Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

regulator napiecia do altrrnatora

pelcbog 04 Paź 2003 21:09 113996 74
  • #1 04 Paź 2003 21:09
    pelcbog
    Poziom 17  

    Proszę o schemat elektryczny ładowania może ktoś wie jaki tam jest regulator napięcia z czego wzięli alternator.Brak ładowania niewiem z czym to się JE.

    0 29
  • #2 05 Paź 2003 01:26
    Randal
    Poziom 16  

    Mam taki sam problem. Nie ładuje i już. Silniczek mam z ursusa c-330 (RAK 1.25). Gdyby ktoś miał jakieś schematy dla RAKa albo chociaż dla ursusa prosiłbym... Kolego z posta powyżej, sprawdź alternator i jeśli siedzi to looknij w sklepach z częsciami do ciągników albo serwisach...rolniczych:)

    0
  • #3 05 Paź 2003 10:36
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 05 Paź 2003 11:07
    fachman
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zapytaj w Agromie na Elewatorskiej o regulator napięcia do alternatora. Zobaczysz jak fizycznie to wygląda i potem poszukasz tego cuda u siebie i wymienisz go. A schematy? po co? regulator napięcia jest zintegrowany z alternatorem i na schemacie nie będzie pokazany. Podstawa w Ursusie to lampka ładowania,żarówka 12V/4W, jak będzie mniejszej mocy alternator się nie wzbudzi.

    0
  • #5 06 Paź 2003 17:58
    tomek2000
    Poziom 23  

    A jakiego Ursusa masz? W moim C330 jest nie alternator tylko prądnica. Jak miałem problemy z ładowaniem, to się okazało, że walnięty był rotor w prądnicy (zwarte i przegrzane zwoje). Możesz mieć też wytarte szczotki. Sam regulator rzadko się uszkadza.
    No i pamiętaj o polaryzacji. W moim jest plus na masie!!!

    0
  • #6 06 Paź 2003 23:15
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 07 Paź 2003 12:13
    pelcbog
    Poziom 17  

    Tak To jest alternator Uzwojenia są OK.Diody także OK.Szczotki dotykają do pierścieni.Lampki nie sprawdzałem.Znalazłem regulator (zauważyłem przegrzany styk na wejściu nr chyba 15 jednak w dalszym ciągu niewiem od czego on jest.

    Panowie z tymi zakupami to trochę poczekajcie.Stary Ursus na gospodarce chłopa małorolnego i do tego robota raczej z sympatii (do chłopa) niż z potrzeby jego czy mojej.

    2
  • #8 07 Paź 2003 20:13
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 07 Paź 2003 22:42
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 07 Paź 2003 23:06
    fachman
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Na alternatorze masz tylko dwa zaciski: B+ i 15. B+ idzie bezpośrednio na akumulator a na 15 trafia +LE (za stacyjką) poprzez szeregową żarówkę 12V/4W. I bardzo ciekawie piszesz dalej, piszesz że masz wypalony zestyk 15. Moim zdaniem taka sytuacja nie może mieć miejsca. Prawdopodobnie ktoś pominął tą żaróweczkę, bo np w ciągnikach z białorusi alternatory są inaczej skonstruowane i żaróweczki w szereg się nie daje. Ktoś przez analogię mógł tak zrobić i tutaj, Albo wręcz nie siedzi tam alternator z Zelmotu, tylko białoruski!

    1
  • #11 09 Paź 2003 08:18
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 09 Paź 2003 08:48
    fachman
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jak znam życie i okolice 90% alternatorów zainstalowanych zostało w zamian za istniejące prądnice, najczęściej każdy pies z innej budy. Wypalony zacisk 15 masz pewnie na regulatorze, a to może świadczyć o uszkodzonym wirniku. Najtańsza metoda to kupiś na gieldzie tani używany i przerzucić do oryginalnej obudowy, one są takie same, tylko uchwyty każda ma deko inaczej umiejscowione.

    0
  • #13 11 Lis 2004 16:03
    k3048
    Poziom 37  

    witam,wprawdzie to już dawny post,ale by nie zaczynać nowego tematu,zapytam w tym.kolega poprosił mnie o wymianę prądnicy na alternator w ciągniku c-330 ,ma alternator,regulator i przekażnik lampki ładowania ,jeżeli połączę układ jak w załączniku[schemat b],i zmienię biegunowość zasilania,będzie to działać czy jeszcze trzeba coś zrobić o czym nie wiem ?proszę o radę i pozdrawiam

    1
  • #14 11 Lis 2004 22:13
    fachman
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Lepszy jest alternator 9-diodowy,
    układ z rys.b ostatni raz szedł seryjnie we wczesnych PF125p i ttraktować go należy jako zabytek. Musisz dokupić przewód akumulatorowy go teraz na masę pójdzie minus. Rozrusznik będzie się kręcił w dobrą stronę.

    0
  • #16 23 Lut 2006 12:35
    kasz
    Poziom 1  

    Witam. Ja także potrzebuje schemat układu elektrycznego od Ursus C-360. Bardzo dziękuje. Pozdrawiam.

    0
  • #17 16 Lip 2006 23:37
    pilot_hsc
    Poziom 14  

    fachman napisał:
    Lepszy jest alternator 9-diodowy,
    układ z rys.b ostatni raz szedł seryjnie we wczesnych PF125p i ttraktować go należy jako zabytek. Musisz dokupić przewód akumulatorowy go teraz na masę pójdzie minus. Rozrusznik będzie się kręcił w dobrą stronę.

    Dlaczego na rysunku b) zastosowany jest przekaznik do kontrolki ladowania, nie da sie jej zrobic podobnie jak na rys. a) bez przekaznika?

    regulator napiecia do altrrnatora

    0
  • #18 17 Lip 2006 09:39
    fachman
    VIP Zasłużony dla elektroda

    heh dobre pytanie,
    tak naprawdę przez tą lampkę zawsze przepływa pewien prąd co może powodować wrażenie że aku jest niedoładowywany, przekaźnik powoduje że informacja jest dwustanowa: ładuje-nie ładuje, w uklładzie bez przekaźnika ze świecenia lampki można wyczytać więcej
    Dla ciekawskich proponuję zamiast żarówki podłączyć diodę LED, to dopiero będzie kopalnia wiedzy o stanie waszej elektryki, tylko uwaga, równolegle z LEDem trzeba dać oprnik 47R/5W bo inaczej alternator wam się nie wzbudzi

    0
  • #19 17 Lip 2006 11:13
    pilot_hsc
    Poziom 14  

    patrzac na schemat z rys. a) nasuwa mi sie jeszcze jedno spostrzezenie. Otoz ta lampka kontrolna moze rowniez oszukiwac bo jesli akumulator bedzie mocno rozladowany, powiedzmy niech ma 11V, a alternator bedzie ladowal na maxa-powiedzmy 14.4V to na zarowce bedzie roznica potencjalow 3.4 V co moze powodowac lekkie swiecenie zarowki co by sygnalizowalo blednie, ze jest slabe ladowanie, a w rzeczywistosci jest ladowanie bardzo dobre tylko akumulator slaby... czyż nie??

    natomiast patrzac na schemat z rys. b) czegos nie rozumiem. Jeden zacisk przekaznika podpiety jest do masy-OK. Na drugi zacisk po przekreceniu stacyjki podawane jest napiecie z akumulatora, czyli przekaznik jest zalaczany i lampka ladowania swieci-rowniez OK. Ale teraz zeby lampka ladowania zgasla na zacisku 30 musialoby sie obnizyc napiecie do pewnego poziomu, co nie za bardzo jest mozliwe, bo nawet jesliby alternator nie ladowal to i tak bedzie pelne napiecie z akumulatora, czyli na moje rozumowanie przy takim ukladzie kontrolka ladowania zawsze bedzie swiecic, a powinna zgasnac. Cos musze pewnie zle rozumowac wiec wyprowadzcie mnie z bledu...

    0
  • #20 17 Lip 2006 12:15
    fachman
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Cytat:
    czegos nie rozumiem. Jeden zacisk przekaznika podpiety jest do masy-OK


    do jakiej masy? do uzwojenia wirnika! który ma potencjał niski jak nie pracuje, w czasie pracy na tym zacisku pojawia się 12V

    0
  • #21 17 Lip 2006 12:45
    pilot_hsc
    Poziom 14  

    fachman napisał:
    do jakiej masy? do uzwojenia wirnika! który ma potencjał niski jak nie pracuje, w czasie pracy na tym zacisku pojawia się 12V

    ja tak to widze-czyli zacisk 85 idzie na obudowe alternatora i tym samym na mase... gdzie robie blad :?:

    regulator napiecia do altrrnatora

    0
  • #22 17 Lip 2006 13:11
    fachman
    VIP Zasłużony dla elektroda

    to czytając schemat w ten sposób oba uzwojenia wirnika będą na masię, to po co wogóle wtedy wirnik ??

    0
  • #23 17 Lip 2006 13:29
    pilot_hsc
    Poziom 14  

    fachman napisał:
    to czytając schemat w ten sposób oba uzwojenia wirnika będą na masię, to po co wogóle wtedy wirnik ??


    Schemat to schemat, nie czy ta sie go na kilka sposobow tylko musi byc narysowany w sposob jednoznaczny. Moze i w moim rozumowaniu jest blad bo nie jestem specjalista, ale jakbys mogl to mi go wskaz i powiedz jak ten schemat zinterpretowac.
    Na skrzyzowaniu dwoch linii, jesli jest kropka to oznacza ze te 2 linie sie lacza, to pamietam jeszcze z fizyki i wg tego interpretuje, wiec albo schemat jest zle narysowany, albo ja gdzie popelniam blad w interpretacji, tylko gdzie :?: :?:

    0
  • #24 17 Lip 2006 13:37
    fachman
    VIP Zasłużony dla elektroda

    tu przepust w obudowie też jest narysowany kropką bo tak jest w rysunku mechanicznych co wcale nie oznacza że w tym miejscu jest połączenie elektryczne

    0
  • #25 19 Lip 2006 10:22
    pilot_hsc
    Poziom 14  

    fachman napisał:
    tu przepust w obudowie też jest narysowany kropką bo tak jest w rysunku mechanicznych co wcale nie oznacza że w tym miejscu jest połączenie elektryczne

    to dlaczego w tych miejscach co zaznaczylem nie ma kropki - przeciez musi tam byc przepust w obudowie? Wg mnie rysunek b) jest zle narysowany. Powiedz mi jak rozrozniasz na tym schemacie, czy kropka oznacza przepust, czy polaczenie elektryczne?

    regulator napiecia do altrrnatora

    0
  • #26 20 Lip 2006 09:42
    henx
    Poziom 20  

    Ten prostokąt wokół wirnika, uzwojenia stojana i diód zaznacza nam urządzenie alternator jako część na schemacie (tak jakby obudowa) i jest połączona z masą.
    Spójrz przecież logiczne jest, że tak nie może być nawet na postoju miałbyś zwarcie z plusem, a po włączeniu nawet napięcie wytworzone byłoby zwierane

    0
  • #27 20 Lip 2006 09:55
    pilot_hsc
    Poziom 14  

    henx napisał:
    Ten prostokąt wokół wirnika, uzwojenia stojana i diód zaznacza nam urządzenie alternator jako część na schemacie (tak jakby obudowa) i jest połączona z masą.


    Ja to rozumiem, tylko dlaczego w niektorych miejscach przy przejsciu przez obudowe jest kropka, a w niektorych nie ma - to jest mylace i dlatego twierdze, ze ten schemat jest blednie narysowany.

    0
  • #28 30 Lip 2006 12:44
    jarek_81
    Poziom 1  

    Witam poszukuje schematu instalacji oswietlenia ciagnika ursus nie wiem jaki to model rok produkcji poczatek lat 80 ...

    0