 100zl.
  • #12
    bartek_p
    Level 31  
    Niestety takie rozwiązanie się nie sprawdzi.
    Moja rada. Wykasować immo z pamięci komputera w aucie i zainstalować alarm. To rozwiąże twoje problemy na bardzo długo o ile nie na zawsze.
  • #13
    szycha
    Level 17  
    Witam.

    Kto mi powie, jak moge otworzyć kluczyk do Renault Clio II. mam słabą baterie i chciałbym ją wymienić o obu sztukach.

    Pozdrawiam.


    <<<SZYCHA>>>


    O2 CAN DO.
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    szycha
    Level 17  
    dzieki, juz odkryłem sekret Renault odnośnie kluczyków.