Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra F -brak sterowania pompy paliwa

08 Maj 2007 22:41 36809 18
  • Poziom 11  
    Witam

    Problem polega na tym, że po włączeniu zapłonu sterownik nie włącza przekaźnika pompy paliwa. Przy kręceniu rozrusznikiem auto nie pali. Sprawdzone połączenia między przekaźnikiem a sterownikiem, masa sterownika i zasilanie po zapłonie, sam przekaźnik na stole też działa. Na pinie D3 wg schematu z infotecha powinno być zasilanie po zapłonie a w aucie nie ma, nie wiem czy tak ma być bo do końca nie wierzę tym schematom :) Sam obwód pompy jest ok bo słychać pompę po zwarciu palcem przekaźnika.
    Auto to Opel Astra F 1.6 16V. Euroscan podaje błąd obwodu pompy paliwa i obwodu wtrysków więc nic nowego.
    Gdzie szukać dalej ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Dzięki za szybki odzew, zobacze jutro jeszcze raz wszystko ale z tego co pamiętam to będzie ok: na styku 86 pojawia się napięcie po włączeniu zapłonu, na bodajże 30 jest +12V cały czas. Problem, że 85 nie jest zwierany do masy przez komputer.
  • Poziom 31  
    w C 1.8NZ leciały drivery przekazników pompy może i w tym przypadku tak jest...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    X16SZ MULTEC 15- C4
    X16XEL 15- E16
    16LZ2 15- C4
    X16SZR 15- D4,C16
    X16 XEL 15- D3,C16
  • Poziom 11  
    Do elektrita : w którym miejscu jest ta wtyczka bo nigdzie jej nie widzę ?
    Okazało się, że z przekaźnikiem wszystko ok tylko jest załączany jak się kręci rozrusznikiem :) Auto jednak czasem pali, czasem nie. Przekaźnik pompy zawsze działa i napięcia są na nim ok. Jednak na wtyczce pompy nie zawsze dochodzi zasilanie. Więc wszystko wskazuje, że gdzieś kabel do pompy nie łączy , pytanie tylko gdzie.
  • Poziom 14  
    pod osłoną przy klamce maski w kabinie jest złącze tylnej wiążki sprawdż czy tam nie ma nadpalonych styków przewód czerwony z niebieskim paskiem ( gruby) ten kabel idzie do pompy. podakj na niego +12 v ( przez żarówkę reflektorową lub bezpiecznik) i zobaczysz czy pompa pracuje ,jeżeli nie zajaży żarówka to sprawdż mase na pompie .
    A sprawdziłeś bezpiecznik ???
  • Poziom 26  
    a może masz uszkodzoną pompę... zdarzyło mi się że pompa raz chodziła a raz nie jak miała humor były wytarte szczotki na komutatorze i tak się działo a też mi się wydawało że zasilanie nie dochodzi....
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ja ostatnio miałem klienta, któremu też nie pracowała pompa na oryginalnym przewodzie, wiec pociągnął sobie nowe przewody. Przyczyną usterki była wyrobiona wtyczka do pompy i luźne styki w jej złączu, bo te akurat są dość delikatne. Sprawdź stan tej wtyczki!
  • Poziom 11  
    Dokładnie wtyczka od pompy pod autem miała niekontakt. Zalutowałem równolegle do niej przewody i auto śmiga :D
    Dzięki wszystkim za pomoc.
  • Poziom 10  
    Witam
    mam ten sam problem... u mnie auto pali z pierwszego kręcenia tylko jak jest zimny ...po przełączeniu na gaz wystarczy ze pojeżdżę nim ok 20-30 min ,zatrzymam sie na chwile, wyłączę silnik to mogę kręcić i kręcić, nawet nie ruszy .... jak użyje starter i przełączy mi sie na gaz(robi to przy 2000obr) to chodzi i jest oki ale już zgaszę go i mam to samo.... wystarczy postać ok 30min i zapali z pierwszego i mogę jechać na benzynie...nie raz zdarzało sie tak że jadąc na benzynie po prostu stawał tak jak by jej nie otrzymywał... patrzyłem pompę to raz chodzi raz nie ,zauważyłem że raz dostaje prądu raz nie...czy wie ktoś co może być przyczyną tego .....???? :cry:
  • Poziom 35  
    Pompa się skończyła. A konkretniej pewnie szczotki się jej skończyły. Tak czy owak do wymiany. Tylko nie kupuj najtańszej na alledrogo bo to badziew straszny.
  • Poziom 10  
    wiesz to nie raczej pompa bo jak go odpalę i jest zimny to może chodzić na benzynie cały czas ale już jak sie zagrzeje to odcina pompę nie wiem dlaczego bo nie przesyła do niej wogóle prądu... i to jest główny problem dlaczego tak sie dzieje jak jest gorący a dlaczego pali jak jest zimny i nic sie wtedy nie dzieje mogę go przerzucać na gaz i na benzynę i jest oki....
  • Poziom 38  
    Z aparatem ,czy cewka? ,jeśli z aparatem to możliwe,że moduł w aparacie,ale wtedy nie będzie też wysterowania na wtryskiwacz ,a na gazie będzie chodził.Proponuje sprawdzic czy wtryskiwacz jest wysterowany podczas gdy nie chce zapalic na benzynie.
  • Poziom 10  
    wiesz co nie wem dokładnie......:-(

    Dodano po 53 [minuty]:

    jest cewka zapłonowa
  • Poziom 12  
    Witam. A ja mam pytanie jakie powinno być napięcie na wtyczce do pompy paliwa pod siedzeniami?

    Czy napiecie 14,5 V jest wporządku? czy nie?

    Ładowanie też na akumulatorze wynosi 14,5V