logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak sprawdzić wyprowadzenia i poprawność tranzystora miernikiem – praktyczne wskazówki

Hrabia322 15 Kwi 2007 01:08 2972 3
REKLAMA
  • #1 3788675
    Hrabia322
    Poziom 16  
    Ocena: 38
    Witam potrzebuje pomocy przy rozszyfrowaniu tranzystora. Jestem początkujący i mam kłopoty z wyprowadzeniami tranzystorów w praktyce(a tranzystor to podstawa). Na przykładzie tych dwóch rysunków wiem co i jak bo mam go dogłębnie rozrysowanego. A jak mam nie podpisane schematy i tranzystory gdzie baza emiter czy kolektor już sobie wtedy nie mogę poradzić.
    Więc w jaki prosty sposób w praktyce sprawdzić gdzie są te wyprowadzenia i jakie to są i na schematach skąd będę wiedział ze np.: nóżka w środku w tranzystorze to baza czy emiter.
    Jak dobrze podpinać tranzystor pod miernik żeby go sprawdzić. ?
    I jak sprawdzić czy dany tranzystor jest dobry czy uszkodzony.?
    Jak ktoś ma cierpliwość niech mi to rozpisze najlepiej z rysunkami.
    Przeczytałem już dużo stron z opisami na temat tranzystorów ale dalej nie rozumiem ich.
    Z góry dziękuję.
    Załączniki:
    • Jak sprawdzić wyprowadzenia i poprawność tranzystora miernikiem – praktyczne wskazówki tranzystor 2.JPG (6.04 KB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
    • Jak sprawdzić wyprowadzenia i poprawność tranzystora miernikiem – praktyczne wskazówki tranzystor 1.JPG (3.78 KB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
  • REKLAMA
  • #2 3788840
    ed-ek
    Poziom 34  
    Ocena: 42
    Jeżeli znasz nazwę tranzystora to jego dane znajdziesz:
    http://www.elenota.pl/
    Wpisz w Google sprawdzanie tranzystorów i masz wiele odpowiedzi jak go zmierzyć i ewentualnie sprawdzić kolejność wyprowadzeń.
  • REKLAMA
  • #3 3789079
    Hrabia322
    Poziom 16  
    Ocena: 38