Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat 1,9TDI - AJM - problemy z mocą

29 Mar 2007 20:27 2764 5
  • Level 2  
    Witam, byłem w zakładzie, bo w Pasku coś z mocą i przyspieszeniem nie jest tak jak powinno (wg mnie). Podłączyli kompa i wydrukowali mi takie coś:

    038906019BJ 1,9l R4 EDC 0000SG 0812
    Kodowanie 00002 WSC 05311

    Nie rozpoznano żadnego błędu

    Odczyt.bloku wartosci mierzonych 10
    249mg/H 1009 mbar 1009 mbar 0,0%

    prawdz.dzialania elem.wykonawczych
    Odczyt.bloku wartosci mierzonych 3
    820/min 255 mg/H 416 mg/H 4%

    Powiedziano mi, że przepływka jest do wymiany, bo powinna mieć wartości coś z 500 mg/H (a nie 416).
    W związku z tym (i nie tylko) czy ktoś może mi powiedzieć jakie powinny być wartości wzrocowe dla sprawych urządzeń, jakie powinny być parametry dla osprzętu silnika?

    Czy jak przepływka jest niesprawna, to może trochę działać, czy tak jak z żarówką, nie działa i już?

    Gdzie mogę znaleźć optymalne parametry silnika, które trzeba zweryfikować w programie VAG?
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Level 14  
    Jeśli chodzi o przepływkę to one zazwyczaj gdy się uszkodzą pokazują błędne wartości mierzonej masy powietrza. Wartości możesz sam pomierzyć woltomierzem jaką wartość pokazuje, na wolnych obrotach powinno być ok 0.9 V a na wysokich ok 4 ale to są wartości orientacyjne, różnią się dla różnych silników, jeśli masz VAG to tam w dolnych komórkach masz wartości oczekiwane, a w górnych wartości odczytane. Jeśli przepływka jest zupełnie martwa to zazwyczaj przerwany jest drucik wewnątrz (widać go po wyjęciu przepływki) i wtedy komputer dobiera sobie sam wartości, które wcześniej zaprogramowano.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Level 13  
    pawel-k1 zamula ci w pełnym zakresie obrotów silnika, czy masz tylko ,,dziury,, w gazie? Przeładowuje turbina? Napisz cos więcej o zachowaniu silnika.
  • Level 2  
    1. Nie na wszystkich biegach jednakowo odczuwa się przyspieszenie
    2.Na 3 biegu od 1500 do mniej więcej 4000 z pedałem w podłodze, samochód przyspiesza,ale to super rakieta nie jest.
    3. Udało mi się osiągnąć 170 km/h,ale zbyt szybko tego nie zrobił, szczególnie od 140 na 5
    4.Mam też takie odczucia, że po przekroczeniu pewnej prędkości obrotowej silnika, to jakby coś się odłączało, mimo, że obroty rosną prędkość aż tak szybko nie wzrasta(szczególnie na niższych biegach)
    5. Na 4 biegu, to mniej więcej 140, powyżej bardzo wolno przyspiesza
    6.Zrobiłem "elastyczność na 5 od 80 km/h do ..., to dopóki silnik nie miał ze 2000 obr/min, to faktycznie muł.
    7. Moje odczucia są niestety subiektywne
    8.Dobrze byłoby,aby ktoś kto wie co jest grane przejechał się tym samochodem
  • Level 20  
    Wymień przeplywke ,skasuj błędy i po sprawie, koszt preplywki ok 120 zl
  • Level 14  
    spróbuj zamienić przepływke na inną, skasuj błędy i bedziesz wiedział czy to wina przepływki, jeśli nikt ze znajomych nie ma takiej w swoim samochodzie to podjedź do jakiegoś warsztatu i spróbuj sie tak dogadać, że na chwile ją zamienicie i jeże li po skasowaniu błędów problem zniknie to ją kupisz u nich.

    Pozdrawiam